logo
19 EKİM 2025


Hyundai IONIQ 6'nın tarihi serüveni

Güney Koreli otomotiv devi Hyundai'nin tamamen elektrikli alt markası IONIQ'in ikinci modeli olan IONIQ 6, elektrikli mobilite çağının en dikkat çekici tasarımlarından biri olarak otomotiv dünyasında yerini aldı

19.10.2025 00:28:00
Abdülkadir Gündoğdu
Hyundai IONIQ 6'nın tarihi serüveni
Hyundai IONIQ 6'nın tarihi serüveni
Güney Koreli otomotiv devi Hyundai'nin tamamen elektrikli alt markası IONIQ'in ikinci modeli olan IONIQ 6, elektrikli mobilite çağının en dikkat çekici tasarımlarından biri olarak otomotiv dünyasında yerini aldı.

Tarihi, bir konsept otomobilin cesur vizyonu ile başlayıp, aerodinamik mükemmeliyeti hedefleyen bir üretim modeline dönüşme süreciyle şekillendi.

Doğuş: 'Prophecy Konsepti'nden İlham

IONIQ 6'nın tarihi serüveni, 2020 yılında tanıtılan "Prophecy EV Konsepti" ile başladı. Adı "Kehanet" anlamına gelen bu konsept, Hyundai'nin yeni tasarım felsefesi olan "Duygusal Sportiflik"i yansıtıyordu.

Konsept, temiz ve akıcı tek bir eğriden oluşan aerodinamik siluetiyle dikkatleri üzerine çekti ve gelecekteki elektrikli sedanların nasıl görüneceğine dair önemli ipuçları verdi.

Prophecy'nin iç mekânındaki direksiyon yerine kullanılan joystick'ler ve koza benzeri yaşam alanı gibi fütüristik fikirler, üretim modelinin tasarımına da ilham verdi.

Üretim Modeline Geçiş: Electrified Streamliner



Hyundai, Prophecy'nin vizyonunu temel alarak, IONIQ 6'yı 2022 yılında resmen tanıttı ve üretimine başladı. Araç, Hyundai Motor Grubu'nun sadece elektrikli araçlar için geliştirdiği özel platform olan E-GMP (Electric-Global Modular Platform) üzerinde yükselen ilk sedan oldu.

Tasarımcılar, aracı "Electrified Streamliner" (Aerodinamik Elektrikli) felsefesine uygun olarak geliştirdi. Bu felsefe, görsel çekicilikten ödün vermeden enerji verimliliğini en üst düzeye çıkarmayı amaçladı.

Sonuç olarak IONIQ 6, otomotiv dünyasının en düşük sürtünme katsayılarından biri olan 0.21 Cd değerine ulaştı. Bu aerodinamik başarı, aracın tek şarjla WLTP standartlarına göre 614 km'ye varan etkileyici bir menzil sunmasına olanak tanıdı.

Ödüller ve Başarılar



IONIQ 6, piyasaya sürülmesinin hemen ardından uluslararası alanda büyük beğeni topladı ve önemli ödüllere layık görüldü:

2023 Dünyada Yılın Otomobili (World Car of the Year - WCOTY)

Dünyanın Elektrikli Aracı

Dünyada Yılın Otomobil Tasarımı

Bu üçlü başarı, Hyundai'nin IONIQ 5 ile bir yıl önce kazandığı ödüllerin ardından gelerek markanın elektrifikasyon stratejisinin küresel çapta kabul gördüğünü kanıtladı.

Teknoloji ve Sürdürülebilirlik

IONIQ 6, tarihi boyunca modern teknolojiyi ve sürdürülebilirliği birleştirdi. E-GMP platformu sayesinde ultra hızlı 800V çoklu şarj mimarisine sahip olan araç, aynı zamanda enerjisini harici cihazlara aktarabilen V2L (Vehicle-to-Load) özelliğini de sunarak mobilite sınırlarını genişletti.

İç mekânda ise geri dönüştürülmüş PET şişelerden, bitki bazlı plastiklerden ve eko-işlenmiş deriden elde edilen sürdürülebilir malzemeler kullanılarak çevre dostu bir "koza benzeri" yaşam alanı yaratıldı.

Hyundai IONIQ 6, sadece bir elektrikli otomobil olmanın ötesine geçerek, bir konseptin ruhunu taşıyan, aerodinamik tasarıma odaklanan ve elektrikli mobilitede verimlilik standartlarını yeniden belirleyen bir model olarak tarih sahnesindeki yerini sağlamlaştırdı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Sane attı Galatasaray kazandı
Başakşehir'den kritik 3 puan
Arsa, lojman...
Devlet ne varsa satmaya devam edecek
Hepsi tanıdık markalar!
Avrupa’nın dev şirketleri dökülüyor
Trabzonspor 2 attı, yattı
Karadeniz derbisini bordo mavililer kazandı
Sergen Yalçın da çare olamadı
Beşiktaş evinde Gençlerbirliği'ne mağlup oldu
İsrail katletmeye devam ediyor
Gazze'de 29 kişi daha öldürüldü
CHP İstanbul kongresi yarın
YSK'dan devam kararı
'Bugün gençlerimizi korumazsak...'
'Türk milleti olarak bir geleceğimiz olmayacak'
İstanbul'da 'Dağ Grup' operasyonunda 33 kişi tutuklandı
İddia 1 milyar 300 milyon liradan fazla suç geliri elde etmek...
'Yeni Türkiye'de' her güne aynı haberlerle başlıyoruz
150 milyonluk yasadışı bahsi yöneten şebeke çökertildi: 18 tutuklama
'Tazminat yetersiz'
Yargıtay'dan Mavi Marmara kararı
Rusya bu füzelere dair ne düşünüyor?
Ukrayna'nın ısrarla istediği Tomahawk füzeleri ne işe yarıyor?
Trump, bu kez azarlamadı ancak füze de vermedi
Zelenskiy, Beyaz Saray'dan eli boş dönüyor
Latin Amerika'da Trump'a öfke yağıyor
'Trump yoksulları öldürüyor'
Maliyetler bel büküyor
Yeme-içme sektörü de dert küpü
Sane attı Galatasaray kazandı
Başakşehir'den kritik 3 puan
Arsa, lojman...
Devlet ne varsa satmaya devam edecek
Hepsi tanıdık markalar!
Avrupa’nın dev şirketleri dökülüyor
Trabzonspor 2 attı, yattı
Karadeniz derbisini bordo mavililer kazandı
Sergen Yalçın da çare olamadı
Beşiktaş evinde Gençlerbirliği'ne mağlup oldu
İsrail katletmeye devam ediyor
Gazze'de 29 kişi daha öldürüldü
CHP İstanbul kongresi yarın
YSK'dan devam kararı
'Bugün gençlerimizi korumazsak...'
'Türk milleti olarak bir geleceğimiz olmayacak'
İstanbul'da 'Dağ Grup' operasyonunda 33 kişi tutuklandı
İddia 1 milyar 300 milyon liradan fazla suç geliri elde etmek...
'Yeni Türkiye'de' her güne aynı haberlerle başlıyoruz
150 milyonluk yasadışı bahsi yöneten şebeke çökertildi: 18 tutuklama
'Tazminat yetersiz'
Yargıtay'dan Mavi Marmara kararı
Rusya bu füzelere dair ne düşünüyor?
Ukrayna'nın ısrarla istediği Tomahawk füzeleri ne işe yarıyor?
Trump, bu kez azarlamadı ancak füze de vermedi
Zelenskiy, Beyaz Saray'dan eli boş dönüyor
Latin Amerika'da Trump'a öfke yağıyor
'Trump yoksulları öldürüyor'
Maliyetler bel büküyor
Yeme-içme sektörü de dert küpü
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.