En fazla çelik ihracatı İsrail'e
Geçtiğimiz yılı 22.4 milyar dolar ihracatla tamamlayan çelik sektörü Ocak-Mayıs döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 34.56 artışla 9.62 milyar dolar ihracata ulaştı. İsrail, Romanya ve ABD ilk beş ayda en fazla ihracat yapılan ülkeler oldu





En fazla ihracat AB'ye
Türkiye bölgesel olarak bakıldığında en fazla ihracatı Avrupa Birliği (AB) ülkelerine gerçekleştirdi. AB'ye yapılan ihracat mayıs ayında yüzde 30,73 artışla 762,9 milyon dolara çıkarken, ilk beş ayda aynı bölgeye yapılan ihracat yüzde 36.81 artışla 3.35 milyar dolar oldu. Ülke sıralamasında ise İsrail ilk beş ayda en fazla ihracat yapılan ülke unvanını aldı. İsrail'e yüzde 61.36 artışla toplam 757.5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirilirken, onu yüzde 106.37 artış ve 552.4 milyon dolarla Romanya ve yüzde 113.86 artış ve 596.8 milyon dolarla ABD takip etti. İlk beş ayda ihracat artışı en fazla dikkat çeken ülkelerin başında Mısır geldi. Mısır'a yapılan ihracat geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 228.74 artışla 430.3 milyon dolara çıkarken, Kanada ve Fas da sırasıyla yüzde 182 ve yüzde 162.3'lük artışlarla dikkat çeken diğer ülkeler oldu.











































































