Emeklilerden milletvekillerine maaş tepkisi
Şengül: Hem milletvekili maaşı alıp hem emekli milletvekili maaşı almak ne demek?
Bülent TAPICI





Şengül şunları söyledi;
"Türkiye'de 25 yıl ve 5 bin prim günü gibi koşullar çok erken emeklilik oluyor diye yaşı 65'e çıkardılar prim gününü de artırdılar ama 2 yıl milletvekilliği yapan kişi emekliliği hak ediyor.
4 yıl milletvekili olarak görev yapıyorsunuz ve her ay 19 tane emeklinin aldığı maaşı alıyorsunuz. Bu sadece maaş, devletin karşıladığı diğer masrafları da say, bunu da hesapladığımız zaman zaten bir çalışanın 30 - 40 yılda elde edeceği geliri siz 4 yılda fazlasıyla elde etmiş oluyorsunuz.
Bakın devletin diğer olanaklarını hiç saymıyorum. Şimdi bunun için bir de kıyak emeklilikle iki yıl milletvekilliği yapana emeklilik hakkı tanınması gerçekten abes. İkincisi bunu yaptınız ya hem milletvekili maaşı alıp hem emekli milletvekili maaşı almak ne demek? O zaman diyeceksiniz ki; milletvekilliği devam eden kişi milletvekilliği bitmeden emekli maaşı alamaz. Şu anda 300 tane milletvekili çift maaş alıyor.
Sonra milletvekilliği bir iş değildir. Bu, devlet için millet için yapılan bir iştir. Milletvekilliği maaşıyla da zaten oldukça cazip, devletin bir sürü olanaklarından faydalanıyoruz, her türlü sağlık hizmetlerinizi devlet karşılıyor, diğer hizmetlerinizi devlet karşılıyor, Meclis'te birkaç tane danışmanınız var. Bir eliniz yağda bir eliniz balda. Hem milletvekili maaşı almak, hem de emekli milletvekili maaşı almak ne demektir? Bu toplumla alay etmektir."














































































