Kadıköy Fikirtepe'de trajedi yaşanıyor
İBB Başkanı İmamoğlu, kentsel dönüşüm çalışmalarının en olumsuz örneklerinin yaşandığı Kadıköy Fikirtepe’de incelemelerde bulundu. İmamoğlu, "Dünyada böyle devlet eliyle yapılmış trajedi var mıdır; yoktur" dedi.





Elbirliğiyle çözülmeli
İmamoğlu, Fikirtepe'deki soruna ilişkin şunları söyledi: "Fikirtepe, tümüyle yanlış başlamış bir iş. Bugüne geldiğimizde, dünyada böyle devlet eliyle yapılmış trajedi var mıdır; yoktur. Şimdi diyoruz ki, bugün çözüm bulmamız lazım. Burada insanlar zamanında, 'Ne kadar çok daire alabilirim' sevdasına düşmüş olabilir. Buna bakanlıklar veya müteahhitler zemin hazırlamış olabilir; neyse, olan olmuştur. Önerimiz nettir: Sayın Bakanla bizzat görüşerek, ortak mücadele hususu oluşturma konusunda bir işbirliği önerimiz oldu. Heyet belirledik. Ankara'ya gittik. Konuşuldu. Burada herkes ayrı dert yanıyor. KİPTAŞ kendini savunuyor.; çünkü bakanlıkla sözleşmesi var. Kadıköy Belediyesi'nin eli kolu bağlı. İBB'nin yapacakları zaten belli, yetki olarak alanı değil. Biz dedik ki, 'Bu kadar karmaşaya gerek yok. Buraya bir yapı kuralım. Burayı bakanlık yönetsin. İçerisinde İBB, Kadıköy Belediyesi, KİPTAŞ ve onunla ilgili kurumlar, muhtarı, buranın sivil toplum kuruluşları, burada bu işleri yapan müteahhitler olsun. Burada bir işbirliği mekanizması kurulsun. Kademe kademe her sorunu beraberce çözelim. Ne yazık ki, bir netice alamayınca, bir saha gezisi ihtiyacı duydum. Vatandaşlarımızın dahi fedakârlık yapması lazım belli konularda. Yani 10 daire olsun, 20 daire olsun hesabı bitmiştir. Ortada kalan cenazeyi her birlikte kaldırmamız lazım." HABER MERKEZİ













































































