logo
08 ARALIK 2025


Hyundai IONIQ 6'nın tarihi serüveni

Güney Koreli otomotiv devi Hyundai'nin tamamen elektrikli alt markası IONIQ'in ikinci modeli olan IONIQ 6, elektrikli mobilite çağının en dikkat çekici tasarımlarından biri olarak otomotiv dünyasında yerini aldı

19.10.2025 00:28:00
Abdülkadir Gündoğdu
Hyundai IONIQ 6'nın tarihi serüveni
Hyundai IONIQ 6'nın tarihi serüveni
Güney Koreli otomotiv devi Hyundai'nin tamamen elektrikli alt markası IONIQ'in ikinci modeli olan IONIQ 6, elektrikli mobilite çağının en dikkat çekici tasarımlarından biri olarak otomotiv dünyasında yerini aldı.

Tarihi, bir konsept otomobilin cesur vizyonu ile başlayıp, aerodinamik mükemmeliyeti hedefleyen bir üretim modeline dönüşme süreciyle şekillendi.

Doğuş: 'Prophecy Konsepti'nden İlham

IONIQ 6'nın tarihi serüveni, 2020 yılında tanıtılan "Prophecy EV Konsepti" ile başladı. Adı "Kehanet" anlamına gelen bu konsept, Hyundai'nin yeni tasarım felsefesi olan "Duygusal Sportiflik"i yansıtıyordu.

Konsept, temiz ve akıcı tek bir eğriden oluşan aerodinamik siluetiyle dikkatleri üzerine çekti ve gelecekteki elektrikli sedanların nasıl görüneceğine dair önemli ipuçları verdi.

Prophecy'nin iç mekânındaki direksiyon yerine kullanılan joystick'ler ve koza benzeri yaşam alanı gibi fütüristik fikirler, üretim modelinin tasarımına da ilham verdi.

Üretim Modeline Geçiş: Electrified Streamliner



Hyundai, Prophecy'nin vizyonunu temel alarak, IONIQ 6'yı 2022 yılında resmen tanıttı ve üretimine başladı. Araç, Hyundai Motor Grubu'nun sadece elektrikli araçlar için geliştirdiği özel platform olan E-GMP (Electric-Global Modular Platform) üzerinde yükselen ilk sedan oldu.

Tasarımcılar, aracı "Electrified Streamliner" (Aerodinamik Elektrikli) felsefesine uygun olarak geliştirdi. Bu felsefe, görsel çekicilikten ödün vermeden enerji verimliliğini en üst düzeye çıkarmayı amaçladı.

Sonuç olarak IONIQ 6, otomotiv dünyasının en düşük sürtünme katsayılarından biri olan 0.21 Cd değerine ulaştı. Bu aerodinamik başarı, aracın tek şarjla WLTP standartlarına göre 614 km'ye varan etkileyici bir menzil sunmasına olanak tanıdı.

Ödüller ve Başarılar



IONIQ 6, piyasaya sürülmesinin hemen ardından uluslararası alanda büyük beğeni topladı ve önemli ödüllere layık görüldü:

2023 Dünyada Yılın Otomobili (World Car of the Year - WCOTY)

Dünyanın Elektrikli Aracı

Dünyada Yılın Otomobil Tasarımı

Bu üçlü başarı, Hyundai'nin IONIQ 5 ile bir yıl önce kazandığı ödüllerin ardından gelerek markanın elektrifikasyon stratejisinin küresel çapta kabul gördüğünü kanıtladı.

Teknoloji ve Sürdürülebilirlik

IONIQ 6, tarihi boyunca modern teknolojiyi ve sürdürülebilirliği birleştirdi. E-GMP platformu sayesinde ultra hızlı 800V çoklu şarj mimarisine sahip olan araç, aynı zamanda enerjisini harici cihazlara aktarabilen V2L (Vehicle-to-Load) özelliğini de sunarak mobilite sınırlarını genişletti.

İç mekânda ise geri dönüştürülmüş PET şişelerden, bitki bazlı plastiklerden ve eko-işlenmiş deriden elde edilen sürdürülebilir malzemeler kullanılarak çevre dostu bir "koza benzeri" yaşam alanı yaratıldı.

Hyundai IONIQ 6, sadece bir elektrikli otomobil olmanın ötesine geçerek, bir konseptin ruhunu taşıyan, aerodinamik tasarıma odaklanan ve elektrikli mobilitede verimlilik standartlarını yeniden belirleyen bir model olarak tarih sahnesindeki yerini sağlamlaştırdı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Orban'ı kabul etti
Kabul, basına kapalı olarak gerçekleşti
İmamoğlu: 'Bu diploma davası değil!'
İmamoğlu'nun davası ertelendi
Bağımsız Türkiye Partisi Şöleni
Hüseyin Baş'tan tarihi mesajlar
İmamoğlu'ndan BTP kongresine mesaj
'BTP Kongresi Türkiye için hayırlı olsun'
Gıda güvenliğinde geldiğimiz nokta
Yılda 10 ton üretiliyor, 100 ton sahtesi satılıyor
İmamoğlu 'diploma' davasında 3'üncü kez hakim karşısında
Davanın ilk duruşması 12 Eylül'deydi
Çekmeköy'de uyuşturucu operasyonu
Bir polis şehit oldu
İsrail, Suriye topraklarında kalıcı
Netanyahu, işgal ettikleri bölgelerden çıkmayacaklarını belirtti
Zirvede kritik değişiklik
Trabzonspor'un zirve yürüyüşü
BTP 9. Olağan Kongresi gerçekleşti
Coşku salona sığmadı
BTP 9. Olağan Büyük Kongresi başladı
Başkent Ankara'da büyük coşku
Anıtkabir'e Bağımsız Türkiye akını
BTP kongresi öncesi Ata'ya koştular
İstanbul'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Bazı ilçelerde yollar göle döndü
Mısır, 3 aydır İsrail'den doğal gaz alamadı
Katar'dan tedarik etmeyi planlıyor
Batı Şeria'da gazetecilere yönelik ihlaller arttı
Sadece kasımda 57 ihlal ve saldırı gerçekleşti
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Orban'ı kabul etti
Kabul, basına kapalı olarak gerçekleşti
İmamoğlu: 'Bu diploma davası değil!'
İmamoğlu'nun davası ertelendi
Bağımsız Türkiye Partisi Şöleni
Hüseyin Baş'tan tarihi mesajlar
İmamoğlu'ndan BTP kongresine mesaj
'BTP Kongresi Türkiye için hayırlı olsun'
Gıda güvenliğinde geldiğimiz nokta
Yılda 10 ton üretiliyor, 100 ton sahtesi satılıyor
İmamoğlu 'diploma' davasında 3'üncü kez hakim karşısında
Davanın ilk duruşması 12 Eylül'deydi
Çekmeköy'de uyuşturucu operasyonu
Bir polis şehit oldu
İsrail, Suriye topraklarında kalıcı
Netanyahu, işgal ettikleri bölgelerden çıkmayacaklarını belirtti
Zirvede kritik değişiklik
Trabzonspor'un zirve yürüyüşü
BTP 9. Olağan Kongresi gerçekleşti
Coşku salona sığmadı
BTP 9. Olağan Büyük Kongresi başladı
Başkent Ankara'da büyük coşku
Anıtkabir'e Bağımsız Türkiye akını
BTP kongresi öncesi Ata'ya koştular
İstanbul'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Bazı ilçelerde yollar göle döndü
Mısır, 3 aydır İsrail'den doğal gaz alamadı
Katar'dan tedarik etmeyi planlıyor
Batı Şeria'da gazetecilere yönelik ihlaller arttı
Sadece kasımda 57 ihlal ve saldırı gerçekleşti
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.