Bu yıl abone sayısını 4 milyona ulaştırmayı hedef edinen İGDAŞ, herhangi bir uyarı yapmadan 'çatkapı' İstanbulluların doğalgazını keserek, müşterilerine hayatı zehir ediyor.
2008 yılında abone sayısını 4 milyona ulaştırmayı hedef edinen İGDAŞ, müşterilerini kış ortasında perişan ediyor. Abonelere dayatılan tek taraflı sözleşmede "İGDAŞ, ödeme yapılmaması halinde herhangi bir uyarı yapmadan gazınızı kesebilir" ibaresi mevcut olsada, kış ortasında herhangi bir uyarı yapmadan gaz kesilmesi İstanbulluları zor durumda bırakıyor. Gazı kesilen vatandaşlar, "Doğalgazı sadece evi ısıtmada kullanmıyoruz. Gaz ocağımız da doğalgaza bağlı. Doğalgazın kesildiği bir evde yemek yapmak bir yana bebeğe mama hazırlamak bile mümkün değil. Bu ürünün alternatifi yok. Doğalgazı başka bir şirketten de alacak bir rekabet ortamı da yok. İGDAŞ'ın insafına kaldık. İGDAŞ görevlileri, sabahın köründe 'ev sahibi banyoda mı, değil mi' sormadan, 'soğuk su ile banyo yaparsa, hasta olur mu olmaz mı' düşünmeden' gazımızı kesiyor. Bu düpedüz temel insan haklarına aykırı bir durum. İnsanlığa sığmayan bir davranış" şikayetinde bulunuyor.
Müşteriye zulümİstanbullur İGDAŞ'ın müşterisi olduklarını, ancak kurumun müşteriye herhangi bir saygısının bulunmadığını dile getirdiler. Bunda tek taraflı dayatmanın etkisi olduğunu dile getiren İstanbullular, "Çünkü İDAŞ'a mecburuz. Onlar da bu durumdan istifade ederek, istedikleri gibi davranabiliyorlar" dediler. Satıcı - müşteri ilişkilerinde, müşterinin ödemede zorlandığı durumlarda satıcının nezaketen alacağını talep ettiğini, müşterisine mühlet verdiğini, iş ahlakının bunu gerektirdiğini söyleyen İstanbullular, "İGDAŞ'ta bu yok... İstanbullu müşteri olarak görülmüyor. İGDAŞ'a mecbur algılanıyoruz" dediler.
İnsan ödemede zorlanabilirİGDAŞ'ın son ödeme tarihi geçen faturanın hemen ardından kesme işlemi yaptığını kaydeden İstanbulular, "Piyasada ciddi nakit sıkıntısı var. İşletmeler İGDAŞ gibi çalışanlarına 'tıkır tıkır' ödeme yapamıyor olabilir. Bir de insanların birden ortaya çıkan ihtiyaçları olabilir. Hastalık, cenaze gibi ani ve yoğun harcama yapabilirler. Bu durumda yüklü kış doğalgaz faturalarını bir süre ertelemeleri mümkündür. Erteledikleri faturaların faizini de aboneler ödüyor. Fatura ödememeyi ihtiyat haline getirmemiş müşterileri mağdur etmenin anlamı nedir ki?. İGDAŞ böyle bir değerlendirmeyi yapacak anlayıştan yoksun mu?" diye konuştular.
Yargıtay'ın kararıYargıtay, 2006 yılında TEDAŞ'ın uyarı yapmadan bir abonenin elektriğini kesmesi üzerine TEDAŞ'ı haksız bulmuştu. Elektriğin zorunlu ihtiyaç olduğunu belirten Yargıtay, aboneye uyarı yapılmadan kesilen elektriğin 'haksız' olduğunu bildirmişti.
2008 yılında abone sayısını 4 milyona ulaştırmayı hedef edinen İGDAŞ, müşterilerini kış ortasında perişan ediyor. Abonelere dayatılan tek taraflı sözleşmede "İGDAŞ, ödeme yapılmaması halinde herhangi bir uyarı yapmadan gazınızı kesebilir" ibaresi mevcut olsada, kış ortasında herhangi bir uyarı yapmadan gaz kesilmesi İstanbulluları zor durumda bırakıyor. Gazı kesilen vatandaşlar, "Doğalgazı sadece evi ısıtmada kullanmıyoruz. Gaz ocağımız da doğalgaza bağlı. Doğalgazın kesildiği bir evde yemek yapmak bir yana bebeğe mama hazırlamak bile mümkün değil. Bu ürünün alternatifi yok. Doğalgazı başka bir şirketten de alacak bir rekabet ortamı da yok. İGDAŞ'ın insafına kaldık. İGDAŞ görevlileri, sabahın köründe 'ev sahibi banyoda mı, değil mi' sormadan, 'soğuk su ile banyo yaparsa, hasta olur mu olmaz mı' düşünmeden' gazımızı kesiyor. Bu düpedüz temel insan haklarına aykırı bir durum. İnsanlığa sığmayan bir davranış" şikayetinde bulunuyor.
Müşteriye zulümİstanbullur İGDAŞ'ın müşterisi olduklarını, ancak kurumun müşteriye herhangi bir saygısının bulunmadığını dile getirdiler. Bunda tek taraflı dayatmanın etkisi olduğunu dile getiren İstanbullular, "Çünkü İDAŞ'a mecburuz. Onlar da bu durumdan istifade ederek, istedikleri gibi davranabiliyorlar" dediler. Satıcı - müşteri ilişkilerinde, müşterinin ödemede zorlandığı durumlarda satıcının nezaketen alacağını talep ettiğini, müşterisine mühlet verdiğini, iş ahlakının bunu gerektirdiğini söyleyen İstanbullular, "İGDAŞ'ta bu yok... İstanbullu müşteri olarak görülmüyor. İGDAŞ'a mecbur algılanıyoruz" dediler.
İnsan ödemede zorlanabilirİGDAŞ'ın son ödeme tarihi geçen faturanın hemen ardından kesme işlemi yaptığını kaydeden İstanbulular, "Piyasada ciddi nakit sıkıntısı var. İşletmeler İGDAŞ gibi çalışanlarına 'tıkır tıkır' ödeme yapamıyor olabilir. Bir de insanların birden ortaya çıkan ihtiyaçları olabilir. Hastalık, cenaze gibi ani ve yoğun harcama yapabilirler. Bu durumda yüklü kış doğalgaz faturalarını bir süre ertelemeleri mümkündür. Erteledikleri faturaların faizini de aboneler ödüyor. Fatura ödememeyi ihtiyat haline getirmemiş müşterileri mağdur etmenin anlamı nedir ki?. İGDAŞ böyle bir değerlendirmeyi yapacak anlayıştan yoksun mu?" diye konuştular.
Yargıtay'ın kararıYargıtay, 2006 yılında TEDAŞ'ın uyarı yapmadan bir abonenin elektriğini kesmesi üzerine TEDAŞ'ı haksız bulmuştu. Elektriğin zorunlu ihtiyaç olduğunu belirten Yargıtay, aboneye uyarı yapılmadan kesilen elektriğin 'haksız' olduğunu bildirmişti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.