Karton ambalaj sektörü temkinli gidecek
KASAD Başkanı Alican Duran, bu yıl küresel ekonomide küçülme beklendiğine işaret ederek, "Karşımıza zorluklar çıkacak. ABD ve Avrupa pazarlarındaki resesyon nedeniyle 2023'te 2022 yılı seviyesini korumayı hedefliyoruz” dedi.
16.01.2023 19:28:00





Türkiye, Avrupa'nın en büyük 5. karton ambalaj üreticisi konumunda. Sektör yaptığı yatırımlarla global ölçekte etkinliğini artırıyor. Dünyada yaklaşık 330 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne ulaşan kağıt karton ambalaj sektörü, 2024 yılına kadar 1 trilyon doları geçecek olan küresel ambalaj pazarındaki payını yüzde 35'e çıkararak 365 milyar dolarlık bir büyüklüğe dönüşecek. Türkiye kağıt karton ambalaj sektörü de global pazarın büyümesinden önemli bir pay almayı ve ihracat pazarları ile büyümesini sürdürülebilir kılmaya devam ediyor. 2022 yılında kağıt ve kağıt ürünleri sektörü yüzde 33 artış kaydederek 3.1 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirirken, kağıt karton ambalaj ihracatı ise yüzde 14.3 artarak 1.2 milyar dolar seviyelerine ulaştı. Karton ambalaj sektörü ise 2022 yılında ihracatını yüzde 38 artırarak 250 milyon dolara çıkardı.
Bu yıl hedef mevcudu korumak!
Karton Ambalaj Sanayicileri (KASAD) Yönetim Kurulu Başkanı Alican Duran, İstanbul'da düzenlediği basın toplantısında, 2022'nin ihracat açısından olumlu geçtiğine işaret ederek, "Gelen yoğun talepleri hızlıca karşıladık. Ürünümüzün değeri 2022 yılında kilogram başına yüzde 10'luk artışla 3.72 dolar seviyelerine geldi. Bu yıl küresel ekonomide küçülme bekleniyor ve zorluklar çıkacak karşımıza. ABD ve Avrupa pazarlarındaki resesyon nedeniyle 2023'te 2022 yılı seviyesini korumayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu. ABD'nin Çin ve Uzak Doğu ülkelerinden karton ambalaj alımını düşürmesi üzerine harekete geçtiklerini belirten Alican Duran, şunları söyledi: "En büyük ihracat pazarımız İngiltere, Almanya ikinci sırada. En büyük hedef pazarımız ise ABD... Karton ambalaj ithalatında açık ara önde. Bugüne kadar Çin'den alıyorlardı ancak pandemiyle birlikte yeni tedarikçi arayışına girdiler. ABD pazarından yüzde 1 pay almak bile büyük olay... Geliştirdiğimiz UR-GE projesi kapsamında 20 üretici firma ile Mart ayında ABD pazarına açılacağız. ABD'ye 5 yıl içerisinde 500 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz."
Çevre önemli hale geldi
Tüketicilerin çevreyi ve doğayı koruyan yapıda ürün taleplerine karşı dünyada karton ambalajın döngüsel ekonomiye uygun, çevreci ve doğada çok çabuk çözünebilen yapısıyla avantajlı bir yapı sunduğunu bildiren Alican Duran, "Şu an dünyada sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımlar trend haline geldi ve tüketiciler artık markalardan doğaya zarar vermeyen hizmetler istiyorlar. Bizim ürünlerimiz yapı itibarıyla zaten çevreci ancak karton ambalajın yüzde 100 geri dönüştürülebilir olması için de Ar-Ge çalışmalarımızı sürdürüyoruz" dedi. RECEP BAHAR
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.