logo
24 TEMMUZ 2025

İBB’den ulaşım sorununa kapsamlı neşter

 
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Raylı Sistemlerde Büyük Hamle toplantısında yaptığı konuşmada, İstanbul'u yıllarca yönetenlerin tam bir israf düzeni kurduğuna işaret ederek, buldukları finansmanla durdurulmuş tüm metro inşaatlarını yeniden başlattıklarını vurguladı.
 

07.02.2021 17:57:00
İBB’den ulaşım sorununa kapsamlı neşter
İBB’den ulaşım sorununa kapsamlı neşter
 
RECEP BAHAR / İSTANBUL
 
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Haliç Kongre Merkezi'nde İBB tarafından düzenlenen Raylı Sistemlerde Büyük Hamle toplantısında önemli açıklamalarda bulundu, çarpıcı çıkışlar yaptı.  
Covid-19 dönemi öncesinde yaptıkları araştırmalarda kentin en önemli sorunlarının ulaşım ve trafik olarak sıralandığını aktaran İmamoğlu, vatandaşın bu yönde çözüm beklediğini kaydetti. Geçmiş dönemde şehri yöneten idarecilerin şehrin gerçek sorunları yerine 18. yüzyıldan kalma 'çılgın projelere' yöneldiğini ifade eden İmamoğlu, "Bu kenti yıllarca yönetenler, şehrin bu en büyük ve en hayati sorununu çözmek yerine tam bir israf düzeni kurmuşlardı" diye konuştu. "Her yerde metro, her yere metro" sloganıyla kampanya başlatanların iş gerçekten metro yapmaya gelince sınıfta kaldığını belirten İmamoğlu, sözlerini rakamsal bilgilerle gerekçelendirdi. İmamoğlu, "Dünyanın benzeri büyüklükteki şehirleri yılda 25-30 kilometre raylı sistem inşa ederken, bizden önceki 25 yıl boyunca yıllık ortalama metro inşaatı 5 kilometreyi bulmamıştı" bilgisini paylaştı.
 
Çok yanlış yapıldı
 
Bu şekilde çeyrek yüzyıllık büyük bir zaman harcandığını kaydeden İmamoğlu, konuşmasında süreç içinde yapılan yanlışları tek tek sıraladı. Hayatı kolaylaştıracak kalıcı çözümler yerine pahalı ve geçici işlerle uğraşıldığını ifade eden İmamoğlu, yapılan ihalelerin usulsüz, finansmansız hayata geçirilmeye çalışıldığının altını çizdi. Büyük çaplı projelerin İBB kaynakları ile yapılabilmesinin imkânsız olduğuna dikkat çeken İmamoğlu, "Kendi kaynağınızla yapmaya kalkarsanız, İstanbul'da hayatı kolaylaştıracak ve trafik sorununu minimuma indirecek etkin bir raylı sistem ağının inşa edilmesi belki 100 yılı bulur. Dolayısıyla başka kaynaklardan fon bulmak ve çeşitli finans modellerini geliştirmek zorundasınız. Dünyanın her tarafında bu tür makro projeler, belediye bütçesi dışındaki fonlarla yapılır" diye konuştu.
 
Ciddi meblağ tutuyor
 
2017'de eş zamanlı ihale edilen 7 farklı metro hattının bütçesinin bugün itibariyle yaklaşık 27 milyar lira olduğu bilgisini paylaşan İmamoğlu, bu rakamın İBB'nin 2021 yılı toplam bütçesine yakın olduğuna vurgu yaptı. 
İmamoğlu, şunları söyledi: "23 Haziran 2019'da görevi teslim aldığımızda, İstanbul'da duran hatlar dahil, toplam 12 raylı sistem hattının uzunluğu 140.90 kilometre idi. Bir gecede ihale edilmiş olan 7 hat, 29 Aralık 2017'de bir yazıyla durdurulmuştu. Bu 7 hatla birlikte, ödenek yetersizliğinden yarım kalmış veya hiç başlamamış 10 hatta, toplam 103.4 kilometrelik metro inşaatı, 1 ile 2.5 yılı aşkın bir süredir ilerlemeden duruyordu. Şantiyelerin durdurulmasının toplam proje maliyetlerine etkisi ise ne yazık ki yaklaşık 11 milyar lira olmuştu. Kredisi olup da yapımı devam eden 2 raylı sistem hattının toplam uzunluğu ise 37.5 kilometre idi. Çoğu başlangıç seviyesinde, neredeyse terkedilmiş şantiyeler devraldık. Çeşitli semtlerde, merkezi noktalarda, etrafları panellerle çevrilmiş, bölge sakinleri için hayati riskler yaratan büyük çukurlar devraldık." İmamoğlu, kendi dönemlerinde 2019 sonbaharında ilk yurtdışı finansmanı için imzaların atıldığını ifade etti. 
 
10 proje 2024'e kadar bitecek
 
Yapımlarına başlanan hatlarda hızlı sonuçlar almaya başladıklarını vurgulayan İmamoğlu, bunlarla ilgili olarak, göreve gelip yeniden başlattıkları 10 projenin tamamının 2021 ve 2024 yılları arasında bitirilip, İstanbul halkının kullanımına sunulacağı müjdesini verdi. İmamoğlu, "Böylece bizim dönemimizde tamamlayacağımız toplam 100.3 kilometre dahil İBB olarak inşa ettiğimiz raylı sistem ağımız 253.45 kilometreye ulaşacak. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın tamamlayacağı 91.5 kilometrelik hatlarla birlikte İstanbul'un raylı sistem ağı 424.85 kilometreye ulaşmış olacak. 2024 -2029 arasında projelerini hazırladığımız yeni hatlarla birlikte toplam ağımız 622.15 kilometreye çıkacak" bilgilerini paylaştı.
 
Beylikdüzü - Bakırköy Hattı ihaleye çıkıyor
 
Yeniden başlatılan projeler sayesinde istihdam yarattıklarının da altını çizen İBB Başkanı İmamoğlu, "Bugün itibariyle devam eden 10 projemizde toplam 5 bin kişiye istihdam sağladık. Haziran 2019'dan bu yana 4 bin kişiye istihdam sağlamıştık. Yeni başlayacak projelerle, istihdam sayımız daha da artacak" ifadelerini kullandı. İmamoğlu, 2021 yılında projelendirecekleri 2 yeni ve büyük hat için ihaleye çıkacaklarının da müjdesini verdi. İmamoğlu, bu projelerin; "Beylikdüzü - Esenyurt - Sefaköy - İncirli Metro Hattı" ile Beylikdüzü, Esenyurt, Avcılar, Küçükçekmece, Bağcılar, Esenler, Bayrampaşa, Gaziosmanpaşa, Eyüp, Kağıthane, Beşiktaş, Üsküdar, Ümraniye, Ataşehir, Sancaktepe, Sultanbeyli, Pendik dahil 17 ilçede yaşayan İstanbulluların hayatını kolaylaştıracak HIZRAY olduğu bilgilerini paylaştı.
 
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Ekonomi yazarı Nazlı Sarp evinde ölü bulundu
Birkaç gündür haber alınamıyordu
Trump'tan AB'ye düşük tarife şartı
Pazarını ABD işletmelerine açarsa...
Cumhurbaşkanı imzasıyla yeni atama ve görevden almalar
Resmi Gazete'de yayımlandı
Süveyda'dan 500 kişi daha tahliye edildi
Silahlı Dürziler tarafından alıkonulmuşlardı
Bakan Fidan'dan Rusya-Ukrayna görüşmeleri paylaşımı
"Çözüm yolunda bir tuğla daha eklendi"
CHP Genel Başkanı Özel Bakırköy'de konuştu
"Barış sürecinin teminatı biziz"
Üçlü toplantıdan sonra Rus heyeti açıklamalarda bulundu
1200 kişilik bir esir takası daha yapılacak
Yürek yakan haber
Eskişehir'deki orman yangınında 10 şehit
Malatya'dan acı haber
Askeri araç devrildi: 1 şehit, 1 asker yaralı
Komisyona karşılık İmamoğlu şartı mı?
Özgür Özel Silivri'de konuştu
Trump'ın Epstein skandalındaki rolü ne?
İlişkileri 1990'lara dayanıyor
Bugün en sıcak gün
AKOM'dan da uyarı geldi
Yüzde 30 + 20 zam talebi
'429 taleple masaya oturacağız'
'Suriye Türkiye'den destek talep etti'
Milli Savunma Bakanlığı açıkladı
İmzalar atıldı
İngiltere ile Eurofighter Typhoon anlaşması
Ekonomi yazarı Nazlı Sarp evinde ölü bulundu
Birkaç gündür haber alınamıyordu
Trump'tan AB'ye düşük tarife şartı
Pazarını ABD işletmelerine açarsa...
Cumhurbaşkanı imzasıyla yeni atama ve görevden almalar
Resmi Gazete'de yayımlandı
Süveyda'dan 500 kişi daha tahliye edildi
Silahlı Dürziler tarafından alıkonulmuşlardı
Bakan Fidan'dan Rusya-Ukrayna görüşmeleri paylaşımı
"Çözüm yolunda bir tuğla daha eklendi"
CHP Genel Başkanı Özel Bakırköy'de konuştu
"Barış sürecinin teminatı biziz"
Üçlü toplantıdan sonra Rus heyeti açıklamalarda bulundu
1200 kişilik bir esir takası daha yapılacak
Yürek yakan haber
Eskişehir'deki orman yangınında 10 şehit
Malatya'dan acı haber
Askeri araç devrildi: 1 şehit, 1 asker yaralı
Komisyona karşılık İmamoğlu şartı mı?
Özgür Özel Silivri'de konuştu
Trump'ın Epstein skandalındaki rolü ne?
İlişkileri 1990'lara dayanıyor
Bugün en sıcak gün
AKOM'dan da uyarı geldi
Yüzde 30 + 20 zam talebi
'429 taleple masaya oturacağız'
'Suriye Türkiye'den destek talep etti'
Milli Savunma Bakanlığı açıkladı
İmzalar atıldı
İngiltere ile Eurofighter Typhoon anlaşması
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.