Dünyanın en büyük teknoloji fuarı CeBIT'te öne çıkan yeni teknolojilerden biri de yakıt hücresiyle çalışan dizüstüler. Fuarda metanol tankı entegre edilmiş dizüstü bilgisayarlar basına tanıtıldı. Tayvanlı Antig Technology, metanol tankı entegre edilmiş bir dizüstü bilgisayarı basına tanıttı. Toshiba da, yakıt hücreli dizüstü prototipini ilk kez gösterdi. Antig firması yakıt hücreli dizüstü bilgisayarın 2005 sonunda Tayvan'da piyasaya çıkacağını duyurdu. Almanya'nın Hannover kentinde devam eden dünyanın en büyük teknoloji fuarı CeBIT'te öne çıkan yeni teknolojilerden biri de yakıt hücresiyle çalışan dizüstüler. Antig firmasının geliştirdiği yakıt hücresi prototipi bir CD'den biraz küçük. Şirket ayrıca cep telefonları için de ayrı bir yakıt hücresi prototipi geliştirildiğini duyurdu.
*Raflara çıkması 2008'i bulur
Antig yetkilileri basın toplantısında standlarda tanıtılan yakıt hücresi tanklarının 2005 sonunda ticari kullanıma geçebileceğini ifade ediyor. Toshiba yetkilileri ise, CeBIT fuarında ilk kez basına gösterilen yakıt hücreli dizüstünün raflara çıkmasının 2008'i bulacağını belirtiyor. CeBIT'te gösterilen Toshiba prototipi 20 Watt elektrik enerjisi üretebiliyor ve Portege M300 modeli dizüstüyü 10 saat çalıştırabiliyor.
*Geleceğin dizüstü bilgisayarları
Toshiba'nın yakıt hücresi metanol tankı 1 litre hacminde, bu ağırlık prototipi şimdilik pratikte kullanılmaz kılıyor. Toshiba yetkilileri gelecek üç yıl içinde metanol tankının üçte bir ebat ve ağırlıklara indirilmesi gerektiğini vurguluyor. Bunun için tankın içinde boru ve kanalların da ufaltılması gerekecek. Gelecekte tankın 30 Watt'a kadar enerji üretmesi hedefleniyor. Yakıt hücresi teknolojisine özellikle dizüstü bilgisayarlar ve cep telefonlarındaki lityum pillerin yerini alacağı şeklinde bakılıyor. Dizüstü bilgisayarlar, cep telefonları, kameralar, avuçiçiler, MP3-çalar gibi cihazlar yakıt hücresi sayesinde, artık 'antik'leşen lityum pillerle olmadığı kadar uzun çalışabilecek. Geleceğin teknolojisi olarak gösterilen yakıt hücresi ve metanol tankları mobil cihazların ömürlerini uzatacak.
*Yakıt hücresi nasıl oluşturuluyor?
Yakıt hücresi teknolojisi, metanol ile hava ve suyun kimyasal reaksiyona girerek elektrik üretmesi üzerine kurulu. Sistemi çalıştırmak için metanol kullanılırken, kimyasal reaksiyonun sonucu olarak, elektrik enerjisi ve su açığa çıkıyor. Ancak, normal şartlarda yanıcı bir madde olan metanolün, kullanıcı tarafından sürekli yeniden doldurulması gerekliliği, teoriden pratiğe geçişte önemli bir sorun olduğuna işaret ediyor. Yakıt hücreli dizüstülerin ticarileşmesinin önündeki diğer engeller de ağırlık ve ebatların küçültülmesi.
*Raflara çıkması 2008'i bulur
Antig yetkilileri basın toplantısında standlarda tanıtılan yakıt hücresi tanklarının 2005 sonunda ticari kullanıma geçebileceğini ifade ediyor. Toshiba yetkilileri ise, CeBIT fuarında ilk kez basına gösterilen yakıt hücreli dizüstünün raflara çıkmasının 2008'i bulacağını belirtiyor. CeBIT'te gösterilen Toshiba prototipi 20 Watt elektrik enerjisi üretebiliyor ve Portege M300 modeli dizüstüyü 10 saat çalıştırabiliyor.
*Geleceğin dizüstü bilgisayarları
Toshiba'nın yakıt hücresi metanol tankı 1 litre hacminde, bu ağırlık prototipi şimdilik pratikte kullanılmaz kılıyor. Toshiba yetkilileri gelecek üç yıl içinde metanol tankının üçte bir ebat ve ağırlıklara indirilmesi gerektiğini vurguluyor. Bunun için tankın içinde boru ve kanalların da ufaltılması gerekecek. Gelecekte tankın 30 Watt'a kadar enerji üretmesi hedefleniyor. Yakıt hücresi teknolojisine özellikle dizüstü bilgisayarlar ve cep telefonlarındaki lityum pillerin yerini alacağı şeklinde bakılıyor. Dizüstü bilgisayarlar, cep telefonları, kameralar, avuçiçiler, MP3-çalar gibi cihazlar yakıt hücresi sayesinde, artık 'antik'leşen lityum pillerle olmadığı kadar uzun çalışabilecek. Geleceğin teknolojisi olarak gösterilen yakıt hücresi ve metanol tankları mobil cihazların ömürlerini uzatacak.
*Yakıt hücresi nasıl oluşturuluyor?
Yakıt hücresi teknolojisi, metanol ile hava ve suyun kimyasal reaksiyona girerek elektrik üretmesi üzerine kurulu. Sistemi çalıştırmak için metanol kullanılırken, kimyasal reaksiyonun sonucu olarak, elektrik enerjisi ve su açığa çıkıyor. Ancak, normal şartlarda yanıcı bir madde olan metanolün, kullanıcı tarafından sürekli yeniden doldurulması gerekliliği, teoriden pratiğe geçişte önemli bir sorun olduğuna işaret ediyor. Yakıt hücreli dizüstülerin ticarileşmesinin önündeki diğer engeller de ağırlık ve ebatların küçültülmesi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.