Finansal dolandırıcılık büyümeye devam ediyor
Kaspersky anketine göre, kullanıcıların yüzde 50’si 2020'nin ilk yarısında en az bir kez bankacılık dolandırıcılığıyla karşı karşıya kaldı
26.10.2020 18:51:00





Kaspersky anketine göre, kullanıcıların yüzde 50'si 2020'nin ilk yarısında en az bir kez bankacılık dolandırıcılığıyla karşı karşıya kaldı. Vakaların yüzde 72'den fazlasında dolandırıcılık telefon aracılığıyla gerçekleşirken, aramalar daha çok Pazartesi'den Perşembe'ye saat 11.00-18.00 arası yapıldı. Dolandırıcılar bu tür aramalar için ciddi hazırlık yapıyor ve sosyal mühendislik tekniklerini aktif olarak kullanıyor. Vakaların yüzde 46'sında aradıkları kişinin doğru adını ve soyadını belirten dolandırıcılar yüzde 24'ünde banka kartı bilgilerini bile biliyorlardı. Öne sürülen en yaygın bahaneler veri doğrulama talebi (yüzde 59), banka kartı bloke bilgisi (yüzde 54) ve kredi teklifi (yüzde 63) olarak sıralandı. Dolandırıcılar vakaların yüzde 36'sında SMS kodunu veya kart verilerini almaya çalışırken, her beş vakadan birini de (yüzde 31) güvenli olduğu iddia edilen bir hesaba para aktarmak için ikna etmeye çalıştı. Kaspersky Küresel Araştırma ve Analiz Ekibi (GReAT) Orta Doğu Araştırma Merkezi Başkanı Amin Hasbini, "Finansal dolandırıcılık büyümeye devam ediyor. Özellikle 2020'nin ilk yarısında META (Ortadoğu, Türkiye ve Afrika) bölgesinde finansal kötü amaçlı yazılımlarda yüzde 55 artış gördük. Ancak ne yazık ki birçok kişi hala basit dolandırıcılık yöntemlerinin nasıl işlediğini, suçluları nasıl tanıyacağını ve para kaybedeceğini bilmiyor. Telefon dolandırıcılığı şüphesinde yapılacak en iyi şey sohbeti sonlandırıp bankanın resmi numarasını aramaktır" şeklinde konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.