İran ve Rusya'dan 25 milyar dolarlık nükleer santral anlaşması
İran'ın Hürmüzgan eyaletine bağlı Sirik kentinde dört nükleer santral ünitesinin inşasını öngören 25 milyar dolarlık anlaşma, İran ve Rusya arasında imzalandı
26.09.2025 22:30:00
İhlas Haber Ajansı
İhlas Haber Ajansı





İran'ın Hürmüzgan eyaletine bağlı Sirik kentinde dört nükleer santral ünitesinin inşasını öngören 25 milyar dolarlık anlaşma, İran ve Rusya arasında imzalandı. Santrallerin toplam elektrik üretim kapasitesinin 5 bin 20 megavat olacağı bildirildi.
İran ile Rusya arasında dört nükleer santral ünitesinin inşası için 25 milyar dolarlık anlaşma yapıldı. İran basınında yer alan haberlere göre anlaşma, Moskova'da düzenlenen Dünya Atom Haftası (WAW) kapsamındaki "Atom Expo 2025" fuarında imzalandı. Törende İran adına Hormoz Şirketi temsilcisi Naser Mansur Şeriflu, Rusya adına ise Rosatom'a bağlı REP Şirketi temsilcisi Dmitry Shiganov imza attı. Anlaşmanın, iki ülke arasında barışçıl nükleer enerji alanındaki iş birliğini geliştirmeyi hedeflediği belirtildi.
İran ile Rusya arasında dört nükleer santral ünitesinin inşası için 25 milyar dolarlık anlaşma yapıldı. İran basınında yer alan haberlere göre anlaşma, Moskova'da düzenlenen Dünya Atom Haftası (WAW) kapsamındaki "Atom Expo 2025" fuarında imzalandı. Törende İran adına Hormoz Şirketi temsilcisi Naser Mansur Şeriflu, Rusya adına ise Rosatom'a bağlı REP Şirketi temsilcisi Dmitry Shiganov imza attı. Anlaşmanın, iki ülke arasında barışçıl nükleer enerji alanındaki iş birliğini geliştirmeyi hedeflediği belirtildi.











































































