Emekli astsubay organik elma yetiştiriyor
Görev yaptığı Jandarma Genel Komutanlığı'ndan 7 yıl önce emekli olan astsubay Hasan Ali Cansu, ailesiyle birlikte yerleştiği memleketi Konya'nın Beyşehir ilçesinde kurduğu hobi bahçesinde organik elma yetiştiriyor






Beyşehir Gölü'ne kıyısı olan mahallede yetişen elmaların ihracatçı firmalar tarafından farklı ülkelere gönderildiğini anlatan Cansu, 'Biz de bu yıl yetiştirdiğimiz elmalarımızı kilosu 1,5 liradan sattık. Oysa bu elmaların maliyeti bize daha fazla, üretici en az 2,5-3 liradan satamazsa para kazanamaz. Ama alıcılar, 'Üreticiden ne kadar ucuza alırsam daha çok kar yaparım' düşüncesinde. Baktığınız zaman elmalar, marketlerin manav reyonlarında kilosu 6-7 liradan aşağıya düşmüyor. Buna rağmen yine de memnunuz diyoruz. Yöremizin elmaları Konya'nın yanı sıra Isparta'nın da en güzel elmalarından. Geçen yıl yöremizin elması Burdur ve Eğirdir yöresinde yapılan yarışmalarda birinci seçilmişti. Kaliteli elmalar yetiştiriyoruz, çünkü topraklarımız verimli, güzel ürünümüz var. Ancak, elmalarımızın çok daha güzel bir şekilde üreticiyi de memnun edecek şekilde değerlendirilmesini bekliyoruz. Çünkü, bu yörede yetişen elmalar yurt dışına da ihraç ediliyor. Biz de bunun gururunu yaşıyoruz' dedi.
Emekli astsubay Hasan Ali Cansu'nun eşi Fatma Cansu da, hobi bahçesinde meyvecilikle uğraşmanın güzel bir uğraş olduğunu belirtti. Hobi bahçesinde elma hasadı yapan Ayşe Koval ise, alanda yevmiye ile çalıştıklarını ve para kazandıklarını ancak kendilerine iş verenlerin düşük fiyatlar nedeniyle gelir elde edememesine ise üzüldüklerini söyledi.İHA















































































