Her 2 kişiden 1'i tütün kullanmış
Emniyet Genel Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığınca, 42 bin 754 kişinin katılımıyla hazırlanan tütün, alkol ve madde kullanımı anketinde çarpıcı sonuçlara ulaşıldı. Tütün kullanım oranının yüzde 47 olduğunu ortaya koyan ankete göre alkolde bu oran yüzde 22.1





Ankete katılanların yüzde 5.8'i hayatında en az bir kere yatıştırıcı ve sakinleştirici ilaç kullandığını söylerken bu oran, erkeklerde yüzde 3.9, kadınlarda ise yüzde 7.7 olarak kayda geçti. Öte yandan ilaçları ilk kez kullanma yaşı ortalaması 32.26 olarak tespit edildi. Ankete katılanların yüzde 3.1'i hayatında en az bir kere uyuşturucu madde kullandığını belirtti.
Bu soruya yanıt verenlerin yüzde 94'ünün erkek, yüzde 6'sının kadın ve yüzde 4'ünün ise boşanmış olduğu bilgisi paylaşıldı. Hayatında en az bir kere uyuşturucu madde kullananların yaş gruplarına göre dağılımı ise şöyle: "15-24 yaş grubu yüzde 35.4, 25-34 yaş grubu yüzde 30, 35-44 yaş grubu yüzde 18.3, 45-54 yaş grubu yüzde 7.8, 55-64 yaş grubu da yüzde 8.5." Uyuşturucu madde kullananların yüzde 20'si ilkokul mezunu, yüzde 18.3'ü ortaokul mezunu, yüzde 29.9'u ise lise mezunu olduğu belirlendi.
AA














































































