logo
26 ARALIK 2025


Husiler Türk gemilerini vurmuyor


 
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin, Türk armatörlerin Çin-Türkiye taşımacılığında küçük gemilerle önemli rol üstlenmeye başladığına işaret ederek, "Büyük şirketlerin gemileri Ümit Burnu'nu dolaşıyor. Çünkü bu gemiler Süveyş'e girdiğinde Husiler bunları yakından izleyip sofistike cihazlarla vuruyor" dedi.

12.01.2025 22:17:00
AHMET TURAN YİĞİT
Husiler Türk gemilerini vurmuyor
Husiler Türk gemilerini vurmuyor

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin, İstanbul'da ekibiyle birlikte düzenlediği basın toplantısında, Suriye'de yaşanan rejim değişikliğinin Türkiye'nin ticaret hacminde artışa yol açacağına işaret ederek, inşaat ve yapı malzemelerinde lojistik ihtiyacın artacağını ve taşımacılığın da hareketleneceğini dile getirdi. Engin, Türkiye ile Suriye arasında bir zamanlar 6 milyar dolara kadar ulaşan ticaret hacminin 2 milyar dolara kadar gerilediğini hatırlatarak, "Suriye önemli ve stratejik bir komşu" dedi.

Kalkınma Yolu Projesi 4 yıl sonra hayat bulacak

Basra Körfezi'ni Türkiye üzerinden Avrupa'ya bağlayacak olan Kalkınma Yolu Projesi'nin heyecan verici bir proje olduğuna işaret eden Engin, şunları söyledi: "Bu projenin 2029 sonunda hayata geçmesi planlanıyor. Fav Limanı'nı Irak ile yapılan işbirliğiyle kara yolu ve demir yoluyla Avrupa'ya bağlamak istiyoruz. Buradaki gelişmeler de Suriye'deki gibi heyecan verici. Türkiye'de kargo taşımacılığının demir yoluyla artırılması ve Türkiye'nin taşımacılık gelirlerinin artması adına önemli."
Engin, Kalkınma Yolu Projesi'nin bir an önce tamamlanmasının Türkiye'ye büyük katkı sunacağını vurguladı. Suriye'de 400 milyar dolara ulaşan altyapı yatırımlarının söz konusu olduğuna işaret eden Engin, "Bu girdiyi Türkiye'ye taşımak önemli. Ayrıca Kalkınma Yolu Projesi Irak'tan çıkıp arazi şartları nedeniyle Suriye'ye giriyor. Dolayısıyla Suriye'de istikrarın sağlanması bu açıdan da mühim. Bir de Suriye'ye taşımada araç değiştirilmesi taşımacılık maliyeti artırıyordu. Açarsak Türkiye'den giden tırlar ve kamyonlar mallarını Suriye sınırında bırakıyordu, oradan Suriye tırları mala hedef noktaya taşıyordu. Şimdi bu da ortadan kalkacak" şeklinde konuştu. Engin, Türkiye'nin trenle nakliyede çok başta olduğuna işaret ederek, "Alfabenin ilk harfinde bile değiliz" dedi.


Navlun fiyatları yükseliyor

Küresel iklim krizinin etkisiyle Panama Kanalı'nda yaşanan tarihin en büyük kuraklığı olarak nitelendirilen 170'e yakın ülkenin etkilendiği kuraklığın 2024 yılında denizyolu taşımacılığında domino etkisine neden olduğunu belirten Engin, günlük gemi geçiş sayısının azaldığına, kargo gemilerinin taşıdıkları yüklemelere sınır getirildiğine ve spot navlun fiyatlarında yükselişe dikkat çekti.
Engin, "Bu durum enflasyonu artırdı. Lojistiği değerlendirirken iklim krizini de ele almak zorundayız" dedi. Süveyş Kanalı krizine de değinen Engin, "Dünya deniz taşımacılığının yüzde 13'ü Süveyş'ten geçiyor. Süveyş'te bu yıl iyileşme öngörüyorum. Deniz taşımacılığında dünyada 9-10 oyuncu var. Şu an navlun ücretleri yüksek seyrediyor. Türk gemi şirketleri son dönemde küçük gemilerle Uzakdoğu'dan Türkiye'ye taşımada etkili. Yemen'deki Husiler, Yahudi lobisinin bir parçası olarak gördükleri büyük şirketlerin gemilerini sofistike şekilde vuruyor. Bizim gemilerimiz Süveyş'i kullanabiliyor" diye konuştu.

Karayolunda temel sorun vize!

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ayşem Ulusoy, Türkiye'den Avrupa'ya tır geçişlerinde rahatlama olduğuna işaret ederek, "Tırların geçişi 110 saati buluyordu. Teknik sorun vardı, bu giderildi. Sürücülere vize alamaması lojistiği aksatıyor. Bu nedenle karayolunda maliyetler arttı. Transitte yabancı araçlara alan açılıyor. Araç sahipleri de bu nedenle finansmana muhtaç" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Sıcaklıklarda sert düşüş yaşanacak
İzlanda soğukları donduracak
Çünkü faize ödenen işçilikten yüksek!
2 bin 500 şirket konkordato ilan etti
Vatandaş 2025'te karta yüklendi
Kredi kartı borcu 2.6 trilyon
10 Mart Mutabakatı çöktü
Şam'dan dikkat çekici açıklama
Meyve üretimi düşüşte
Tarımda kriz devam ediyor
Rum papaza 'ulusal ötenazi' tepkisi
KKTC'den sert açıklama
Yakalanmasaydı İstanbul'a girecekti
Düzce'de yolcu otobüsünden 46 bin silah parçası çıktı
Nereye kadar çıkacak?
Gram altın 6 bin 234 TL
İşte gözaltındaki isimler
14'ü futbolcu toplam 29 kişi
Yüzde 20'lik kesim gelirin yarısını alıyor
Türkiye'de gelir adaletsizliği
Bahis soruşturmasında yeni dalga
Erden Timur dahil 24 kişi gözaltına alındı
Asgari ücret komisyonu kararı Resmi Gazete'de
1 yıl boyunca günlük 1101 TL
İsrail, Batı Şeria'da bir haftada 8 bin ağacı söktü
Tarım sektörünü sistematik hedef alıyor
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Allah’a kulluk ve hamd
SDG ile anlaşma yok!
Suriye'den resmi açıklama geldi
Sıcaklıklarda sert düşüş yaşanacak
İzlanda soğukları donduracak
Çünkü faize ödenen işçilikten yüksek!
2 bin 500 şirket konkordato ilan etti
Vatandaş 2025'te karta yüklendi
Kredi kartı borcu 2.6 trilyon
10 Mart Mutabakatı çöktü
Şam'dan dikkat çekici açıklama
Meyve üretimi düşüşte
Tarımda kriz devam ediyor
Rum papaza 'ulusal ötenazi' tepkisi
KKTC'den sert açıklama
Yakalanmasaydı İstanbul'a girecekti
Düzce'de yolcu otobüsünden 46 bin silah parçası çıktı
Nereye kadar çıkacak?
Gram altın 6 bin 234 TL
İşte gözaltındaki isimler
14'ü futbolcu toplam 29 kişi
Yüzde 20'lik kesim gelirin yarısını alıyor
Türkiye'de gelir adaletsizliği
Bahis soruşturmasında yeni dalga
Erden Timur dahil 24 kişi gözaltına alındı
Asgari ücret komisyonu kararı Resmi Gazete'de
1 yıl boyunca günlük 1101 TL
İsrail, Batı Şeria'da bir haftada 8 bin ağacı söktü
Tarım sektörünü sistematik hedef alıyor
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Allah’a kulluk ve hamd
SDG ile anlaşma yok!
Suriye'den resmi açıklama geldi
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.