Ulaştırma Bakanı Yıldırım, kamyoncuların kalan 10 günlük süre içinde belgelerini almaları konusunda uyararak, 2 günde 10 bin kamyoncunun başvuru yaptığını söyledi.
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, önceki gün kamyoncuları sokaklara döken, 450 bin kişiyi işsiz bırakacağı ifade edilen karayollarında taşımacılık için lisans alınmasını öngören yönetmeliğin 25 Şubat 2006 tarihinde mutlaka yürürlüğe gireceğini bildirdi
Yıldırım, Karayolu Taşıma Kanunu'nun, karayolu taşımacılığının içinde bulunduğu sorunları giderecek bir yasa olduğunu ve kamyoncular açısından çok önemli avantajlar getirdiğini öne sürdü. Yıldırım, "O bakımdan bu süre içerisinde sektörde çok büyük bir ağırlığı olan kamyoncu esnafımızın gerekli belgelendirme çalışmalarını yapmaları, kendi yararları bakımından önemlidir" dedi. Yıldırım, yasanın, kamyoncuların işlerinin daha saygın hale gelmesi, arz-talep dengesinin sağlanması ve herkesin maliyetini kurtaracak iş bulma imkanı hedeflediğini ifade etti.
Belge ücreti 350 YTLYıldırım, belge ücreti için 200 milyar lira istendiği yolundaki ifadelerin de gerçeği yansıtmadığını bildirdi. "Kamyoncularımızın 5 yıl geçerli olmak üzere ödeyeceği belge ücreti sadece 350 YTL'dir. Bunun dışında başka bir şey de istenmiyor" diyen Yıldırım, amaçlarının para toplamak olmadığını, kamyoncu esnafının sayısını ve buna göre getirecekleri aşırı yüklemeyi engelleyici tedbirler ile asgari taşıma ücreti belirlenmesi konularında veri tabanı oluşturmak istediklerini kaydetti. Bakan Yıldırım, taşımacıların kazanılmış bütün haklarının korunduğunu, yasanın esas itibariyle 25 Şubat'tan sonra sektöre gireceklere yeni ve ağır şartlar getirdiğini söyledi. Taşımacılık sektörüne yeni gireceklerden 25 ton kapasite ile 10 milyar lira giriş ücreti istendiğini belirten Yıldırım, eskiden bu yana taşımacılık yapanların ise 350 YTL vererek belgelerini alacaklarını kaydetti.
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, önceki gün kamyoncuları sokaklara döken, 450 bin kişiyi işsiz bırakacağı ifade edilen karayollarında taşımacılık için lisans alınmasını öngören yönetmeliğin 25 Şubat 2006 tarihinde mutlaka yürürlüğe gireceğini bildirdi
Yıldırım, Karayolu Taşıma Kanunu'nun, karayolu taşımacılığının içinde bulunduğu sorunları giderecek bir yasa olduğunu ve kamyoncular açısından çok önemli avantajlar getirdiğini öne sürdü. Yıldırım, "O bakımdan bu süre içerisinde sektörde çok büyük bir ağırlığı olan kamyoncu esnafımızın gerekli belgelendirme çalışmalarını yapmaları, kendi yararları bakımından önemlidir" dedi. Yıldırım, yasanın, kamyoncuların işlerinin daha saygın hale gelmesi, arz-talep dengesinin sağlanması ve herkesin maliyetini kurtaracak iş bulma imkanı hedeflediğini ifade etti.
Belge ücreti 350 YTLYıldırım, belge ücreti için 200 milyar lira istendiği yolundaki ifadelerin de gerçeği yansıtmadığını bildirdi. "Kamyoncularımızın 5 yıl geçerli olmak üzere ödeyeceği belge ücreti sadece 350 YTL'dir. Bunun dışında başka bir şey de istenmiyor" diyen Yıldırım, amaçlarının para toplamak olmadığını, kamyoncu esnafının sayısını ve buna göre getirecekleri aşırı yüklemeyi engelleyici tedbirler ile asgari taşıma ücreti belirlenmesi konularında veri tabanı oluşturmak istediklerini kaydetti. Bakan Yıldırım, taşımacıların kazanılmış bütün haklarının korunduğunu, yasanın esas itibariyle 25 Şubat'tan sonra sektöre gireceklere yeni ve ağır şartlar getirdiğini söyledi. Taşımacılık sektörüne yeni gireceklerden 25 ton kapasite ile 10 milyar lira giriş ücreti istendiğini belirten Yıldırım, eskiden bu yana taşımacılık yapanların ise 350 YTL vererek belgelerini alacaklarını kaydetti.