İstanbul'da yoğun bakımlar boşalıyor
Şubatın ilk haftasında pik noktasına ulaştıktan sonra yeniden düşüşe geçen Covid-19 vakaları nedeniyle İstanbul'daki kamu ve üniversite hastanelerinin Covid-19 servisleri ve yoğun bakımlarında yatan hasta sayılarında belirgin bir azalma yaşanıyor





'Salgın gücünü kaybetti'
Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi Koordinatör Başhekimi Prof. Dr. Nurettin Yiyit ise Covid-19'dan 16 kişinin yoğun bakımda, 24 kişinin ise serviste tedavi gördüğünü bildirdi. Prof. Dr. Yiyit, hızlı bir azalış trendine girildiğini belirterek, "Covid-19'un yatış endikasyonu olarak çok belirleyici olmadığı bir dönemdeyiz. En son kalan hastalarımız genelde kronik hastalığı olan ileri yaş grubu kişiler. Bir kısmının kovidi aslında geçti ama ek hastalıkları nedeniyle tedavi ediliyorlar ve taburcu edilmeyi bekliyorlar. O yüzden salgın ciddi manada sıkıntı oluşturabilecek gücünü kaybetti" değerlendirmesini yaptı. Prof. Dr. Murat Dilmener Acil Durum Hastanesinin bağlı olduğu Sağlık Bilimleri Üniversitesi (SBÜ) Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Gökhan Tolga Adaş da acil durum hastanesinde yatan hasta sayısının azaldığını ifade etti. Adaş, "Acil durum hastanesinin servislerinde yaklaşık 40-45 hasta oluyor. Yoğun bakımda da 13-15 arası hasta oluyor." bilgisini verdi. Geçmiş dönemdeki vaka sayılarının yüksekliğini anımsatan Adaş, yüzde 80-85 oranında azalma yaşandığını kaydetti.













































































