logo
25 AĞUSTOS 2025

İBB’den ulaşım sorununa kapsamlı neşter

 
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Raylı Sistemlerde Büyük Hamle toplantısında yaptığı konuşmada, İstanbul'u yıllarca yönetenlerin tam bir israf düzeni kurduğuna işaret ederek, buldukları finansmanla durdurulmuş tüm metro inşaatlarını yeniden başlattıklarını vurguladı.
 

07.02.2021 17:57:00
İBB’den ulaşım sorununa kapsamlı neşter
İBB’den ulaşım sorununa kapsamlı neşter
 
RECEP BAHAR / İSTANBUL
 
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Haliç Kongre Merkezi'nde İBB tarafından düzenlenen Raylı Sistemlerde Büyük Hamle toplantısında önemli açıklamalarda bulundu, çarpıcı çıkışlar yaptı.  
Covid-19 dönemi öncesinde yaptıkları araştırmalarda kentin en önemli sorunlarının ulaşım ve trafik olarak sıralandığını aktaran İmamoğlu, vatandaşın bu yönde çözüm beklediğini kaydetti. Geçmiş dönemde şehri yöneten idarecilerin şehrin gerçek sorunları yerine 18. yüzyıldan kalma 'çılgın projelere' yöneldiğini ifade eden İmamoğlu, "Bu kenti yıllarca yönetenler, şehrin bu en büyük ve en hayati sorununu çözmek yerine tam bir israf düzeni kurmuşlardı" diye konuştu. "Her yerde metro, her yere metro" sloganıyla kampanya başlatanların iş gerçekten metro yapmaya gelince sınıfta kaldığını belirten İmamoğlu, sözlerini rakamsal bilgilerle gerekçelendirdi. İmamoğlu, "Dünyanın benzeri büyüklükteki şehirleri yılda 25-30 kilometre raylı sistem inşa ederken, bizden önceki 25 yıl boyunca yıllık ortalama metro inşaatı 5 kilometreyi bulmamıştı" bilgisini paylaştı.
 
Çok yanlış yapıldı
 
Bu şekilde çeyrek yüzyıllık büyük bir zaman harcandığını kaydeden İmamoğlu, konuşmasında süreç içinde yapılan yanlışları tek tek sıraladı. Hayatı kolaylaştıracak kalıcı çözümler yerine pahalı ve geçici işlerle uğraşıldığını ifade eden İmamoğlu, yapılan ihalelerin usulsüz, finansmansız hayata geçirilmeye çalışıldığının altını çizdi. Büyük çaplı projelerin İBB kaynakları ile yapılabilmesinin imkânsız olduğuna dikkat çeken İmamoğlu, "Kendi kaynağınızla yapmaya kalkarsanız, İstanbul'da hayatı kolaylaştıracak ve trafik sorununu minimuma indirecek etkin bir raylı sistem ağının inşa edilmesi belki 100 yılı bulur. Dolayısıyla başka kaynaklardan fon bulmak ve çeşitli finans modellerini geliştirmek zorundasınız. Dünyanın her tarafında bu tür makro projeler, belediye bütçesi dışındaki fonlarla yapılır" diye konuştu.
 
Ciddi meblağ tutuyor
 
2017'de eş zamanlı ihale edilen 7 farklı metro hattının bütçesinin bugün itibariyle yaklaşık 27 milyar lira olduğu bilgisini paylaşan İmamoğlu, bu rakamın İBB'nin 2021 yılı toplam bütçesine yakın olduğuna vurgu yaptı. 
İmamoğlu, şunları söyledi: "23 Haziran 2019'da görevi teslim aldığımızda, İstanbul'da duran hatlar dahil, toplam 12 raylı sistem hattının uzunluğu 140.90 kilometre idi. Bir gecede ihale edilmiş olan 7 hat, 29 Aralık 2017'de bir yazıyla durdurulmuştu. Bu 7 hatla birlikte, ödenek yetersizliğinden yarım kalmış veya hiç başlamamış 10 hatta, toplam 103.4 kilometrelik metro inşaatı, 1 ile 2.5 yılı aşkın bir süredir ilerlemeden duruyordu. Şantiyelerin durdurulmasının toplam proje maliyetlerine etkisi ise ne yazık ki yaklaşık 11 milyar lira olmuştu. Kredisi olup da yapımı devam eden 2 raylı sistem hattının toplam uzunluğu ise 37.5 kilometre idi. Çoğu başlangıç seviyesinde, neredeyse terkedilmiş şantiyeler devraldık. Çeşitli semtlerde, merkezi noktalarda, etrafları panellerle çevrilmiş, bölge sakinleri için hayati riskler yaratan büyük çukurlar devraldık." İmamoğlu, kendi dönemlerinde 2019 sonbaharında ilk yurtdışı finansmanı için imzaların atıldığını ifade etti. 
 
10 proje 2024'e kadar bitecek
 
Yapımlarına başlanan hatlarda hızlı sonuçlar almaya başladıklarını vurgulayan İmamoğlu, bunlarla ilgili olarak, göreve gelip yeniden başlattıkları 10 projenin tamamının 2021 ve 2024 yılları arasında bitirilip, İstanbul halkının kullanımına sunulacağı müjdesini verdi. İmamoğlu, "Böylece bizim dönemimizde tamamlayacağımız toplam 100.3 kilometre dahil İBB olarak inşa ettiğimiz raylı sistem ağımız 253.45 kilometreye ulaşacak. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın tamamlayacağı 91.5 kilometrelik hatlarla birlikte İstanbul'un raylı sistem ağı 424.85 kilometreye ulaşmış olacak. 2024 -2029 arasında projelerini hazırladığımız yeni hatlarla birlikte toplam ağımız 622.15 kilometreye çıkacak" bilgilerini paylaştı.
 
Beylikdüzü - Bakırköy Hattı ihaleye çıkıyor
 
Yeniden başlatılan projeler sayesinde istihdam yarattıklarının da altını çizen İBB Başkanı İmamoğlu, "Bugün itibariyle devam eden 10 projemizde toplam 5 bin kişiye istihdam sağladık. Haziran 2019'dan bu yana 4 bin kişiye istihdam sağlamıştık. Yeni başlayacak projelerle, istihdam sayımız daha da artacak" ifadelerini kullandı. İmamoğlu, 2021 yılında projelendirecekleri 2 yeni ve büyük hat için ihaleye çıkacaklarının da müjdesini verdi. İmamoğlu, bu projelerin; "Beylikdüzü - Esenyurt - Sefaköy - İncirli Metro Hattı" ile Beylikdüzü, Esenyurt, Avcılar, Küçükçekmece, Bağcılar, Esenler, Bayrampaşa, Gaziosmanpaşa, Eyüp, Kağıthane, Beşiktaş, Üsküdar, Ümraniye, Ataşehir, Sancaktepe, Sultanbeyli, Pendik dahil 17 ilçede yaşayan İstanbulluların hayatını kolaylaştıracak HIZRAY olduğu bilgilerini paylaştı.
 
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Arama çalışmaları devam ediyor
Rus yüzücü İstanbul Boğazı'nda kayboldu
Gazze'de son 24 saatte 11 insan daha açlıktan öldü
Şara: ‘İsrail ile güvenlik anlaşması konusunda görüşülüyor’
Bakan'ın şovu sosyal medyaya takıldı
Bakan Uraloğlu'na radar cezası
Serbest piyasada döviz fiyatları
TL 15 yılda dolar karşısında yaklaşık yüzde 2628 değer kaybetti
Sınırlarımız yol geçen hanı... Vahim tabloyu Bakanlık açıkladı
7 ayda 41,7 milyar liralık kaçak eşya ve uyuşturucu ele geçirildi
Trabzon-Cidde uçağı acil iniş yaptı
Nedeni motor arızası
Marmara Adası'nda arazi yangını
Rüzgarın etkisiyle büyüdü
İsrail Genelkurmay Başkanı'ndan Netanyahu'ya çağrı
'Ateşkes anlaşması hemen kabul edilmeli'
Galatasaray içerde dışarda kazanmaya devam ediyor
Kayserispor 0-4 Galatasaray
Balıkesir sallanmaya devam ediyor
Sındırgı'da 4.8 büyüklüğünde deprem
Trabzonspor sahasında Antalyaspor'u mağlup etti
3 haftada 3 gol 9 puan
İsrail Yemen'e saldırdı
Başkent Sana hedef alındı
Norveç'ten Ukrayna'ya destek
695 milyon dolarlık silah verilecek
Lavrov'dan Batılılara suçlama
'Müzakereleri engellemeye çalışıyorlar'
Kilis'te 2 yaşındaki kız çocuğu kayboldu
Küçük Arıc Aljaroukh'a nerede?
Arama çalışmaları devam ediyor
Rus yüzücü İstanbul Boğazı'nda kayboldu
Gazze'de son 24 saatte 11 insan daha açlıktan öldü
Şara: ‘İsrail ile güvenlik anlaşması konusunda görüşülüyor’
Bakan'ın şovu sosyal medyaya takıldı
Bakan Uraloğlu'na radar cezası
Serbest piyasada döviz fiyatları
TL 15 yılda dolar karşısında yaklaşık yüzde 2628 değer kaybetti
Sınırlarımız yol geçen hanı... Vahim tabloyu Bakanlık açıkladı
7 ayda 41,7 milyar liralık kaçak eşya ve uyuşturucu ele geçirildi
Trabzon-Cidde uçağı acil iniş yaptı
Nedeni motor arızası
Marmara Adası'nda arazi yangını
Rüzgarın etkisiyle büyüdü
İsrail Genelkurmay Başkanı'ndan Netanyahu'ya çağrı
'Ateşkes anlaşması hemen kabul edilmeli'
Galatasaray içerde dışarda kazanmaya devam ediyor
Kayserispor 0-4 Galatasaray
Balıkesir sallanmaya devam ediyor
Sındırgı'da 4.8 büyüklüğünde deprem
Trabzonspor sahasında Antalyaspor'u mağlup etti
3 haftada 3 gol 9 puan
İsrail Yemen'e saldırdı
Başkent Sana hedef alındı
Norveç'ten Ukrayna'ya destek
695 milyon dolarlık silah verilecek
Lavrov'dan Batılılara suçlama
'Müzakereleri engellemeye çalışıyorlar'
Kilis'te 2 yaşındaki kız çocuğu kayboldu
Küçük Arıc Aljaroukh'a nerede?
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.