Esad'dan Ankara'ya mesaj
Rusya lideri Putin ile suriye lideri Esad, Moskova'da üç saatlik bir toplantı gerçekleştirdi. Görüşmede beklendiği gibi Türkiye-Suriye ilişkileri de masaya yatırıldı. Görüşme sonrasında Rus medyasına açıklamalarda bulunan Beşar Esad, Cumhurbaşkanı Erdoğan ile görüşebilmeleri için, Türkiye'nin Suriye'deki askerlerini çekmesinin şart olduğunu söyledi





Esad'dan Putin'e teşekkür
Esad'la görüşmesinin basına açık bölümünde önemli açıklamalar yapan Rusya lideri Putin, Suriye'de uluslararası terörle mücadele konusuna değinerek, "Ortak çabalarımız ve Rusya Silahlı Kuvvetlerinin katkıları sayesinde Suriye'de uluslararası terörle mücadelede önemli sonuçlar elde edildi. Bu, ülkedeki siyasi, sosyal ve ekonomik durumun istikrara kavuşturulmasını mümkün kılıyor" ifadelerini kullandı. Esad ise Moskova'da olmaktan mutlu olduğunu belirterek, "İki ülke arasındaki yetkililerinin görüşmeleri hiç kesilmedi. Rusya'ya Suriye'deki depremzedelere büyük desteğinden dolayı teşekkür ederim. Halkımız, Suriye'nin egemenliğini ve toprak bütünlüğünü savunmasından dolayı Rusya'ya müteşekkirdir" diye konuştu. Rusya'nın Ukrayna'daki savaşa rağmen kendilerine desteğini sürdürdüğünü dile getiren Esad, Rusya-Ukrayna Savaşı'nda Moskova yönetimine desteklerini yineledi.
'Suriye'deki Rus üsleri daha güçlü olmalı'
Putin'le gerçekleştirdiği görüşme sonrasında Rus medyasına demeç veren Suriye Devlet Başkanı Beşar esad, önemli açıklamalar yaptı. Suriye'deki Rus askeri üslerinin daha güçlü olmaları gerektiğine vurgu yapan Esad, caydırıcılık sağlamak için bu üslerden en gelişmiş silahlar olması gerektiğini söyledi. Olası hipersonik füze konuşlandırılması hakkında da konuşan Esad, "Askeri üs kuracaksanız amaç bu üslerin askeri açıdan zayıf kalması olmamalı. Üslerin caydırıcı etkisi olması gerekiyor, en iyi silahlarla donatılmaları gerekiyor. Bu gayet doğal ve mantığa uygun. İster hipersonik füze ister daha gelişmiş silahlar olsun, ilkemiz bu bahsettiğim yönde" dedi.
Erdoğan'la görüşmenin şartlarını açıkladı
Putin-Esad görüşmesinde Türkiye'yle ilişkilerin normalleşmesi konusu da gündemdeydi. Konuyla ilgili Rus gazetecilere açıklamalarda bulunan Esad, Cumhurbaşkanı Erdoğan ile görüşebilmeleri için, Türkiye'nin Suriye'deki askerlerini çekmesinin şart olduğunu söyledi. Esad, Erdoğan'la yapacağı görüşmelerin ülkedeki çatışmayı bitirmesi gerektiğini, aksi takdirde görüşmenin bir anlamı olmayacağını dile getirdi.














































































