Gelecek elektrikli otomobillerde değil, hidrojen yakıtlı otomobillerde!
Koç Üniversitesi Kimya ve Biyoloji Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Can Erkey, hidrojen yakıt pillerinin fosil yakıtlardan farklı olarak yandığı zaman çok daha yüksek ısı ürettiğini ve karbondioksit yerine su salımı gerçekleştirdiği için çevresel etkilerinin çok kısıtlı olduğunu ifade etti.
04.11.2023 17:01:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi
Koç Üniversitesi Kimya ve Biyoloji Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Can Erkey, hidrojen yakıt pillerinin fosil yakıtlardan farklı olarak yandığı zaman çok daha yüksek ısı ürettiğini ve karbondioksit yerine su salımı gerçekleştirdiği için çevresel etkilerinin çok kısıtlı olduğunu ifade etti. Dünyada en yaygın yakıt pillerinin PEM yakıt pilleri olduğunu ve en çok otomotiv sektöründe kullanıldığını belirten Erkey, hidrojen yakıt pillerinin içten yanmalı motorlara alternatif olduğunu dile getirdi. Erkey, "Fosil yakıtlar kullanıldığı için özellikle otomotiv sektörü inanılmaz bir karbondioksit salımına neden oluyor. Ama hidrojen yakıt pili elektrikli motorlarla çalışan araçlar olduğu zaman artık atmosfere karbondioksit salmayacağız, sadece su salacağız" diye konuştu.
Erkey, hidrojen istasyonlarının gelecekte benzin istasyonlarının yerini alacağını öngördüğünü aktararak, "Belki 20 yıl içinde hidrojen enerji alanında böyle bir değişime neden olabilecek. Bu durum, fosil yakıtlara dayalı altyapının yani trilyonlarca dolarlık bir endüstrinin değişmesi anlamına geliyor" değerlendirmesinde bulundu.
Erkey, şunları kaydetti: "Bu ülkemiz için de önemli bir teknoloji. Biz de fosil yakıtlara bağımlıyız. Aynı zamanda enerjimizin büyük bir kısmını fosil yakıtlardan sağlıyoruz. Bunun büyük bir kısmını da ithal ediyoruz. Türkiye yenilenebilir enerji kullanarak ileride bir hidrojen üreticisi haline gelebilir ve hatta bu hidrojeni gelişmiş ülkelere ihraç edebilir. Dolayısıyla hidrojen teknolojilerinin ülkemizde yaygınlaşması ve gelişmesi de çok önemli diye düşünüyorum." AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.