İmamoğlu'ndan maksimum tepki
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın Twitter hesabından duyurduğu, İstanbul'da gerçekleştirilen pandemi toplantısı için kendisine herhangi bir davetin gelmediğini belirterek, yapılanın, asgari tarifle, bir nezaketsizlik olduğunu vurguladı.
23.10.2020 17:36:00





İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın Twitter hesabından duyurduğu, İstanbul'da gerçekleştirilen pandemi toplantısı için kendisine herhangi bir davetin gelmediğini belirtti. Yapılanın, asgari tarifle, bir nezaketsizlik olduğunu vurgulayan İmamoğlu, tepkisini, "İstanbul'da siz, pandemi için bir toplantı yapacaksınız, işin tam da göbeğinde olan bir kurumu davet etmeyeceksiniz. Halkımız bunu görür, hesabını da sorar. Neymiş efendim; ani gelişti. Yani biz, tırnak içinde ani gelişen toplantılar kavramının dışında mıyız? İstanbul'da ani bir olay olduğunda, İBB Başkanı olarak ilk ulaşılması gereken kişi benim. Aciliyet karşısında, hangi durumda olursak olalım, koşar gideriz. 'Ne yapabiliriz' diye bakarız. Ne demek istiyorsunuz siz, ani gelişti diye? Elli kişi toplanacak; İBB Başkanı masada yok" sözleriyle dile getirdi.
Milli seferberlik lazım
İmamoğlu, şöyle devam etti: "Türkiye'de, neredeyse iki pandemi vakasından birisi İstanbul'da. Böylesi kritik bir şehirde yaşıyoruz. Bazı meseleler vardır, milli meselelerdir. Deprem, milli meseledir; ortak akılla, ortak masada çözüm bulunur. Pandemi, milli meselenin ötesinde milli bir seferberliktir. O kadar önemli bir meseledir ve seferberliktir ki, herkes elinde, avucunda ne varsa ortaya koymakla yükümlüdür."
Sağlık Bakanlığı veri istedi
Perşembe günü İstanbul'da ilginç bir gelişme yaşandığına işaret eden İmamoğlu, şunları kaydetti: "Arkadaşlarımla Sağlık Bakanlığı arasında bir protokol imzalandı. Onlar, aynen şunu istediler: 'İstanbul'da 8 milyon İstanbulkart sahibinin bilgilerini bize verin; biz otobüse binen Covid 19'lu hastaları tespit edelim ve onlara ceza keselim.' Biz de dedik ki, 'Kardeşim, bu iş böyle olmaz. Siz bize pandemi vakalarını verin, biz onların kartlarını iptal edelim ve otobüse ya da hangi sisteme girerlerse, binerlerse anında tespit edelim ve size bildirelim.' Yani amacınız ceza yazmak mı, yoksa amacınız insanlara Covid'in bulaşmasını engellemek mi? Neymiş tek dertleri: Hasta olan insanların bilgilerini, İBB'ye vermemek. Aynı konu Ankara'da var, aynı konu İzmir'de var. Utanç duyulacak bir şey." HABER MERKEZİ
Milli seferberlik lazım
İmamoğlu, şöyle devam etti: "Türkiye'de, neredeyse iki pandemi vakasından birisi İstanbul'da. Böylesi kritik bir şehirde yaşıyoruz. Bazı meseleler vardır, milli meselelerdir. Deprem, milli meseledir; ortak akılla, ortak masada çözüm bulunur. Pandemi, milli meselenin ötesinde milli bir seferberliktir. O kadar önemli bir meseledir ve seferberliktir ki, herkes elinde, avucunda ne varsa ortaya koymakla yükümlüdür."
Sağlık Bakanlığı veri istedi
Perşembe günü İstanbul'da ilginç bir gelişme yaşandığına işaret eden İmamoğlu, şunları kaydetti: "Arkadaşlarımla Sağlık Bakanlığı arasında bir protokol imzalandı. Onlar, aynen şunu istediler: 'İstanbul'da 8 milyon İstanbulkart sahibinin bilgilerini bize verin; biz otobüse binen Covid 19'lu hastaları tespit edelim ve onlara ceza keselim.' Biz de dedik ki, 'Kardeşim, bu iş böyle olmaz. Siz bize pandemi vakalarını verin, biz onların kartlarını iptal edelim ve otobüse ya da hangi sisteme girerlerse, binerlerse anında tespit edelim ve size bildirelim.' Yani amacınız ceza yazmak mı, yoksa amacınız insanlara Covid'in bulaşmasını engellemek mi? Neymiş tek dertleri: Hasta olan insanların bilgilerini, İBB'ye vermemek. Aynı konu Ankara'da var, aynı konu İzmir'de var. Utanç duyulacak bir şey." HABER MERKEZİ











































































