Gaziantep'te yeşil zeytin tezgaha indi
Türkiye'de önemli bir zeytin üretimine sahip olan Gaziantep'te yeni mahsul yerli sofralık yeşil zeytin tezgahlarda satılmaya başlandı. Tezgahlarda 20-25 TL arasında satılan sofralık yeşil zeytin yoğun ilgi görüyor





'Yeşil zeytin talep ediyorlar'
Sezonun sıcak geçmesi ve yağışların da olmamasının zeytini etkilediğine vurgu yapan 25 yıllık zeytin satıcısı Hasan Cerezçi, 'Zeytinlerin fiyatı 14-15 arasıydı, bu sene 20-25 TL arasında. Bu sene ürünler az, kurak geçti. Ağaçta hepsi kaldı. Onun için zeytin yeşil olarak yok, siyah olarak gelecek yağa dönüşecek. Yeşil zeytin şu anda az. Yeşil talep ediyorlar. Bütçesine göre alıyor insanlar. Gazianteplilerin en sevdiği şey zaten yeşil zeytin. Bölgenin insanı salatasını, piyazını yapar. Sofrada muhakkak bulunur. Genellikle bizim Nizip, Kilis ve Hatay yöresinden oluşuyor. En çok bizim Nizip yöresinden gelir zeytinlerimiz, yağ oranı bakımından kuvvetli olduğu ve lezzetli olduğundan orayı tercih ederiz. Gaziantep kendi zeytinini üretiyor kendi tüketiyor, dışarıya vermiyor. Şu anda ticaret yapmıyor, ticaret Eğe Bölgesi'nde yapılıyor' ifadelerini kullandı.Bölgede belluti, eğriburun (tatayn), halhalı, çelebi, hamza çelebi, hırhalı çelebi, hursuki, iri yuvarlak, kalem bezi, mavi, melkabazı, tespih çelebi, yağ çelebi, yağlık çelebi, yağlık sarı zeytin, yuvarlak çelebi, yuvarlak halhalı, yün çelebi zoncuk çeşitleri satılıyor. Tezgahlarda yerini alan ilk hasat zeytinler, bu yıl vatandaşlardan yoğun talep görüyor.

















































































