logo
14 HAZİRAN 2025

Genesis: Hyundai’nin lüks markası ve modellerinin tarihi serüveni

Güney Kore merkezli Hyundai Motor Company, otomotiv sektöründe modern ve yenilikçi yaklaşımlarıyla tanınır

10.06.2025 00:10:00
Abdülkadir Gündoğdu
Genesis: Hyundai’nin lüks markası ve modellerinin tarihi serüveni
Genesis: Hyundai’nin lüks markası ve modellerinin tarihi serüveni
Güney Kore merkezli Hyundai Motor Company, otomotiv sektöründe modern ve yenilikçi yaklaşımlarıyla tanınır.

2004 yılında lüks segmentte rekabet etmek amacıyla "Concept Genesis" fikrini geliştiren Hyundai, 2007 yılında New York Otomobil Fuarı'nda Hyundai Genesis sedan modelini konsept olarak tanıttı. 2008 yılında üretime geçen bu model, beş yolcu kapasiteli, arkadan veya dört çeker bir lüks sedan olarak piyasaya sürüldü.

Hyundai Genesis, özellikle yüksek kaliteli iç mekânı, rafine sürüş dinamikleri ve güçlü V8 motor seçeneğiyle övgü topladı. 2009'da Kuzey Amerika Yılın Otomobili ödülünü kazanarak Hyundai'nin lüks segmentteki iddiasını kanıtladı.

Ayrıca, 2008'de tanıtılan Hyundai Genesis Coupe, markanın ilk arkadan itişli spor otomobili olarak Infiniti G37 gibi modellere rakip olacak şekilde tasarlandı. 2010-2016 yılları arasında üretilen bu model, özellikle 2.0T ve 3.8 litre V6 motor seçenekleriyle dikkat çekti.

Genesis'in Bağımsız Bir Marka Olması: 2015 Dönüm Noktası



Hyundai, Genesis'in lüks segmentteki başarısını değerlendirerek 4 Kasım 2015'te Genesis Motor'u bağımsız bir lüks marka olarak duyurdu. Bu karar, Genesis'in yedi yıllık pazar başarısı, segmentinde en çok satan üç markadan biri olması ve müşteri talepleri doğrultusunda alındı.

İlk bağımsız model, 2017'de piyasaya sürülen Genesis G90 (Güney Kore'de EQ900) oldu ve markanın amiral gemisi olarak konumlandı. Genesis modelleri, Almanya (Rüsselsheim), Güney Kore (Namyang) ve ABD'de (Irvine) tasarlanıyor ve Ulsan'da üretiliyor.

Genesis Modellerinin Gelişimi

Genesis, lüks sedan ve SUV modelleriyle portföyünü genişletti. İşte başlıca modellerin tarihi serüveni:

Genesis G90 (2017-Günümüz): Markanın amiral gemisi olan G90, lüks ve konforu birleştiren bir sedan. Güney Kore'de 2015'te EQ900 adıyla tanıtıldı ve 2016'da ABD pazarına girdi. G90, yüksek teknolojili iç mekânı ve Seoul National University ile geliştirilen akıllı duruş kontrol sistemiyle öne çıkıyor.


Genesis GV80 (2020-Günümüz): Genesis'in ilk lüks SUV modeli olan GV80, 2020'de Güney Kore'de tanıtıldı. Şık tasarımı ve yüksek teknoloji özellikleriyle lüks SUV pazarında iddialı bir konuma geldi.

Genesis GV70 ve GV60 (2021-Günümüz): GV70, kompakt lüks SUV segmentinde yer alırken, GV60 tamamen elektrikli bir crossover olarak 2021'de tanıtıldı. Her iki model de Genesis'in elektrifikasyon vizyonunu destekliyor.

Elektrifikasyon ve Gelecek Vizyonu



Genesis, 2021'de elektrifikasyon stratejisini duyurdu ve 2025'ten itibaren tüm yeni modellerin yakıt hücreli veya bataryalı elektrikli araçlar olacağını açıkladı.

2035'e kadar karbon nötrlüğü hedefleyen marka, içten yanmalı motorlu araç satışını durdurmayı planlıyor. Genesis X Convertible ve X Gran Berlinetta gibi konsept modeller, markanın elektrikli araçlara yönelik yenilikçi tasarım anlayışını yansıtıyor. Bu konseptler, Kore kültüründen ilham alan "Crane White" rengi ve "G-Matrix" deseni gibi özgün tasarım unsurlarıyla dikkat çekiyor.

Sorunlar ve Başarılar

Genesis, lüks segmentte hızla yükselmesine rağmen bayi ağı eksikliği ve marka bilinirliği gibi zorluklarla karşılaştı. 2018'de CNBC, Genesis'in araçlarının övgü aldığını ancak bayi sorunları ve düşük farkındalığın büyümeyi engellediğini bildirdi. Buna rağmen, Genesis 2020'de J.D. Power tarafından Kuzey Amerika'nın en güvenilir otomotiv markası seçildi ve 2023'te 1 milyon adetlik küresel satış barajını aştı.

Sonuç

Hyundai'nin lüks kolu Genesis, 2007'deki mütevazı başlangıcından bu yana lüks otomotiv pazarında güçlü bir konuma ulaştı. G90, G80, G70, GV80 ve GV60 gibi modellerle portföyünü genişleten marka, elektrifikasyon ve motorsporları gibi yenilikçi adımlarla geleceğe hazırlanıyor.

Kore kültüründen ilham alan tasarımı ve rekabetçi fiyatlarıyla Genesis, BMW ve Mercedes gibi devlerle mücadele ederken global lüks pazarında kendine sağlam bir yer ediniyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
UAEA Başkanı'ndan 'Natanz' açıklaması
"İsrail yer altındaki kısmını vuramadı"
İran'ın füzelerine karşı ABD İsrail'e destek veriyor
ABD basını açıkladı
Tel Aviv'de peş peşe patlamalar
İran, İsrail'e karşı misilleme başlattı
İsrail Ulusal Güvenlik Konseyi isim verdi
İsrail'den Hamaney açıklaması
Erdoğan'dan İsrail'e İran tepkisi
'Tüm dünyayı felakete sürükleme gayreti'
BTP liderinden çarpıcı uyarı
‘ABD ne der’ düşüncesini bırakın
'En güçlü şekilde kınıyoruz'
Türkiye'den İsrail saldırısına tepki
Orta Doğu karıştı
Altın fiyatı uçuşa geçti
Dakika dakika tüm gelişmeler
İsrail, İran'a saldırdı
'İsrail'i ağır ceza bekliyor'
Hamaney'den saldırılara cevap
'Gerekirse İsrail'i savunacağız'
Katile ilk destek ortağından
Genelkurmay Başkanı da öldü
İsrail saldırısında ağır kayıp
Nükleer bilim insanları öldü
İsrail saldırısında 2 kritik isim katledildi
'Komutan öldü'
Devrim Muhafızları Komutanı hedef oldu
Siviller hayatını kaybetti
İsrail Tahran'ı vurdu
UAEA Başkanı'ndan 'Natanz' açıklaması
"İsrail yer altındaki kısmını vuramadı"
İran'ın füzelerine karşı ABD İsrail'e destek veriyor
ABD basını açıkladı
Tel Aviv'de peş peşe patlamalar
İran, İsrail'e karşı misilleme başlattı
İsrail Ulusal Güvenlik Konseyi isim verdi
İsrail'den Hamaney açıklaması
Erdoğan'dan İsrail'e İran tepkisi
'Tüm dünyayı felakete sürükleme gayreti'
BTP liderinden çarpıcı uyarı
‘ABD ne der’ düşüncesini bırakın
'En güçlü şekilde kınıyoruz'
Türkiye'den İsrail saldırısına tepki
Orta Doğu karıştı
Altın fiyatı uçuşa geçti
Dakika dakika tüm gelişmeler
İsrail, İran'a saldırdı
'İsrail'i ağır ceza bekliyor'
Hamaney'den saldırılara cevap
'Gerekirse İsrail'i savunacağız'
Katile ilk destek ortağından
Genelkurmay Başkanı da öldü
İsrail saldırısında ağır kayıp
Nükleer bilim insanları öldü
İsrail saldırısında 2 kritik isim katledildi
'Komutan öldü'
Devrim Muhafızları Komutanı hedef oldu
Siviller hayatını kaybetti
İsrail Tahran'ı vurdu
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.