İhracatta Çin bereketi
Kuru meyvede hedef pazar olarak belirlenen Çin'e kuru incir ihracatı, 2018/2019 sezonunda yüzde 52 artarak 3 milyon 702 bin dolara çıktı. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, Çin’de 10 yıl sonunda 100 milyon dolarlık bir ihracat rakamına ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı
21.09.2019 00:00:00
ŞEVKET TEPETAŞ / İSTANBUL
Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) verilerine göre Türkiye, 2017/2018 sezonunda 274 milyon 57 bin dolarlık kuru incir ihracatı yaptı. 2018/2019 sezonunu ise üründeki kalite ve verim kaybı nedeniyle düşüşle kapatan incir ihracatçısı, bu yıl 225 milyon 491 bin dolarlık kuru inciri yurt dışına gönderdi. Kuru incir ihracatında ilk sırada 36 milyon 616 bin dolarla Fransa yer aldı.
ABD, 30 milyon 221 bin dolarla ikinci sırada yer alırken, bu ülkeyi 27 milyon 825 bin dolarla Almanya izledi. İhracatçıların uzun yıllardır hedef pazar olarak belirlediği Çin pazarında ise kuru incir ihracatındaki düzenli artış dikkat çekti. 2017/2018 sezonunda Çin'e 2 milyon 439 bin dolarlık kuru incir dış satımı yapılırken, ihracat rakamı bu yıl yüzde 52 artarak 3 milyon 702 bin dolara çıktı.
ABD, 30 milyon 221 bin dolarla ikinci sırada yer alırken, bu ülkeyi 27 milyon 825 bin dolarla Almanya izledi. İhracatçıların uzun yıllardır hedef pazar olarak belirlediği Çin pazarında ise kuru incir ihracatındaki düzenli artış dikkat çekti. 2017/2018 sezonunda Çin'e 2 milyon 439 bin dolarlık kuru incir dış satımı yapılırken, ihracat rakamı bu yıl yüzde 52 artarak 3 milyon 702 bin dolara çıktı.
Çin pazarı öncelikli hedef
Dünyada sermayenin yönünü doğuya döndüğünü, Çin'deki insanların alım gücünün her geçen yıl daha da arttığını bu nedenle, Çin pazarında pozisyon almanın her zamankinden daha öncelikli hale geldiğini dile getiren Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, son 15 yıldır Çin'de Türk kuru meyvelerinin tanıtımına yönelik tanıtım çalışmalarına yoğunlaştıklarını, bu tanıtım çalışmalarının meyvelerini toplamaya başladıklarını kaydetti.
Çin halkının yeni lezzetleri tatma konusunda hevesli olduğunu ve beslenirken meyveleri yoğun bir şekilde tükettiklerini belirten Celep, "Çin'de bugün 200 milyonun üstünde varlıklı, sağlıklı gıda tüketme konusunda bilinçli bir nüfus var. Kuru meyve ürünlerinin şekeri dengeleme, kansızlığı önleme, anemi ve demir eksikliğini giderme, kanser önleme, sindirimi ve hazmı kolaylaştırma, göz sağlığını koruma, tansiyonu düzenleme başta olmak üzere insan sağlığına çok yönlü faydaları var.
Kuru meyvelerimizi bu yönleriyle tanıtıp Çin'de 10 yıl sonunda 100 milyon dolarlık bir ihracat rakamına ulaşmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu. CElep, Kasım ayında Şanghay'da yapılacak Çin Uluslararası İthalat Fuarı'nda Türk gıda ürünlerinin tamamının katılımıyla tadım ve pişirim etkinlikleri yapacakları bilgisini verdi.
Çin halkının yeni lezzetleri tatma konusunda hevesli olduğunu ve beslenirken meyveleri yoğun bir şekilde tükettiklerini belirten Celep, "Çin'de bugün 200 milyonun üstünde varlıklı, sağlıklı gıda tüketme konusunda bilinçli bir nüfus var. Kuru meyve ürünlerinin şekeri dengeleme, kansızlığı önleme, anemi ve demir eksikliğini giderme, kanser önleme, sindirimi ve hazmı kolaylaştırma, göz sağlığını koruma, tansiyonu düzenleme başta olmak üzere insan sağlığına çok yönlü faydaları var.
Kuru meyvelerimizi bu yönleriyle tanıtıp Çin'de 10 yıl sonunda 100 milyon dolarlık bir ihracat rakamına ulaşmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu. CElep, Kasım ayında Şanghay'da yapılacak Çin Uluslararası İthalat Fuarı'nda Türk gıda ürünlerinin tamamının katılımıyla tadım ve pişirim etkinlikleri yapacakları bilgisini verdi.