Hekimler hızla tükeniyor
Türk Tabipler Birliği ve Ankara Tabip Odası yaptıkları ortak açıklamada, “Israrlı talebimiz; hekimlerin ve sağlık çalışanlarının içinde bulunduğu boğucu ortamın görülmesi ve artık nefes alamayacak hale gelip tükendiklerinin farkına varılmasıdır” ifadeleri yer aldı





Türk Tabipler Birliği (TTB) ve Ankara Tabip Odası (ATO), koronavirüs (Covid-19) salgınında sağlık çalışanlarının iş yükü ile ilgili ortak açıklama yaptı. Düşük maaş ve performans ödemelerinin moralsizlik yarattığı belirtilen ortak açıklamada, Sağlık Bakanlığı ve hükümetin son dönemlerde artan Covid-19 vakası karşısında sağlık çalışanlarının yaşadığı sorunları görmezden geldiği ifade edildi. Ortak açıklamayı yapan kurumların interente sitelerinde paylaşılan açıklamada, "Covid-19 pandemisi ile mücadele her şeyin normal, olağan kabul edildiği ve Sağlık Bakanlığı başta olmak üzere ülkeyi yönetenlerin hekimleri ve sağlık çalışanlarını görmezden geldiği bir anlayışla sürdürülemez. Hekimler için alkışların yerini uzun süredir hüzün almıştır. Hemen her gün onlarca meslektaşımızın hastalık haberini alıyoruz, birileri televizyonlardan, Twitter mesajlarından başarı hikayeleri anlatırken bizler ölüyoruz" tepkisi gösterildi.
Sağlık çalışanları mağdur ediliyor
Sağlık çalışanlarının pandemi döneminde mağdur edildiğine ve hekimlerin de kaygılı olduğuna vurgu yapılan ortak açıklamada, şu ifadelere yer verildi: "Hekimlerin yakın geleceğe dair kaygılarının arttığı bu günlerde, sesini duyuramayan, umudunu yitiren hekimlerin emeklilik ya da istifa sayısındaki artış ciddiye alınmalı ve önemsenmelidir. Kötü yönetim ve her şeyi ben bilirim anlayışının ürünü olan bu tabloların sorumluluğu Sağlık Bakanlığı'ndadır. Aylardır özveriyle çalışan hekimleri emeklilik ya da istifa noktasına getiren, yöneticilerin beceriksiz ve empatiden yoksun, çözüm üretmeyen dayatmaları ve vurdumduymazlıklarıdır. Hekimler ve sağlık çalışanlarında manevi olarak yaşanmakta olan çöküş ve tükenmişliğin, düşük temel maaşlar, komik rakamlardaki performans ödemeleri ile iç içe geçerek pandemi sürecinde yaratabileceği moralsizlik ve zaaflar konusunda yetkilileri uyarıyoruz."












































































