Hastanelerdeki yoğunluğa ‘online’ önlemi
Yeni tip koronavirüs salgını döneminde hastanelerin pandemi hastanesine dönüştürülmesiyle birlikte birçok hasta doktoruyla online olarak görüştü. Normalleşme döneminde de bu alışkanlığın devam ettirilerek hastanelerdeki fiziksel yoğunluğun ve araştırma aşamasındaki bilgi kirliliğinin önüne geçilmesi hedefleniyor
25.06.2020 00:49:00





Covid-19 salgını sağlık alışkanlıklarını değiştirirken yenilikleri de beraberinde getirdi. Birçok hastanenin Sağlık Bakanlığı tarafından koronavirüsle mücadele kapsamında pandemi hastanesi ilan edilerek hasta kabulüne kapatılmasıyla, online doktor görüşmeleri başladı. Hastanelerdeki bulaş riski nedeniyle çekinen birçok hasta doktorlarına fikir danışmak ya da halihazırda devam eden tedavileri hakkındaki akıllarına takılan sorular sormak için online görüşmeleri tercih etti.
Normalleşme döneminde bu yöntemin daha yaygın hale getirilmesiyle randevu sistemlerindeki yoğunluğun azaltılması ve bilgiye en yetkin ağızdan ulaşılması sağlanacak. Ayrıca bu platformlar aracılığıyla hastalar, tedavileri hakkında hızlı bir şekilde birçok farklı doktorun görüşünü alabilecek.
Bilgi kirliliğinden doğan olumsuzluklar engellenecek
İnternette sağlıkla ilgili yapılan aramalar sonucunda çıkan hastane bloglarının, insanları yanlış yönlendirdiğini belirten Fedakar Günsili, "Örneğin internette kol ağrısıyla ilgili bir arama yapıldığında kalp krizinden felce, kangrenden doku zedelenmesine kadar milyonda bir ihtimallerin bile sıralandığını görüyoruz. Sonuçları okuyan herkes tedirgin olarak can havliyle kendini hastaneye atıyor. Psikolojik olarak gerildiğimiz koronavirüs döneminde vücuttaki tüm olumsuzluklar acaba semptomlardan biri mi diye araştırıldı.
Salgın döneminde hastanelerde yığılma yaşanmaması için sürekli bilgilendirme yapılsa da bu normal dönemde mümkün değil. İnsan sağlığı arama sonuçlarında karşımıza çıkan tespitlerdeki gibi genellenebilecek ve kalıba sokulabilecek bir kavram değildir. Bu nedenle sorunlarla ilgili öngörü dahi olsa uzmanlardan bilgi almak en doğrusudur. Biz de platformumuzda kişleri uzmanlık alanına uygun olarak doktoruna yönlendiriyor ve gerekli bilgileri ondan alarak tedavisini planlamasını sağlıyoruz" dedi.
Normalleşme döneminde bu yöntemin daha yaygın hale getirilmesiyle randevu sistemlerindeki yoğunluğun azaltılması ve bilgiye en yetkin ağızdan ulaşılması sağlanacak. Ayrıca bu platformlar aracılığıyla hastalar, tedavileri hakkında hızlı bir şekilde birçok farklı doktorun görüşünü alabilecek.
Bilgi kirliliğinden doğan olumsuzluklar engellenecek
İnternette sağlıkla ilgili yapılan aramalar sonucunda çıkan hastane bloglarının, insanları yanlış yönlendirdiğini belirten Fedakar Günsili, "Örneğin internette kol ağrısıyla ilgili bir arama yapıldığında kalp krizinden felce, kangrenden doku zedelenmesine kadar milyonda bir ihtimallerin bile sıralandığını görüyoruz. Sonuçları okuyan herkes tedirgin olarak can havliyle kendini hastaneye atıyor. Psikolojik olarak gerildiğimiz koronavirüs döneminde vücuttaki tüm olumsuzluklar acaba semptomlardan biri mi diye araştırıldı.
Salgın döneminde hastanelerde yığılma yaşanmaması için sürekli bilgilendirme yapılsa da bu normal dönemde mümkün değil. İnsan sağlığı arama sonuçlarında karşımıza çıkan tespitlerdeki gibi genellenebilecek ve kalıba sokulabilecek bir kavram değildir. Bu nedenle sorunlarla ilgili öngörü dahi olsa uzmanlardan bilgi almak en doğrusudur. Biz de platformumuzda kişleri uzmanlık alanına uygun olarak doktoruna yönlendiriyor ve gerekli bilgileri ondan alarak tedavisini planlamasını sağlıyoruz" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.