'Kimse Kimseyi Aşı Olmaya Zorlayamaz' seslendirme dosyası:
"Düzen" kelimesinin hayatımda nasıl önemli bir yer tuttuğunu beni az çok tanıyan herkes bilir. Aile düzenim, iş düzenim, eğlence düzenim, ülkenin düzeni, dünyanın düzeni vs. Ancak en az "düzen" kadar "özgürlük" kelimesi de çok önemlidir hayatımda. Özellikle de konu sağlık olunca…
Dünyaya ve ülkemize dayatılan sağlık sistemlerini, ilaçları, tedavi tekniklerini kabul etmek ya da etmemek de benim özgür irademe kalmış bir konudur.
Yakınlarımda da çok gördüğüm için yazıyorum. Kanserden kaybettiğim 12 yakın akrabam var. Kanserden iyileşen 1 tane yakın akrabam var. Birçoğunun tedavi süreçlerinde yanlarında olmaya çalıştım. Her hastamızda sanki kemoterapiden başka tedavi yokmuş gibi, "sadece kemoterapi tedavi edebilir, sakın dışarıdan başka bir yöntem denemeyin" denildi.
"Sakın bitkisel ürünlerden, bitkilerden, bitki çaylarından vs. faydalanmayın" denildi. Hastalarımız da böyle yaptılar. Sonuç 12 vefat, 1 iyileşen. Bu mudur bizim tedavi anlayışımız? Oysa modern adı fitoterapi olan bitkisel tedavilerle iyileşen çevremizde o kadar çok kişiyi görüyoruz ki… Neden bilim adamları, onkoloji uzmanları kafalarını çıkarıp bilimin temel mantığı olan sorgulama ve araştırma ilkelerini akıllarına getirmiyorlar?
"Sakın bitkisel ürünlerden, bitkilerden, bitki çaylarından vs. faydalanmayın" denildi. Hastalarımız da böyle yaptılar. Sonuç 12 vefat, 1 iyileşen. Bu mudur bizim tedavi anlayışımız? Oysa modern adı fitoterapi olan bitkisel tedavilerle iyileşen çevremizde o kadar çok kişiyi görüyoruz ki… Neden bilim adamları, onkoloji uzmanları kafalarını çıkarıp bilimin temel mantığı olan sorgulama ve araştırma ilkelerini akıllarına getirmiyorlar?
Bunları yazmamın sebebi her zaman farklı bakış açılarını da değerlendirmenin ne kadar önemli olduğunu vurgulamaktı.
Şimdi Covid-19 diye bir salgın dünyayı sarmış durumda. Her hastalık için ilaç üreten şirketler bakıyorsunuz aşı yarışına girmiş. Aşı daha kârlı olsa gerek. Yan etkileri, zararları, uzun vadeli etkileri hala bilinmeyen onlarca aşı dünyada yüz milyonlarca kişiye uygulandı. Aşı karşıtı değilim, kendi çocuğumun bütün aşılarını yaptıran biriyim. Ancak dediğim gibi uzun vadeli etkilerini bilmediğim bir aşıyı ne kendime ne aileme uygulatırım.
Bugün birçok ülke aşı pasaportu çıkarıyor, birçok şirket aşı olmayanları işten çıkarmaya çalışıyor. Nerede kaldı özgürlük? Nerede kaldı özgür irade? Nerede kişisel haklar? Türkiye'de devlet bazında resmi olarak aşı zorunluluğu yok ama birçok şirketin çalışanlarını aşıya zorladığını biliyoruz. Bu yapılanın anayasal hakları çiğnemek olduğunu ifade etmekte fayda var. Aşı olmak isteyen risklerini göz önüne alıp kendi özgür kararı ile aşı olabilir. Ama yine riskleri göz önüne alarak aşı olmak istemeyenleri de kimsenin ötekileştirmeye hakkı yoktur.
Önder Yılmaz / diğer yazıları
- Oruç bir tercih değildir / 01.03.2025
- Teknoloji ve Allah’ın azameti / 24.02.2025
- Rockefeller tıbbı ve gerçek tıp / 17.02.2025
- Ajan ağzı ile Atatürk’e çamur atanlara yanıt / 10.02.2025
- İnsan neden dünyaya geldiğini unuttu / 03.02.2025
- Bir eski yeni kıyası da benden olsun / 27.01.2025
- Memur-Sen'den cevap ve düzeltme / 21.01.2025
- Asıl huzur hakkı vatandaşındır / 20.01.2025
- HPV bataklığında bir toplum / 13.01.2025
- Kafaya bak kafaya! / 06.01.2025
- Teknoloji ve Allah’ın azameti / 24.02.2025
- Rockefeller tıbbı ve gerçek tıp / 17.02.2025
- Ajan ağzı ile Atatürk’e çamur atanlara yanıt / 10.02.2025
- İnsan neden dünyaya geldiğini unuttu / 03.02.2025
- Bir eski yeni kıyası da benden olsun / 27.01.2025
- Memur-Sen'den cevap ve düzeltme / 21.01.2025
- Asıl huzur hakkı vatandaşındır / 20.01.2025
- HPV bataklığında bir toplum / 13.01.2025
- Kafaya bak kafaya! / 06.01.2025


























































