İstanbul Havalimanı'na ulaşım daha da zorlaşıyor
İstanbul Havalimanı’ndaki bazı yeni uygulamalar vatandaşların şikayetine neden oluyor. Son günlerde keyyfi uygulamalarla İstanbulkart dolum noktalarının sayısını azaltan ve dolum noktalarını en uç noktalara taşıyan havalimanı yönetimi İGA, İETT duraklarını da peronların en uzak noktasına taşımaya hazırlandığı ortaya çıktı





Vatandaşlar da şikayetçi
Vatandaşların çok şikayetçi olduğu, İstanbul'a gelen turistleri de İstanbulkart yerine nakit para veya kredi kartı ile ödeme yapmaya zorlayan uygulamalar şöyle: "Havalimanındaki İstanbulkart dolum noktaları 24 adetten 10 adete indi ve yerleri çıkış kapılarının sağında ve solunda görünemeyecek şekilde en uç noktalar olarak belirlendi. Değişikliğe sebep olarak mevcut dolum makinaların yerine vatandaşın yemek ve içecek ihtiyacını sağlayacak otomatların gelecek olması gösterildi. İBB iştiraki BELBİM AŞ, bu değişiklik talebinden Şubat ayının 2. haftasında haberdar edildi ve yoğun bir baskıyla 15 Şubat tarihinde 24 adet makina 10 adete düşülerek yer değişikliği işlemine zorlandı. Havaist'lerde İstanbulkart kullanımına yönelik hiçbir yönlendirme olmadığı gibi İstanbulkart dolum noktalarının konumlandırıldığı yer itibariyle vatandaşların bu makinalardan dolum yapıp geri gelip Havaist otobüsünü kullanmaları da oldukça zor hale getirildi. İstanbul Havalimaın'nda İstanbulkart'ı sanki sadece IETT otobüslerinde kullanılacak bir biletmiş gibi konumlandıran bu uygulama, Havaist de dahil diğer ulaşım araçlarındaki kullanımı azalmasına sebep oluyor. Bu da bir kamu kurumu olan İBB'yi devre dışı bırakarak nakit ve kredi kartı ile ödeme metodlarını ön plana çıkarmaya yönelik bir strateji göze çarpıyor. Ayrıca İETT duraklarının da şu andaki merkezi konumlarından peronların en uç iki noktasına kaydırılmasının planlandığı belirtiliyor. Nitekim son 15 gün içerisinde İstanbulkart dolum makinalarından yapılan günlük yüklemelerin yüzde 50 civarında düşüş gösterdiği tespit edilmiş durumda. İstanbul Havalimann'nı kullanan vatandaşlar ve ziyaretçiler; İstanbulkart dolum noktalarına ne kadar güç ulaştıklarına dair İBB Beyaz Masa, İETT ve OTOBÜS AŞ'ye çok sayıda şikayette bulunduğu da ifade ediliyor.











































































