İntibak değil infilak yasası
İntibak yasasıyla ilgili tepkiler durmak bilmiyor. Birleşik Emekliler Derneği Başkanı Nalan Huriye Akcan ve Türk Emekli-Sen Başkanı Osman Özdemir, “Memur emeklileri şu an Türkiye'de en mağdur kesim olmuştur” dedi
İntibak gerçek değil
Öte yandan DİSK'e bağlı Emekli-Sen Genel Başkanı Veli Beysülen, İntibak Yasası ile ilgili açıklama yaptı. Beysülen yaptığı açıklamada, uzun süredir tartışılan İntibak Yasası'nın gerçek bir intibak düzenlemesi olmadığını vurgulayarak, 2000 yılı öncesinde emekli olmuş 2.5 milyon SSK emeklisinin aynıları arasındaki farkı gidermek üzere, yapılan basit bir iç düzenleme olduğunu dile getirdi. Türkiye'de 4 kişilik bir ailenin mutfak giderinin karşılığı olan açlık sınırı bin 50 TL, yoksulluk sınırının ise 3 bin 200 TL olduğunu kaydeden Beysülen konuya ilişkin şu açıklamalarda bulundu: “Bu rakamlar yaşam kalitesinin tespitinde dikkate alınması gereken rakamlar olduğuna göre, büyük bölümü açlık sınırının altında maaş alan emekliler Türkiye'nin yaşam koşullarına uyumlu yaşamamaktadır. O zaman yapılması gereken yıllarını bu ülkeye vermiş olan emeklilerin yaşam kalitesini yükseltmek ve çağın gerekleriyle uyumlu hale getirmek üzere, ülke koşullarına uygun maaş almaları sağlamak olmalıdır. Bunun için açlık ve yoksulluk sınırı rakamları ile TÜİK tarafından tespit edilen asgari geçim endeksi referans alınmalı. Hangi Sosyal Güvenlik Kurumu'ndan emekli olursa olsun, tüm emekliler ile emekli dul ve yetimlerinin, maaşları tek bir hesaplama yöntemiyle yeniden düzenlenmelidir.” ANKA
















































































