İhracatın değeri markalaşmayla artacak
TİM, markalı ihracatı artıracak TİM Marka Konseyi'ni hayata geçirdi. TİM Başkanı Gülle, "TİM Marka Konseyi çatısı altında markalarımızı uluslararası arenada güçlendireceğiz. Bunun sonucu olarak da ihracat birim değerimizi 2030 yılına kadar inşallah 2 doların üzerine çıkaracağız" dedi.
15.06.2021 15:02:00





YENİ MESAJ / DETAY HABER
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından salgında küresel fırsatları değerlendirmek, markalı ihracatı ve ihracattaki katma değeri artırmak amacıyla kurulan TİM Marka Konseyi, İstanbul'da düzenlenen basın toplantısıyla tanıtıldı. Toplantıya TİM Marka Konseyi Başkanlığı'na seçilen Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu'nun yanı sıra Öztiryakiler Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Öztiryaki ve Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu da katıldı.
Hedef ihracatın değerini artırmak
Etkinlikte konuşan TİM Başkanı İsmail Gülle, TİM Marka Konseyi çatısı altında markalarını uluslararası arenada güçlendireceklerini belirterek, "Küresel fırsatları yakından takip ederek markalı ihracatımızı artıracağız. Bunun sonucu olarak da ihracat birim değerimizi 2030 yılına kadar inşallah 2 doların üzerine çıkaracağız" dedi. Uluslararası ticaretin yönünü tayin eden pek çok faktör olsa da markalaşmanın öne çıktığını aktaran Gülle, "Eğer markaysanız sektörünüz istediği kadar kırılgan olsun, her krizin üstesinden gelebilirsiniz. Markaysanız tüketim rekor derecede daralsa dahi, toparlanma yine sizinle başlar. Bizler, bu anlamda oldukça şanslı bir coğrafyada bulunuyoruz. Farklı olmak, marka olmak bu milletin geleneğinde, kaderinde var. Marka demek, emek, sermaye ve sabır demek… Müşteriyi aile gibi görmek, kaliteden ödün vermemek demek" diye konuştu.
Türkiye'nin marka değeri düşük
İsmail Gülle, Türkiye'nin ihracat konusunda önemli bir mesafe katettiğini belirterek, şunları söyledi: "Dünyanın önde gelen marka değerleme kuruluşu Brand Finance, her yıl ilk 5 bin küresel marka değerinin milli gelire oranını, bir raporda yayınlıyor. Endeksin 2020 sonuçlarına göre, Türkiye küresel marka değeri göstergesinde 49. sıradan 44. sıraya yükseldi. Firmalarımız markaya önem verdikçe ve markaya yatırım yaptıkça küresel endekslerde çok daha yukarılara tırmanacağız." TİM Marka Konseyi'nin 2021 yol haritası ve ana hedeflerini aktaran Gülle, "İlk hedefimiz, markalı Türk ürünlerinin uluslararası alanda imajının iyileştirilmesidir. İkinci ana hedefimiz, firmalarımızın bilinen ya da gelişme potansiyeli bulunan yabancı şirket ve markaları satın alarak global pazarlara doğrudan erişim sağlamalarıdır. Üçüncü ana hedefimiz, firmaların kendi markaları ile yaptıkları ihracatın izlenmesine yönelik bilgi altyapısı oluşturulmasıdır. Ne yazık ki ülkemizde markalı ihracata dair bir veri tabanı bulunmuyor. Dördüncü ana hedefimiz, markalı Türk ürünlerinin dijital platformlarda daha etkin tanıtılmasıdır. Beşinci ve son ana hedefimiz ise Türkiye Tanıtım Grubu'muz bünyesindeki Türkiye markası ve ihraç sektörlerine yönelik tanıtım faaliyetlerini TİM Marka Konseyi'mizin çalışmalarıyla güçlendirmektir."
Markalardan 'dijital hamle' gelecek
TİM Marka Konseyi Başkanı Süleyman Orakçıoğlu da en kısa zamanda TİM sekretaryasıyla birlikte bir arama toplantısı yapmayı ve bu arama toplantısı sonucu bir yol haritası belirlemeyi amaçladıklarını kaydetti. Orakçıoğlu, "Hazır olduğumuz birtakım altyapılarımız var. Her şeyden önce dijital altyapıda bir deneyim kazandık. Firmalarımız bu hazır altyapısını dünyaya nasıl taşıyabilir ve dünyada özellikle şu anda birçok ülkede heyecanını ve enerjisini yitirmiş markaların yerine Türk markalarını nasıl pozisyonlayabiliriz? Bunlar için önümüzdeki dönemlerde çok büyük fırsatlar var" ifadelerini kullandı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.