logo
03 EKİM 2025


GMC Terrain'in tarihi serüveni

GMC Terrain, Amerikan otomotiv devi General Motors'un (GM) kompakt/orta sınıf crossover SUV segmentindeki güçlü oyuncusudur

03.10.2025 00:36:00
Abdülkadir Gündoğdu
GMC Terrain'in tarihi serüveni
GMC Terrain'in tarihi serüveni
GMC Terrain, Amerikan otomotiv devi General Motors'un (GM) kompakt/orta sınıf crossover SUV segmentindeki güçlü oyuncusudur.

2009 yılında sahneye çıkan ve 2010 model yılı itibarıyla yollara çıkan Terrain, hem GMC'nin SUV yelpazesini genişleten giriş seviyesi modeli oldu hem de General Motors'un Pontiac markasını kapatma kararı sonrası boşalan Pontiac Torrent'in yerini doldurdu.

Başlangıçta Chevrolet Equinox ile aynı platformu (Theta platformu) paylaşan Terrain, markanın kendine özgü cesur ve köşeli tasarımıyla hızla kendi kimliğini oluşturdu.

Birinci Nesil (2010–2017): Cesur Giriş ve V6 Gücü



İlk nesil Terrain, piyasaya çıktığında sınıfının standartlarını aşan büyük ve kaslı görünümüyle dikkat çekti. Özellikle karakteristik kare şeklindeki çamurluk ağızları ve büyük krom ızgarası, onu ikiz kardeşi Equinox'tan ayırıyordu.

Motor Seçenekleri: Başlangıçta 182 beygir gücünde bir 2.4 litrelik sıralı dört silindirli motor ve daha güçlü, 264 beygir gücünde 3.0 litrelik V6 motor seçenekleri sunuldu.

Güç Artışı: 2013 model yılında V6 motor, gücü 301 beygire çıkaran daha büyük bir 3.6 litrelik V6 ünite ile değiştirildi.

Lüks Dokunuş: Aynı yıl, GMC'nin en lüks donanım seviyesi olan Terrain Denali tanıtıldı. Bu versiyon, üstün iç mekan malzemeleri ve benzersiz dış tasarım detaylarıyla markanın lüks SUV imajını pekiştirdi.

Makyaj: 2016 model yılı için yapılan makyajla birlikte kozmetik değişiklikler, yeni farlar ve stop lambaları geldi.

İkinci Nesil (2018–2024): Küçülme, Turbo ve AT4



2017 yılında tanıtılan ve 2018 model yılı olarak piyasaya sürülen ikinci nesil Terrain, büyük bir değişimi temsil etti. D2XX platformuna geçen araç, boyut olarak biraz küçüldü ve kompakt SUV segmentine tam olarak oturdu. Tasarım dili yumuşarken, daha modern ve aerodinamik bir görünüm kazandı.

Motor Devrimi: Bu nesilde Terrain, atmosferik motorları geride bırakarak tamamen turboşarjlı dört silindirli motorlara geçiş yaptı. Seçenekler arasında 1.5 litrelik turbo benzinli ve 2.0 litrelik daha güçlü turbo benzinli motorlar yer aldı. Kısa bir süre için, yakıt verimliliğini artıran 1.6 litrelik bir dizel motor bile sunuldu.

Yenilenen Şanzıman: Motorlarla birlikte, çoğu modelde dokuz ileri otomatik şanzıman kullanılmaya başlandı.

Makyaj ve AT4 Dönemi: 2022 model yılı için yapılan makyajda, araç modernize edildi ve GMC'nin off-road temalı alt markası AT4 Terrain serisine katıldı. Terrain AT4, daha sağlam dış görünüm, özel jantlar ve off-road sürüş modu gibi özelliklerle dikkat çekti.

Üçüncü Nesil (2025–Günümüz): Dijitalleşme ve Büyüme



GMC, 2025 model yılı için tamamen yeniden tasarlanmış üçüncü nesil Terrain'i tanıttı. Bu yeni nesil, teknoloji ve tasarımda önemli bir sıçramayı işaret ediyor.

Yenilenen Tasarım: Daha büyük ve daha heybetli bir görünüme sahip olan yeni Terrain, GMC'nin büyük SUV'ları Yukon ve Denali'nin izlerini taşıyan daha köşeli farlar ve daha agresif bir ızgaraya kavuştu.

Teknoloji Odaklı İç Mekan: En çarpıcı değişiklik içeride yaşandı. Tüm modellerde standart olarak 15 inçlik dikey yerleştirilmiş bir dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi ve 11 inçlik dijital gösterge paneli sunuldu. Google Built-in gibi entegre sistemler, dijital çağa ayak uydurduğunu gösteriyor.

Motor Standardizasyonu: Bu nesilde genellikle tek bir motor seçeneğiyle (175 beygir gücünde 1.5 litrelik turbo dört silindirli) yoluna devam etmesi bekleniyor.

Genişleyen Yelpaze: Yeni nesilde Elevation trim seviyesi başlangıç olarak sunulurken, off-road odaklı AT4 ve lüks Denali versiyonları da ürün gamında yer almayı sürdürüyor.

Terrain, ilk çıktığı günden bu yana GMC'nin SUV pazarındaki rekabet gücünü artıran, markanın "profesyonel derece" imajını kompakt segmentte başarıyla taşıyan bir model olmaya devam ediyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Vatandaşlarımız İsrail'in elinde
Dışişlerinden açıklama
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Namazın hikmeti
Tebrikler Samsunspor
Polonya'da tarihi galibiyet
Kerem attı, FB kazandı
Fenerbahçe 2-1 Nice
Herkes konuştu, İsrail katliam yaptı
Gazze'de açıklanan can kaybı 66 bin 225'e yükseldi
Marmara'da 5 büyüklüğünde deprem
Merkez üssü Marmaraereğlisi açıkları
Ahmet Minguzzi davasında gerginlik
Duruşmaya ara verildi
Jelyazkov'dan İsrail'e çağrı
"Uluslararası hukuka uy"
Ümit Özdağ'dan dikkat çeken paylaşım
'Kız, küfret ama ticarete devam et'
İsrail'in Sumud Filosu'na saldırısı sürüyor
44 gemiden 19'u saldırıya uğradı
Zirvede özel üniversite var
İşte Eylül'ün zam şampiyonları
İsrail'in Küresel Sumud Filosu'na saldırısı sürüyor
13 gemi durduruldu, 30 gemi Gazze'ye ilerliyor
G7, Rus petrolü alan ülkeleri hedef alacak
Ekonomik ve mali baskılar uygulanacak
S&P, ABD'de hükümetin kapanmasını değerlendirdi
"Ekonomik belirsizliği artırıyor"
Küresel Sumud Filosu yüksek alarm durumuna geçti
İsrail, filoda yer alan Alma gemisini her iki taraftan kuşattı
Vatandaşlarımız İsrail'in elinde
Dışişlerinden açıklama
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Namazın hikmeti
Tebrikler Samsunspor
Polonya'da tarihi galibiyet
Kerem attı, FB kazandı
Fenerbahçe 2-1 Nice
Herkes konuştu, İsrail katliam yaptı
Gazze'de açıklanan can kaybı 66 bin 225'e yükseldi
Marmara'da 5 büyüklüğünde deprem
Merkez üssü Marmaraereğlisi açıkları
Ahmet Minguzzi davasında gerginlik
Duruşmaya ara verildi
Jelyazkov'dan İsrail'e çağrı
"Uluslararası hukuka uy"
Ümit Özdağ'dan dikkat çeken paylaşım
'Kız, küfret ama ticarete devam et'
İsrail'in Sumud Filosu'na saldırısı sürüyor
44 gemiden 19'u saldırıya uğradı
Zirvede özel üniversite var
İşte Eylül'ün zam şampiyonları
İsrail'in Küresel Sumud Filosu'na saldırısı sürüyor
13 gemi durduruldu, 30 gemi Gazze'ye ilerliyor
G7, Rus petrolü alan ülkeleri hedef alacak
Ekonomik ve mali baskılar uygulanacak
S&P, ABD'de hükümetin kapanmasını değerlendirdi
"Ekonomik belirsizliği artırıyor"
Küresel Sumud Filosu yüksek alarm durumuna geçti
İsrail, filoda yer alan Alma gemisini her iki taraftan kuşattı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.