logo
02 EYLÜL 2025


Honda CR-V'nin tarihi yolculuğu

Honda CR-V, 1990'ların ortalarından bu yana otomotiv dünyasında önemli bir yer edinmiş, kompakt SUV segmentinin öncülerinden biri olarak kabul ediliyor

07.08.2025 00:10:00
Abdülkadir Gündoğdu
Honda CR-V'nin tarihi yolculuğu
Honda CR-V'nin tarihi yolculuğu
Honda CR-V, 1990'ların ortalarından bu yana otomotiv dünyasında önemli bir yer edinmiş, kompakt SUV segmentinin öncülerinden biri olarak kabul ediliyor.

"Comfortable Runabout Vehicle" (Konforlu Gezi Aracı) kelimelerinin kısaltması olan CR-V, rahatlık ve pratikliği bir araya getiren felsefesiyle milyonlarca sürücünün tercihi haline geldi.

1. Nesil (1997-2001): İlk Adımlar

CR-V'nin hikayesi, 1995 yılında Japonya'da, 1997 yılında ise Kuzey Amerika'da başladı. İlk nesil CR-V, o dönemde piyasayı domine eden büyük SUV'lara kıyasla daha küçük, daha yakıt verimli ve daha şehir dostu bir alternatif sundu.

Bağımsız süspansiyonu ve dört tekerlekten çekiş seçeneği sayesinde hem şehir içinde hem de hafif arazide rahat bir sürüş imkanı veriyordu. İlk modeller, 2.0 litrelik motor ve 128 beygir güç ile donatılmıştı. En dikkat çekici özelliklerinden biri ise bagaj zemininde saklanan katlanabilir piknik masasıydı.

2. Nesil (2002-2006): Güç ve Konfor Artışı

İkinci nesil CR-V, daha modern bir tasarıma ve daha güçlü motor seçeneklerine kavuştu. 2.4 litrelik i-VTEC motoruyla performansı artarken, yakıt verimliliğinden ödün vermedi. İç mekan genişledi ve daha kaliteli malzemelerle donatıldı. Bu nesilde, ilk kez direksiyondan kontrol edilebilen ses sistemi gibi konfor özellikleri de eklenmeye başladı.

3. Nesil (2007-2011): Tasarımda Radikal Değişim



Üçüncü nesil, CR-V tarihinde bir dönüm noktası oldu. Dış tasarımda daha yuvarlak hatlara sahip olan bu model, bagaj kapısındaki yedek lastikten vazgeçerek daha modern bir görünüme kavuştu. İç mekan, çok daha lüks ve teknolojik özelliklerle donatıldı. 2007 yılında Amerika'da en çok satan SUV unvanını Ford Explorer'dan alarak başarısını tescilledi.

4. Nesil (2012-2016): Yenilikler ve Verimlilik

Dördüncü nesil CR-V, hem tasarım hem de teknoloji anlamında büyük yenilikler getirdi. 2.4 litrelik motoru daha güçlü hale getirilirken, yakıt verimliliğini artırmak için CVT otomatik şanzıman seçeneği sunuldu. Geri görüş kamerası ve akıllı anahtar sistemi gibi güvenlik ve konfor özellikleri standart donanıma eklendi.

5. Nesil (2017-2022): Turbo Motor ve Hibrit Teknolojisi

Bu nesil, Honda CR-V için bir "ilk"e imza attı: turboşarjlı motorlar. 1.5 litrelik turbo motor, hem daha yüksek performans hem de daha düşük yakıt tüketimi sundu. Ayrıca, bu dönemde hibrit versiyonları da piyasaya sürüldü. Honda Sensing adını verdiği sürücü destek sistemleriyle güvenlik donanımları da oldukça zenginleşti.

6. Nesil (2023 - Günümüz): Geleceğe Uyum

En güncel nesil olan altıncı nesil CR-V, daha keskin hatlara sahip, dinamik ve modern bir tasarımla karşımıza çıktı. Özellikle hibrit motor seçeneklerine odaklanan bu nesil, yakıt verimliliğini ve çevre dostu yaklaşımı ön plana çıkarıyor. İç mekanda büyük bir multimedya ekranı ve dijital gösterge paneli gibi teknolojik yenilikler dikkat çekiyor.

Yıllar içinde bir aile aracı olmaktan çıkıp, hem şehir hayatının dinamizmine hem de uzun yolculukların konforuna uyum sağlayan CR-V, Honda'nın en başarılı modellerinden biri olmaya devam ediyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
'Askeri müdahale kaçınılmaz hale gelir'
Bahçeli'den YPG- SDG açıklaması
CHP İstanbul'a kayyum atandı
Türk siyaset tarihinde bir ilk
CHP'ye İstanbul şoku
Kongre iptal, yönetim görevden alındı
İşte gençler arasında hiç evlenmeyenlerin oranı
İran'la ilgili çarpıcı detay
İşte çarpıcı rakamlar!
ABD, rüya değil kabus ülkesi!
'Baltalamaya çalışan faturasını öder'
Erdoğan'dan süreç açıklaması
Önlerinde İsrail ordusu, arkalarında deniz
Binlerce Gazze'li sahilde sıkıştı
Oluk oluk kan akıyor
Gazze'de can kaybı 63 bin 633'e çıktı
Çiftçi ayçiçeğinden uzaklaşacak
Kuraklık ve artan girdi maliyetleri...
Beykoz Belediyesi soruşturmasında sanıklar hakim karşısında
13'ü tutuklu, 26 sanık yargılanıyor
Trabzonspor taraftarları sokağa çıktı
Uğurcan Çakır’ın transferi şehri karıştırdı
Bağcılar İSTOÇ'ta yangın çıktı
17 işyerinde hasar var
Atatürk ‘tecavüz adası’ olduğu için kapatmış, Erdoğan açmıştı
Akdamar Adası'nda Ermeni ayini pazar günü yapılacak
'İstanbul'da eğitim veren tüm okullarımız depreme dayanıklı'
İstanbul Valisi Davut Gül açıkladı
ŞİÖ Zirvesi'nde 'Tiencin Deklarasyonu' kabul edildi
'Şanghay ruhuna' bağlılık vurgusu
'Askeri müdahale kaçınılmaz hale gelir'
Bahçeli'den YPG- SDG açıklaması
CHP İstanbul'a kayyum atandı
Türk siyaset tarihinde bir ilk
CHP'ye İstanbul şoku
Kongre iptal, yönetim görevden alındı
İşte gençler arasında hiç evlenmeyenlerin oranı
İran'la ilgili çarpıcı detay
İşte çarpıcı rakamlar!
ABD, rüya değil kabus ülkesi!
'Baltalamaya çalışan faturasını öder'
Erdoğan'dan süreç açıklaması
Önlerinde İsrail ordusu, arkalarında deniz
Binlerce Gazze'li sahilde sıkıştı
Oluk oluk kan akıyor
Gazze'de can kaybı 63 bin 633'e çıktı
Çiftçi ayçiçeğinden uzaklaşacak
Kuraklık ve artan girdi maliyetleri...
Beykoz Belediyesi soruşturmasında sanıklar hakim karşısında
13'ü tutuklu, 26 sanık yargılanıyor
Trabzonspor taraftarları sokağa çıktı
Uğurcan Çakır’ın transferi şehri karıştırdı
Bağcılar İSTOÇ'ta yangın çıktı
17 işyerinde hasar var
Atatürk ‘tecavüz adası’ olduğu için kapatmış, Erdoğan açmıştı
Akdamar Adası'nda Ermeni ayini pazar günü yapılacak
'İstanbul'da eğitim veren tüm okullarımız depreme dayanıklı'
İstanbul Valisi Davut Gül açıkladı
ŞİÖ Zirvesi'nde 'Tiencin Deklarasyonu' kabul edildi
'Şanghay ruhuna' bağlılık vurgusu
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.