Gıda satışlarına salgın dopingi
Araştırma şirketi Nielsen, tüm dünyayı etkisi altına alan Covid 19 pandemisi sürecinde ülkemizdeki tüketicilerin alışveriş tercihlerine ilişkin verileri paylaştı.
07.08.2020 17:27:00





AHMET SAFA TERZİ / İSTANBUL
Nielsen'innisan ayında, dünyanın 73 ülkesinde aynı anda gerçekleştirdiği Koronavirüsün Global Tüketiciler Üzerindeki Etkileri Araştırması, tüketicilerin evde daha fazla vakit geçirmesi ile birlikte evde yemek hazırlığının çok önemli bir aktivite haline geldiğini gösteriyor. Türk tüketicilerinin yüzde 80'i koronavirüs sonrası evde daha sık yemek yaptıklarını ve yediklerini belirtiyor. Bu oran yüzde 54 olan Avrupa ortalamasının ve yüzde 51 olan dünya ortalamasının çok üstünde.
Beslenmede geçmişe döndük
Makarna, un, maya gibi kategorilerdeki hızlı büyüme, tüketicilerin dünyada olduğu gibi Türkiye'de de 'comfortfood'a yöneliminin sinyallerini veriyor. Comfortfood, geçmişi hatırlatan, genelde yüksek kalorili ve çocukluk çağında tüketilen yiyecekler için kullanılan bir tanımlama.Türkiye'de köfte ve makarnadan oluşan bir tabak veya kuru fasulye - pilav, 'comfortfood' yiyeceklere örnek gösterilebilir. Son günlerde yeniden popülerlik kazanan evde ekmek yapımını da bu kapsamda değerlendirmek mümkün. Kısacası tüketicilerin belirsizlik ve endişe dönemlerinde aşina oldukları, besleyiciliğine koşulsuz güvendikleritemel gıdalara yönelim gösterdikleri görüldü.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.