Emirates 5 yıldızdan tek yıldıza düştü
Filosunun tamamını Airbus A 380 ve Boeing 777'den oluşturan Emirates Havayolları, gerileme dönemine girdi. Özellikle İngiltere pazarında güçlenen şirket, düşen hizmet kalitesi nedeniyle yolcularından artık 5 yıldız değil tek yıldız alabiliyor
22.10.2015 00:00:00
YENİ MESAJ/İSTANBUL
Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) Devlet Başkan Yardımcısı, Başbakanı ve Dubai Emiri Şeyh Muhammed bin Raşid el Maktum'un ailesinden Şeyh Ahmed bin Said El Maktum'un gözde şirketi Emirates Havayolları kan kaybetmeye başladı. Futbolda İspanya'da Real Madrid, İngiltere'de Arsenal, İtalya'da Milan, Fransa'da Paris Saint-Germain, Portekiz'de Benfica, Yunanistan'da Olimpiyakos, Almanya'da Hamburg kulüplerine sponsor olarak milyonlarca dolar akıtan Emirates, sıra yolcu memnuniyetine gelince sınıfta kaldı.
ABD'de yayın yapan 'consumeraffairs.com' adlı sitede yer alan şikâyetlere göre Emirates'e yönelik şikâyetlerin başında çalışanların yolculara yönelik kaba davranışları geliyor. Şirkette Birleşik Arap Emirlikleri vatandaşları pek çalışmadığından, Emirates elemanlarını dünyanın dört bir köşesinden alıyor. Emirates'te neredeyse 72 milletten çalışan var... Farklı kültürlerden gelen kabin görevlileri yolculara karşı olumsuz davranışlarda bulunabiliyor. Bu durum Emirates'in yer hizmetlerine de yansıyor.
'Consumeraffairs.com' adlı sitede Emirates'e yönelik 367 yorum yer alıyor. Bu yorumların 98'ine göre Emirates'in notu 5 üzerinden sadece 1... Bu da 'Hello Tomorrow-Merhaba Yarın' sloganıyla geleceğe el sallayan şirketin gelecekte işinin zor olduğunu ortaya koyuyor.
Başlıca şikâyetler
* Kabin görevlilerinin yolcuların taleplerine zamanında ya da hiç cevap vermemesi ve kimi zaman misafirlere kaba davranışlarda bulunması?
* Aktarmalı uçuşlarda ikinci uçağın dolu olması nedeniyle yolcunun Dubai Havalimanı'nda ortada kalması.
* Sık uçan yolcuların Lounge'lere alınmaması... Brad isminde Kanadalı bir yolcu bu durumu şu şikâyetiyle dile getiriyor: "5 yıldır Emirates ile uçuyorum ve şu anda gümüş üyeyim. Sıklıkla Dubai'ye uçarım ve Emirates'in saatleri bana uygun. Ancak verdikleri hizmet her yıl gittikçe kötüleşiyor. Dün akşam Dubai'de sabah saat 4'te 3 numaralı terminale geldim ancak hakkım olmasına rağmen Lounge'a alınmadım."
* First class (business class'tan iki kat daha pahalı) yolcuların uçak değişikliği nedeniyle business class'ta uçurulması ve aradaki farkın yolcuya ödenmemesi.
* Dubai'deki havalimanında yer hizmetlerinin kötü olması nedeniyle aktarmalı uçan yolcuların uçaklarını kaçırması.
* Yemek kalitesinin bozulması... Ekonomi sınıfı menüsünde yer alan yemeğin ilk sıradaki yolculara dahi verilmemesi.
* Uçakta bırakılan cep telefonu gibi değerli eşyaların yolculara ulaştırılmaması?
* Uçakta bazı koltukların kırık olması... Hatta business class'ta bile bu görülüyormuş.
* Engelli yolculara binerken ve inerken yardım edilmemesi.
Benzer şikâyetler "www.complaintsboard.com" ve diğer çok sayıda internet sitesinde yer alıyor.
Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) Devlet Başkan Yardımcısı, Başbakanı ve Dubai Emiri Şeyh Muhammed bin Raşid el Maktum'un ailesinden Şeyh Ahmed bin Said El Maktum'un gözde şirketi Emirates Havayolları kan kaybetmeye başladı. Futbolda İspanya'da Real Madrid, İngiltere'de Arsenal, İtalya'da Milan, Fransa'da Paris Saint-Germain, Portekiz'de Benfica, Yunanistan'da Olimpiyakos, Almanya'da Hamburg kulüplerine sponsor olarak milyonlarca dolar akıtan Emirates, sıra yolcu memnuniyetine gelince sınıfta kaldı.
ABD'de yayın yapan 'consumeraffairs.com' adlı sitede yer alan şikâyetlere göre Emirates'e yönelik şikâyetlerin başında çalışanların yolculara yönelik kaba davranışları geliyor. Şirkette Birleşik Arap Emirlikleri vatandaşları pek çalışmadığından, Emirates elemanlarını dünyanın dört bir köşesinden alıyor. Emirates'te neredeyse 72 milletten çalışan var... Farklı kültürlerden gelen kabin görevlileri yolculara karşı olumsuz davranışlarda bulunabiliyor. Bu durum Emirates'in yer hizmetlerine de yansıyor.
'Consumeraffairs.com' adlı sitede Emirates'e yönelik 367 yorum yer alıyor. Bu yorumların 98'ine göre Emirates'in notu 5 üzerinden sadece 1... Bu da 'Hello Tomorrow-Merhaba Yarın' sloganıyla geleceğe el sallayan şirketin gelecekte işinin zor olduğunu ortaya koyuyor.
Başlıca şikâyetler
* Kabin görevlilerinin yolcuların taleplerine zamanında ya da hiç cevap vermemesi ve kimi zaman misafirlere kaba davranışlarda bulunması?
* Aktarmalı uçuşlarda ikinci uçağın dolu olması nedeniyle yolcunun Dubai Havalimanı'nda ortada kalması.
* Sık uçan yolcuların Lounge'lere alınmaması... Brad isminde Kanadalı bir yolcu bu durumu şu şikâyetiyle dile getiriyor: "5 yıldır Emirates ile uçuyorum ve şu anda gümüş üyeyim. Sıklıkla Dubai'ye uçarım ve Emirates'in saatleri bana uygun. Ancak verdikleri hizmet her yıl gittikçe kötüleşiyor. Dün akşam Dubai'de sabah saat 4'te 3 numaralı terminale geldim ancak hakkım olmasına rağmen Lounge'a alınmadım."
* First class (business class'tan iki kat daha pahalı) yolcuların uçak değişikliği nedeniyle business class'ta uçurulması ve aradaki farkın yolcuya ödenmemesi.
* Dubai'deki havalimanında yer hizmetlerinin kötü olması nedeniyle aktarmalı uçan yolcuların uçaklarını kaçırması.
* Yemek kalitesinin bozulması... Ekonomi sınıfı menüsünde yer alan yemeğin ilk sıradaki yolculara dahi verilmemesi.
* Uçakta bırakılan cep telefonu gibi değerli eşyaların yolculara ulaştırılmaması?
* Uçakta bazı koltukların kırık olması... Hatta business class'ta bile bu görülüyormuş.
* Engelli yolculara binerken ve inerken yardım edilmemesi.
Benzer şikâyetler "www.complaintsboard.com" ve diğer çok sayıda internet sitesinde yer alıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.