logo
13 EYLÜL 2025


İstanbul'un trafik sorunu böyle çözülür

09.09.2024 00:00:00

40 yılı aşkın süredir yaşadığım İstanbul'da en büyük sorun elbette ekonomi ama ekonomi kadar olmasa da can yakan, sinir bozan bir durum da trafik.

Her ne kadar metro, metrobüs, tramvay vs toplu taşımaya yatırım yapılsa da trafik kaosu her geçen yıl daha da kronikleşiyor.

Çözüm adına atılan mini mini adımlar bu büyük krizi çözmeye yetmiyor elbette.

Peki, neler yapılabilir?

En büyük problem şüphesiz çok fazla nüfus ve çok fazla araba olması.

Bunu kısa vadede değiştirmek mümkün olmadığı için diğer çözümlere bakalım

* Trafikte ana sorunlardan biri yollarda kalan arabalar.

10.000 km bakımları zorunlu olmalı.

10.000 bakımını yaptırmayan araçlar trafiğe çıkarılmamalı.

Sadece bakım değil araçtaki tüm eksikler giderilmeden araç trafiğe çıkarılmamalı.

Özellikle 2000 model öncesi arabaların devlet desteği ile yeni arabalarla değiştirilmesi teşvik edilmeli.

* En büyük problemlerden biri de acemi şoförler.

Fren yapmaması gereken yerde yapılan bir fren trafiği çok ciddi etkilemektedir.

Bir ayrıntı gibi görülse de 80 kilometre hızla giden bir arabanın hızını frenle 20 kilometreye düşürmesi arkasındaki 5 kilometrelik trafiği etkilemektedir.

Ehliyet alma şartları ağırlaştırılmalıdır.

Kurslara katılım zorunlu olmalıdır.

Hem teknik bilgi hem de araç sürme konusunda adaylar çok donanımlı hale gelene kadar ehliyet verilmemelidir.

Yurt dışında 24 saati bulan araç sürme testleri yapılmaktadır.

Gece gündüz sürüşleri ayrı ayrı test edilmelidir.

Türkiye'de de adaylar her koşulda araç kullanmaya uygun hale geldikten sonra ehliyet verilmelidir.

* Araçlar gereksiz kırmızı ışıkta bekletilmemeli.

Bunun için de yapay zekadan faydalanarak araç ve yaya yoğunluğuna göre ışıklar ayarlanmalı.

* Belediyelerin başladı mı bitmek bilmeyen üst geçit ve yol çalışmaları kısa sürede tamamlanarak kapatılan şeritler trafiğe açılmalı.

* Sürekli şerit değiştiren araçlar sizin de sinirinizi bozuyor mu? En küçük bir boşlukta hemen şerit değiştiren araç sürücüleri tek kelime diyorum "yapmayın".

Sensörler ve kameralarla trafik takip edilip örneğin 100 metrelik yolda birden fazla şerit değiştiren araçlara ceza kesilebilir.

Makas atarak ilerleyenlerin ehliyetine direkt 2 yıllığına el konulmalı.

* Trafik krizinin ana aktörleri arasına kavga eden şoförleri eklemeden olmaz. 

En küçük bir hatada karşısındaki şoförü hastanelik edene kadar dövmek isteği nasıl bir ruh halidir anlayamıyorum.

Bu tarz şoförler psikolojik destek almalı, psikolog onayı olmadan trafiğe çıkarılmamalı. 

* Tek şerit geliş gidiş yollarda park yapılması da büyük bir sorun. 

Bakkallara marketlere özetle alışveriş yapılan noktalara yanaşan kamyon-kamyonetler trafiğin aksamasını pek umursamıyor.

Alışveriş noktasının önünde bir araç olsa bile hemen yanına durup, işi bitene kadar trafiği krize sokuyor.

Bunun için diğer araç sürücülerinin yol kenarlarına değil de otoparklara park etmeleri sağlanmalı. Belediyelerin her mahallede birkaç noktaya açık-kapalı-katlı otoparklar yapması çözüm olabilir.

* Tabi toplu ulaşım eksikliği. Her ne kadar metro-metrobüs-tramway-trenler aktif olarak kullanılsa da gelişmiş dünya şehirleri ile kıyasladığımızda çok geride olduğumuz görülüyor. Özellikle metro konusunda çok eksiğiz. Her ilçenin hatta nüfus yoğunluğu belli bir seviyenin üstünde olan her noktaya çok hızlı bir şekilde metro ulaştırılmalı.  

Esasında buraya kadar yazdıklarımızın büyük bir kısmı Bağımsız Türkiye Partisi İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Cihan Erdoğanyılmaz'ın yapay zeka projeleri ile çok rahat çözümlenebilir. Yetkililerin bu genç arkadaşa kulak vermelerini öneririm.

Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
 
Önder Yılmaz / diğer yazıları
Siyonistlere her şeyi veriyorlar!
Gazze'deki soykırımın baş destekçisi ABD
İstanbul'da toplu ulaşıma zam
En kısa okul servis ücreti 2 bin 605 liradan 3 bin 376 liraya çıktı
12 Dev Adam Finalde
Finalde rakip Almanya
İmamoğlu ilk kez hakim karşısında
Diploma davası başladı
Samsun'da dehşet!
Öğrenci servisine silahlı saldırı: 1'i öğrenci 2 yaralı
FBI'dan çarpıcı paylaşım
Suikast zanlısının görüntüsü yayınlandı
Merkez Bankası Piyasa Katılımcıları Anketi'ni yayımladı
Enflasyon beklentisi yüzde 29.86 oldu
KPSS Alan Bilgisi Oturumları 13-14 Eylül'de gerçekleşecek
127 bin 307 aday girecek
Bu neyin hazırlığı?
İsrail'den Rumlara hava savunma sistemi
Bolsonaro'nun hapis cezasına tepki ABD'den geldi
Rubio: 'Karşılık verilecek'
Eski Brezilya Devlet Başkanı Bolsonaro'ya 27 yıl hapis
'Darbe girişimi' suçu
BMGK'da Katar'dan İsrail saldırısına tepki
"Haince bir hedef alma"
"Güçlü bir düşmana karşı devrimci savaşın zamanı geldi"
Amerika kıtasında savaş yakın mı?
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Allah’a kulluk ve hamd
Ankara 3. Asliye Hukuk Mahkemesi'nden karar
CHP kurultayının iptali davası reddedildi
Siyonistlere her şeyi veriyorlar!
Gazze'deki soykırımın baş destekçisi ABD
İstanbul'da toplu ulaşıma zam
En kısa okul servis ücreti 2 bin 605 liradan 3 bin 376 liraya çıktı
12 Dev Adam Finalde
Finalde rakip Almanya
İmamoğlu ilk kez hakim karşısında
Diploma davası başladı
Samsun'da dehşet!
Öğrenci servisine silahlı saldırı: 1'i öğrenci 2 yaralı
FBI'dan çarpıcı paylaşım
Suikast zanlısının görüntüsü yayınlandı
Merkez Bankası Piyasa Katılımcıları Anketi'ni yayımladı
Enflasyon beklentisi yüzde 29.86 oldu
KPSS Alan Bilgisi Oturumları 13-14 Eylül'de gerçekleşecek
127 bin 307 aday girecek
Bu neyin hazırlığı?
İsrail'den Rumlara hava savunma sistemi
Bolsonaro'nun hapis cezasına tepki ABD'den geldi
Rubio: 'Karşılık verilecek'
Eski Brezilya Devlet Başkanı Bolsonaro'ya 27 yıl hapis
'Darbe girişimi' suçu
BMGK'da Katar'dan İsrail saldırısına tepki
"Haince bir hedef alma"
"Güçlü bir düşmana karşı devrimci savaşın zamanı geldi"
Amerika kıtasında savaş yakın mı?
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Allah’a kulluk ve hamd
Ankara 3. Asliye Hukuk Mahkemesi'nden karar
CHP kurultayının iptali davası reddedildi
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.