İncirlik Hava Üssü, Irak'taki işgale lojistik destek amacıyla ABD'nin kullanımına açıldı. ABD askerlerinin değişimi için de İncirlik'i kullanıyorAmerikalı askerler, alenen Irak'a geliş gidişleri sırasında İncirlik üssünü transit amaçlı kullanmaya başladılar. Askerler şimdilik üs dışına çıkamayacaklar. Üssün altyapısı hazır olduğu için herhangi bir sıkıntı yaşanmadığını söyleyen yetkililer, Türkiye ile ABD arasında yapılan düzenlemeyle, Irak'tan gelecek askerlerin transit yolculukları için bazı hangarların tahsis edildiğini açıkladılar. Irak'ta görev yapan Amerikan askerlerinin rotasyonunun Mayıs ayına kadar süreceği, bu amaçla İncirlik üssüne gelecek Amerikan askerlerinin üs dışına çıkamayacakları kaydedildi.AKP: İncirlik için tezkereye gerek yokAKP Grup Başkanvekili Sadullah Ergin, Irak'taki ABD askerlerinin İncirlik Üssü üzerinden rotasyonu konusunda Dışişleri Bakanlığı ile Genelkurmay Başkanlığı'nın gerekli çalışmayı yaptığını belirterek, "BM kararı doğrultusunda konunun değerlendirildiği ve yeni bir tezkereye ihtiyaç olmadığı'' yönünde mütalaa verdiklerini söyledi. Ergin, konunun kendi gündemlerinde olmadığını bildirdi. Ergin, CHP'nin, konunun TBMM'de 1 Mart'ta reddedilen tezkere kapsamında olduğu görüşünün hatırlatılması üzerine, "Askerler transit geçiş için İncirlik Üssü'ne inip, buradan transfer edilecekler. Burada tezkere içeriğiyle ilgili bir konu yok. Şu anda Boğazlar'dan da transit geçen bir takım şeyler var'' dedi.Asker sevkıyatı 21 Aralık'ta başlamıştıABD Savunma Bakanlığı Pentagon ile Türk Genelkurmayı'nın İncirlik Üssü'nün kullanımına yönelik 3 aydır yürüttüğü görüşmelere Türk Dışişleri'nden de yetkililer katılmıştı. Asker rotasyonuna da izin veren anlaşma Ocak'ın ilk haftasında imzalandı ancak asker sevkiyatı, 21 Aralık 2003'te zaten başlamıştı.
İkinci üs yolda
Aynı kaynaklar, Mayıs ayı sonuna kadar Irak'taki 130 bin askerini değiştirmeyi planlayan ABD'nin aynı amaçla kullanmak için Türkiye'den ikinci bir üs daha isteyebileceğini belirtiyor.
Irak'ta bulunan yaklaşık 125 bin ABD askeri, önümüzdeki 4 ay içinde evine dönecek ve yerlerini 100 bin yeni ABD askeri alacak. Bunların yaklaşık 50 bini İncirlik Üssü'nden sevkedilecek.
Grossman talep etmişti
Aralık 2003 başında Ankara'da temaslarda bulunan ABD Dışişleri Bakan Yardımcısı Marc Grossman, ABD'nin 1991'deki Körfez Savaşı'ndan sonra Kuzey Irak'ı kontrol altında tutmak için kullandığı İncirlik hava üssünden terörizmle mücadele kapsamında yakın gelecekte de yararlanmak istediğini söylemişti.
1991'deki Körfez Savaşı'nın ardından Irak'ın güneyindeki Şiileri ve kuzeyindeki Kürtleri Bağdat yönetiminden korumak üzere uçuşa yasak bölgeler oluşturulmuştu. ABD önderliğinde bu yılın Mart ayında Irak'ta Saddam yönetiminin devrilmesi üzerine kuzeyden keşif harekatı sona ermişti. Bu gelişme sonrasında İncirlik'te bulunan ABD hava birliklerinin büyük bölümü geri çekilmişti.
İkinci üs yolda
Aynı kaynaklar, Mayıs ayı sonuna kadar Irak'taki 130 bin askerini değiştirmeyi planlayan ABD'nin aynı amaçla kullanmak için Türkiye'den ikinci bir üs daha isteyebileceğini belirtiyor.
Irak'ta bulunan yaklaşık 125 bin ABD askeri, önümüzdeki 4 ay içinde evine dönecek ve yerlerini 100 bin yeni ABD askeri alacak. Bunların yaklaşık 50 bini İncirlik Üssü'nden sevkedilecek.
Grossman talep etmişti
Aralık 2003 başında Ankara'da temaslarda bulunan ABD Dışişleri Bakan Yardımcısı Marc Grossman, ABD'nin 1991'deki Körfez Savaşı'ndan sonra Kuzey Irak'ı kontrol altında tutmak için kullandığı İncirlik hava üssünden terörizmle mücadele kapsamında yakın gelecekte de yararlanmak istediğini söylemişti.
1991'deki Körfez Savaşı'nın ardından Irak'ın güneyindeki Şiileri ve kuzeyindeki Kürtleri Bağdat yönetiminden korumak üzere uçuşa yasak bölgeler oluşturulmuştu. ABD önderliğinde bu yılın Mart ayında Irak'ta Saddam yönetiminin devrilmesi üzerine kuzeyden keşif harekatı sona ermişti. Bu gelişme sonrasında İncirlik'te bulunan ABD hava birliklerinin büyük bölümü geri çekilmişti.





















































































