Hazırgiyim sektörü yerinde saydı
TGSD Başkanı Hadi Karasu, 2018’de hazır giyim iç pazarının yüzde 20 büyüyerek 137 milyar TL’den 165 milyar TL’ye çıktığını bildirdi. Farkın büyük bölümünün fiyat artışlarından kaynaklandığının altını çizen Karasu, reel büyümenin yüzde 2-3 düzeyinde olduğunu söyledi
26.12.2018 00:00:00





Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Hadi Karasu, Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği (KYSD) tarafından İstanbul Ticaret Odası'nda (İTO) düzenlenen toplantıda hazır giyim sektörünün 2018 performansı ile 2019 ve sonrası dair beklentilerini anlattı. Karasu, sektörün üretim gücü, istihdama katkısı ve katma değerli ihracatı ile ülke ekonomisi için stratejik öneme sahip olduğunu vurguladı. Türkiye'nin hazırgiyim ve konfeksiyon üretiminde aynı zamanda küresel bir aktör olduğunu hatırlatan Karasu, şöyle devam etti: "Ülkemiz dünyanın 5'inci büyük hazır giyim tedarikçisi. 2017'de 515 milyar dolar olan küresel hazır giyim ticaretinden 17 milyar dolarla yüzde 3.3 pay aldık. İhracatta 2018 yılına kadar önceki 5 yıl boyunca durağan bir dönem geçirdik. Dünya ticaretine paralel bir büyüme gerçekleştirebilseydik 2017'de 20 milyar dolarlık ihracatı yakalayabilirdik."
İç pazarda sınırlı büyüme olacak
Hadi Karasu, 2018'in ekonominin genelinde olduğu Türk hazırgiyim sektörü için de zorlu geçtiğini söyledi. Yılın ikinci çeyreğinden itibaren artmaya başlayan sıkıntılara rağmen sektörün 2018'i büyüme ile kapatacağını bildiren Karasu, şunları söyledi: "Hazır giyim sanayi üretimi 2018'de yüzde 8'lik bir büyümeyi yakaladı. Büyümenin 5-6 puanı ihracat, 2-3 puanı ise iç pazar kaynaklı. Kapasite kullanımında yüzde 80'e dayandık. Hazırgiyim iç pazarı ise yaklaşık yüzde 20 büyüdü. 2017'de 137 milyar TL olan hazır giyim iç Pazar harcamamız 28 milyar TL artışla 165 milyar TL'ye ulaştı. Farkın yüzde 17-18'i fiyat artışlarından kaynaklanıyor. Reel olarak pazarda yüzde 2-3 düzeyinde bir büyümeden söz edebiliriz. İhracatta ise yaklaşık yüzde 5'lik bir büyüme ile 18 milyar dolara yaklaştık. Zorlu bir yıl olmaya aday görünen 2019'da hazır giyim ihracatımızın 19 milyar dolara çıkaracağımızı öngörüyoruz. Yurt içinde ise dengeleme politikaları ile birlikte hazır giyim harcamalarında reel büyümenin yine yüzde 2-3 aralığında kalacağını tahmin ediyoruz."
Çin önemli rakip
Ekonomi Yazarı Rüştü Bozkurt, konuşmasında dünya hazır giyim ihracatının yüzde 33.4'ünü Çin'in tek başına gerçekleştirdiğini kaydetti. Çin'in öncülük ettiği Bir Kuşak Bir Yol Projesi ile İpek Denizyolu Projesi'ni hatırlatan Bozkurt, "Bu iki proje tamamlandığında Çin hazır giyimde Türkiye'nin en büyük pazarı konumundaki Avrupa'ya çok daha hızla mal sevkiyatı yapabilecek. Sektör, stratejisini bu gerçekten hareketle ve Endüstri 4.0 ile dijitalleşmenin rekabette en büyük belirleyiciler haline geleceğini bilerek oluşturmalı" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.