logo
24 HAZİRAN 2026

Gaza getirenler, gazı kesenler

12.10.2015 00:00:00
Rusya'nın IŞİD'e ve terörist çetelere karşı başlattığı hava harekâtında ülkemiz sınırlarını ihlal etmesi ile Türkiye ve Rusya karşı karşıya getirilmek isteniyor. Rusya yapılan ihlalin yanlışlık sonucu olduğunu belirtmesine karşılık, yetkililerimiz tepkili açıklamalar yapmaktadır. Yakın komşumuz olan ve ticaret hacmimizin çokluğu göz önüne alındığı zaman Rusya ile zıtlaşmamızın bize kazandıracağı bir şey yoktur.ABD ve batı ise bizi gaza getirerek NATO çerçevesinde Türkiye'nin yanında yer alacaklarını bildirmişlerdir. Rusya'nın direkt karşısına çıkamayan emperyalist batılılar, ülkemizi ve topraklarımızı savaş alanına çevirip aslında, bizi ateşe atmak istemektedirler.Her konuda görüşlerini gizlemeyen Sayın Cumhurbaşkanının bu konudaki açıklamaları çok manidardır. Sanki parti başkanı gibi seçim çalışması yürüten Cumhurbaşkanı "ben alışılmış Cumhurbaşkanı olmayacağım" demiş ve aktif siyasetin içinde olacağını, kanunlara aykırı olsa da belirtmiştir. Ancak ülkemiz için çok ciddi bir konu olan Rusya ve Türkiye gerginliği için küskün bir tavırla "Rusya'ya ve Putin'e kırgınım, görüşmeyeceğim" demiştir. Yani anlaşmak, bir konuda uzlaşmak gerekirken masaya oturmayan Sayın Cumhurbaşkanı, adeta mahalle çocukları gibi ben küstüm demektedir. Ülke başındaki insanlar ya sorumluluklarının farkında değiller ya da kendi başlarına hareket etme özgürlükleri yok, buradan anlaşılan budur. Diğer yandan Putin ile görüşmeyen Sayın Cumhurbaşkanı Obama ile görüşeceğini belirtmiştir. Hatırlanacağı üzere Irak savaşı yıllarında ABD askerleri, askerimizin başına çuval geçirip ülkemizi aşağılayıcı bir tavır sergilemişlerdi. Bu vahim olayın akabinde ABD'ye nota verilmesi isteklerine "bu müzik notası değildir" deyip ABD'ye nota verilmesine karşı çıkan da zamanın başbakanı olan Sayın Erdoğan'ın ta kendisidir. Ve bu vahim olay acı bir anı olarak hatıralarımızdadır. Bizi gaza getirip ateşe attıktan sonra arkamızda durmayacağı belli olan batı, anlamı olmayan bir maceraya ülkemizi sürüklemek istemektedir. Diğer yandan Türkiye'nin istediği ilave gazı vermeyi reddeden Rusya aslında bizi yönetenlere gözdağı vermiştir. Burada bizi anlamsız bir savaşa sürüklemek için gaza getirenlerle değil emperyalist hedefleri engellemek ve Ortadoğu'ya barışı getirmek isteyenlerle beraber olmamız gerektiği kanısındayım.Topraklarımızı korumamız-gözetmemiz, savaş alanı yapmamamız elzemdir. Elbette hava sahamız hangi ülke tarafından olursa olsun ihlal edilmemelidir. Ancak bu ihlali sıkça gerçekleştiren Yunanistan'a gösterilen müsamaha ülkemize gerek siyasi, gerek ticari manada komşu olan Rusya'ya gösterilmemektedir. Anlaşılmaz olan da budur. Neticede aradığını komünizm ve kapitalizmde bulmayıp Milli Ekonomi Modeli'ni her konuda uygulayan Rusya'nın ne bizim topraklarımızda gözü vardır, ne de bize düşmanlığı vardır. Ancak NATO kapsamında beraber olduğumuz ülkeler için aynı şeyleri söylemek mümkün değildir. ABD ve batının bizleri maşa olarak kullanmasına müsaade etmemeliyiz.
 
H. İbrahim TALAY / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.