Euro'nun değer kaybı ve resesyon ihracatçıları endişelendiriyor
Kapılarını 24 Ağustos'ta açan İstanbul Fashion Connection Hazır Giyim ve Moda Fuarı'nda konuşan TİM Başkanı Gültepe, Euro'nun dolar karşısında değer kaybetmesinin Ocak-Temmuz döneminde hazır giyim ihracatında 800 milyon dolar, genel ihracatta 7 milyar dolar kayba yol açtığını belirterek, "Avrupa başta olmak üzere küresel pazarlardaki resesyon beklentisi ihracatımız ve ihracatımız için bir risk oluşturuyor" dedi.
26.08.2022 10:58:00





RECEP BAHAR / İSTANBUL
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) ile İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) iş birliğinde düzenlenen İstanbul Fashion Connection Hazır Giyim ve Moda Fuarı (IFCO), Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın da katıldığı törenle açıldı. İkincisi düzenlenen fuar için 100'e yakın ülkeden 15 bin ziyaretçinin İstanbul'a gelmesi bekleniyor. Fuarda başta Rusya olmak üzere özellikle Doğu Avrupa ülkelerine hitap eden 'deri giyim' sektörünün güçlü bir şekilde yer alması dikkat çekti. Öte yandan fuarda Arap ve Afrika ülkelerinden alıcılara hitap eden hazır giyim ürünleri de sergileniyor.
İhracat Euro, ithalat dolarla
Etkinlikte konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İHKİB Başkanı Gültepe, İstanbul'un dünyada sayılı moda şehirleri arasında yer aldığını vurguladı. "IFCO dayanışmanın bir sonucudur. Ortak akıl ve birlikte çalışmanın sonuçlarının hem ülkeye hem sektöre hem de bizlere ne derece faydalı olduğunu görmekteyiz" diyen Gültepe şunları kaydetti: "İnşallah bütün sektöre bu kapsamda örnek bir çalışma olur. İHKİB ve diğer birlikler adına İstanbul'u moda merkezi Anadolu'yu da üretim üssü yapma gibi bir misyona sahibiz. O yüzden gerek tasarımcılarımızın gücü, gerekse sektörümüzdeki iş insanlarımızın bilgi birikimiyle. İstanbul bu kapsamda kendini ispat etmiş durumda. Her ne kadar İstanbul sektörde liderlik yapıyorsa da İzmir, Denizli, Mersin ve Bursa bu konuda özellikle yapmış olduğumuz birlik, beraberlik, çalışmaları neticesinde de özellikle Türkiye'de yapılan ihracatın yüzde 90'nını bu birliklerimiz gerçekleştiriyorlar. 2021'i 20.3 milyar dolarlık rekor ihracatla kapatan sektör, yıl başından bu yana 13.7 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. 22 Ağustos itibarıyla geçen yıla göre yüzde 11.2 artıda. Hazır giyimde ülkemizin en büyük pazarı Avrupa Birliği (AB). Buraya Euro ile ihracat yapıyoruz. Oysa ham madde ve ara malı ithalatımız karşılığında ağırlıklı olarak dolar ödüyoruz. Ocak-Temmuz döneminde parite kaynaklı kaybımız hazır giyimde 800 milyon dolar, genel ihracatta 7 milyar doları buldu. Euro yeniden bir doların altına geriledi. Paritenin yanı sıra Avrupa başta olmak üzere küresel pazarlardaki resesyon beklentisi ihracatımız ve ihracatımız için bir risk oluşturuyor."
Hedefler tutacak
Karşılaşılan zorluklara rağmen iyimser olduklarını ifade eden Gültepe, "Her şeye rağmen ben iyimserliğimi korumak istiyorum. 2022'ye genel ihracatta 250 milyar dolar, hazır giyimde 23 milyar dolar hedefi ile başlamıştık. Parite ve resesyona rağmen yıl sonu hedeflerimizi tutturacağımıza inanıyorum" değerlendirmesinde bulundu.
İHKİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Fuarlar Komitesi Başkanı Mustafa Paşahan da küresel pazarlardaki resesyon beklentilerine rağmen IFCO'ya yurt dışından büyük ilgi olduğunu söyledi. Paşahan, "İHKİB olarak pandemi sonrası hedef büyüttük. Orta vadede hazır giyim ihracatımızı 40 milyar dolara çıkarmak istiyoruz. IFCO, bu hedef için en önemli motivasyon kaynaklarımızdan biri olacak. Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100'üncü yılını kutlayacağımız 2023'te 100 bin metrekarelik bir alanda tüm ürün gruplarını sergileyeceğimiz bir fuarla moda endüstrimizin gücünü dünyaya göstereceğiz" şeklinde konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.