Endonezya'da bir felaket daha
Son dönemde depremlerle anılan Endonezya'nın öne çıkan hava şirketlerinden Lion Havayolları'na ait Boeing 737 MAX 8 tipi uçak, kalkıştan 13 dakika sonra denize çakıldı. Uçaktaki 8 mürettebat ile 2'si bebek 181 yolcu feci kazada hayata veda etti. Sadece iki aydır kullanımda olan uçağın teknik arıza sonrası düştüğü düşünülüyor
29.10.2018 00:00:00





RECEP BAHAR/DETAY HABER
Son aylarda şiddetli depremlerle sarsılan dünyanın en kalabalık İslam ülkesi Endonezya, bu kez uçak kazasının şokunu yaşıyor.
Ülkenin önde gelen havayollarından Lion (Aslan) Havayolları'na ait Boeing 737 MAX 8 tipi JT 610 uçağı kalkıştan kısa süre sonra denize düştü. Yerel saatle 06.20'de havalanan uçak ile 06.33'te radar bağlantısı kesildi.
Kaza sonucu uçakta bulunan 2'si pilot 6'sı kabin ekibi toplam 8 mürettebat ile 2'si bebek 181 yolcu hayatını yitirdi. Uçağın enkazı Batı Cava'nın Karawang bölgesi açıklarında bulunurken, bölgedeki balıkçılar dahil 300 kişilik ekip ile arama kurtarma çalışmaları devam ediyor.
Yetkililer ayrıca uçağın enkazının deniz seviyesinin 35 metre altında olduğunu açıklarken, bölgede yolculara ait bazı eşyaların bulunduğu kaydedildi. Öte yandan uçakta yakınları bulunan aileler, gün boyu havalimanı yetkililerinden son duruma ilişkin bilgi almaya çalıştı..
En son model uçak neden düşer?
Lion Havayolları'nın düşen uçağı iki aydır kullanımdaydı. Havayolu yetkililerinin verdiği bilgiye göre uçağın bir önceki seferi Denpasar (Bali) ile Cakarta uçuşuydu. Lion Havayolları CEO'su Edward Sirait, uçağın Pazar günkü o uçuşta teknik bir sorun yaşadığını ancak mühendislerin ve teknik ekibin Pazartesi sabahleyin sorunu giderdiğini açıkladı.
Edward Sirait, sorunun detayları hakkında bilgi vermedi. Endonezyalı yetkililere göre uçağın pilotu kalkıştan sonra kuleyle temasa geçerek geri dönmek istediğini belirtti. Endonezyalı yetkili, "İletişim bilgilerini kuleden alacağız. Uçak son derece modern bir uçak ve uçuş bilgilerini anlık olarak kuleye ev havayolu yetkilisine (dispeçer) iletiyor" şeklinde konuştu.
Uzmanlar uçağın teknik ariza sonucu düştüğünü düşünüyor ve bu nedenle kara kutunun bulunmasını önemsiyor. Uçağı üreten Boeing'den yapılan açıklamada da durumun yakından izlendiği belirtildi. Bu arada Endonezya'ya en fazla turist gönderen ülkelerin başında gelen Avustralya, kazanın nedeni tespit edilinceye kadar hükümet çalışanlarına Lion Havayolları ile uçmamaları talimatını verdi.
Uçak kazaları da eksik olmuyor
Şiddetli depremlerin yaşandığı Endonezya'da 2014 yılında AirAsia Havayolları ait yolcu uçağının Surabaya kentinden Singapur'a giderken Batı Kalimantan açıklarında denize düşmesi sonucu 162 kişi yaşamını yitirmişti.
Çok sayıda adadan oluşan Endonezya, dünyada havacılık sektörünün en hızlı büyüdüğü ülkelerin başında geliyor. Buna rağmen dünyanın en kalabalık İslam ülkesi, havacılık güvenliği açısından iyi durumda değil.
Dünyanın 10 beş yıldızlı havayolu şirketinden biri olan Garuda Indonesia, ülkenin resmi bayrak taşıyıcısı havayolu şirketi. Garuda, AirAsia ve Lion Air gibi ucuzcu havayolu şirketlerinin iki-üç katı fiyata bilet satıyor. Pazartesi günkü kaza ülkenin 1997'den bu yana karşılaştığı en ağır havacılık kazası olarak kayıtlara geçti.
THY de 75 adet sipariş erdi
Ulusal Ulaştırma Güvenlik Komitesi Başkanı Soerjanto Tjahjono, Lion Havayollarına ait Boeing 737 MAX 8 tipi JT 610 uçağının, şirketin bünyesine son kattığı yeni uçaklardan biri olduğunu açıkladı. Lion Havayolları'nın bünyesinde 13 adet 737 MAX 8 tipi yolcu uçağı bulunuyor.
Lion Havayolları, Boeing'in geçen yıl teslim etmeye başladığı söz konusu modelden halen en fazla elinde bulunduran 3. havayolu şirketi olarak öne çıkıyor. Boeing, 737 MAX 8 tipi yolcu uçağında 30 Eylül itibariyle 4 bin 783 adet sipariş aldı ve bunların 219'unu teslim etti.
Söz konusu uçaklardan 3'ü de THY'ye teslim edildi. THY'nin toplam sipariş sayısı ise 75... Ciddi yakıt tasarrufu ve yolcu konforu sağlayan bu modelden en fazla sipariş veren havayolu ise 290 adetle Amerikan Southwest Airlines.
Son aylarda şiddetli depremlerle sarsılan dünyanın en kalabalık İslam ülkesi Endonezya, bu kez uçak kazasının şokunu yaşıyor.
Ülkenin önde gelen havayollarından Lion (Aslan) Havayolları'na ait Boeing 737 MAX 8 tipi JT 610 uçağı kalkıştan kısa süre sonra denize düştü. Yerel saatle 06.20'de havalanan uçak ile 06.33'te radar bağlantısı kesildi.
Kaza sonucu uçakta bulunan 2'si pilot 6'sı kabin ekibi toplam 8 mürettebat ile 2'si bebek 181 yolcu hayatını yitirdi. Uçağın enkazı Batı Cava'nın Karawang bölgesi açıklarında bulunurken, bölgedeki balıkçılar dahil 300 kişilik ekip ile arama kurtarma çalışmaları devam ediyor.
Yetkililer ayrıca uçağın enkazının deniz seviyesinin 35 metre altında olduğunu açıklarken, bölgede yolculara ait bazı eşyaların bulunduğu kaydedildi. Öte yandan uçakta yakınları bulunan aileler, gün boyu havalimanı yetkililerinden son duruma ilişkin bilgi almaya çalıştı..
En son model uçak neden düşer?
Lion Havayolları'nın düşen uçağı iki aydır kullanımdaydı. Havayolu yetkililerinin verdiği bilgiye göre uçağın bir önceki seferi Denpasar (Bali) ile Cakarta uçuşuydu. Lion Havayolları CEO'su Edward Sirait, uçağın Pazar günkü o uçuşta teknik bir sorun yaşadığını ancak mühendislerin ve teknik ekibin Pazartesi sabahleyin sorunu giderdiğini açıkladı.
Edward Sirait, sorunun detayları hakkında bilgi vermedi. Endonezyalı yetkililere göre uçağın pilotu kalkıştan sonra kuleyle temasa geçerek geri dönmek istediğini belirtti. Endonezyalı yetkili, "İletişim bilgilerini kuleden alacağız. Uçak son derece modern bir uçak ve uçuş bilgilerini anlık olarak kuleye ev havayolu yetkilisine (dispeçer) iletiyor" şeklinde konuştu.
Uzmanlar uçağın teknik ariza sonucu düştüğünü düşünüyor ve bu nedenle kara kutunun bulunmasını önemsiyor. Uçağı üreten Boeing'den yapılan açıklamada da durumun yakından izlendiği belirtildi. Bu arada Endonezya'ya en fazla turist gönderen ülkelerin başında gelen Avustralya, kazanın nedeni tespit edilinceye kadar hükümet çalışanlarına Lion Havayolları ile uçmamaları talimatını verdi.
Uçak kazaları da eksik olmuyor
Şiddetli depremlerin yaşandığı Endonezya'da 2014 yılında AirAsia Havayolları ait yolcu uçağının Surabaya kentinden Singapur'a giderken Batı Kalimantan açıklarında denize düşmesi sonucu 162 kişi yaşamını yitirmişti.
Çok sayıda adadan oluşan Endonezya, dünyada havacılık sektörünün en hızlı büyüdüğü ülkelerin başında geliyor. Buna rağmen dünyanın en kalabalık İslam ülkesi, havacılık güvenliği açısından iyi durumda değil.
Dünyanın 10 beş yıldızlı havayolu şirketinden biri olan Garuda Indonesia, ülkenin resmi bayrak taşıyıcısı havayolu şirketi. Garuda, AirAsia ve Lion Air gibi ucuzcu havayolu şirketlerinin iki-üç katı fiyata bilet satıyor. Pazartesi günkü kaza ülkenin 1997'den bu yana karşılaştığı en ağır havacılık kazası olarak kayıtlara geçti.
THY de 75 adet sipariş erdi
Ulusal Ulaştırma Güvenlik Komitesi Başkanı Soerjanto Tjahjono, Lion Havayollarına ait Boeing 737 MAX 8 tipi JT 610 uçağının, şirketin bünyesine son kattığı yeni uçaklardan biri olduğunu açıkladı. Lion Havayolları'nın bünyesinde 13 adet 737 MAX 8 tipi yolcu uçağı bulunuyor.
Lion Havayolları, Boeing'in geçen yıl teslim etmeye başladığı söz konusu modelden halen en fazla elinde bulunduran 3. havayolu şirketi olarak öne çıkıyor. Boeing, 737 MAX 8 tipi yolcu uçağında 30 Eylül itibariyle 4 bin 783 adet sipariş aldı ve bunların 219'unu teslim etti.
Söz konusu uçaklardan 3'ü de THY'ye teslim edildi. THY'nin toplam sipariş sayısı ise 75... Ciddi yakıt tasarrufu ve yolcu konforu sağlayan bu modelden en fazla sipariş veren havayolu ise 290 adetle Amerikan Southwest Airlines.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.