Fındıkta 4 dolar beklentisi
Türkiye Meyve Üreticileri Merkez Birliği Başkanı ve Samsun 19 Mayıs Tarımsal Fındık Üreticileri Birliği Başkanı Alaattin Gülal, "Önümüzdeki nisan ayında fındık fiyatlarının 4 dolardan Avrupa piyasasında alıcı bulacağı açık ve net bir şekilde görülmektedir" dedi





Türkiye'nin 2019 yılında yaklaşık 103 bin ton ceviz ithal ettiğini belirten Gülal, "Bu yıl da bu rekolteyle baktığımızda 100 bin tonun üzerinde ithal yapacağımız gözükmekte. Biz bu cevizi ithal ettiğimizde mamul haline çevirip ihracat yapıyoruz. Tamamını içi piyasada tüketmiyoruz. Fındıkta da tekrar mamul hale getirip ihracat yapıyoruz. Fındığı kabuklu olarak da ihraç ediyoruz. Daha çokta fabrikalarda kırılarak, kavrularak işlenmiş olarak da ihraç ediyoruz. Dünyadaki fındık ve ceviz üretimine baktığımızda önümüzdeki hasat dönemine kadar her iki üründe de stokta ürün kalması şu an için ön görülmemektedir. Bazı kişiler veya taraflar tarafından 'çok yüksek rekolte var' gibi algılarla çiftçiyi ya da küçük esnafı baskı altına almaya çalışanlar var. Bizim de öngörülerimiz bize şunu gösteriyor: Bu baskı altına aldıkları fiyatı fındık ve cevizde üstünde bir fiyat önümüzdeki günlerde ortaya çıkacağı bariz bir şekilde görülmektedir. Ülkenin menfaatleri dışında hareket eden kişiler tarafından yurt dışında fındık ve cevizin üretiminin yüksel olduğu algıları oluşturulmakta. Dünyadaki fındığın yüzde 70'ini biz üretiyorsak, biz de 500 bin ton fındık varsa diğer ülkelerde ne kadar fındık var bunun hesabını yapmalı. Bu önümüzde ki Nisan ayında fındık fiyatlarının 4 dolardan Avrupa piyasasında alıcı bulacağı açık ve net bir şekilde görülmektedir. Geriye bakıp döndüğümüzde bugüne kadar söylediğimiz hiçbir sözümüzde yanılmadığımızı gördük. Bu konuda da yanılmayacağız. Özgüvenli olmak lazım" şeklinde konuştu.İHA














































































