Son anları oldukça çekişmeli geçen maçı Fenerbahçe King'in iyi oyunuyla 1-2 kazandı.
Maçta öne çıkan olgular şunlardı. Bir King'in iyi futbolu.
İki, ikinci yarı yükselen tempoda Fenerbahçe'nin dağılmaması.
Bu konuyla bağlantılı olarak şunu diyebiliriz. Fenerbahçe enteresan bir şekilde düşük tempoda zorlandı ama yüksek tempoda rahatladı ve 2 gol buldu.
Genel olarak müsabakada heyecan seviyesi yüksekti ve sıkılmadan seyredilen bir maç oldu.
Evet King maçı koparan adam oldu. Daha hemen maçın başında Oosterwolde'den aldığı pas ile çok iyi dripling yaptı.
Nispeten durgun geçen ilk yarıda Fenerbahçe pek tehlike yaratamadı.
Spartak Trnava sanki deplasmana gelmiş gibi ileri çıkmakta zorlandı.
Fenerbahçe net bir fırsatı 25. dakikada King ile kullanamadı. Bu pozisyonda King vuruş yapamadı. İlk yarıda Zajc çok topla buluştu ama bunlardan sonuç çıkaramadı.
Kent çok top öldürdü. Örneğin maçın 9. dakikasında boşta Batshuayi ve Zajc'ı birini göreceğine şutu tercih etti.
Bu yarı boyunca ev sahibi savunmada çok hareketli idi.
İlk yarıda temponun nispeten düşük olmasına rağmen Fenerbahçe oldukça kötü hatalar yaptı.
Mesela Osayi 15'te 18 içinde orta mı yaptı yoksa Batshuayi'ye pas mı vermek istedi belli değil.
33'te Mert Hakan Yandaş'ın gerçekleştirdiği hızlı kontratakta King aldığı pasla direkt şut çekmek yerine çalım atmaya çalışınca çok önemli bir gol fırsatı kaçtı.
King topun gelişine vurmalıydı. King, 45'te Crespo'nun iyi pasını pozisyona dönüştüremedi.
Bunlar olmaması gereken hatalar idi. Neden? Çünkü tempo düşük. Sakin hareket etmeye fırsat var. Fakat hatalar oluşuyor.
Yine de ilk yarıda üstün olan taraf Fenerbahçe idi.
İkinci yarıya bakarsak hemen söyleyebileceğimiz şey şu olur.
Bu yarı ev sahibi oynamayı hatırladı ve açılarak tempoyu yükseltti.
Fakat Fenerbahçe hem de tempoyu yükselten taraf olmamasına rağmen daha iyi bir futbol oynadı.
Bu yarı Zajc oyundan düştü. Örneğin 59'da kalabalığın içine rastgele bir top attı. Fakat King bomboş pas bekliyordu.
Bu devre eğer arkadaşları King'i daha çok görebilseler Fenerbahçe muhakkak 2'den fazla gol bulabilirdi.
King maçı koparacak adam olacağını toplu topsuz oyunda bu devre içinde belli etti.
62'de King'in topla yaptığı bir koşu var ki ne kadar güçlü olduğunu gösterdi.
Rakibi Zeljkovic King'i düşürmek için her şeyi yaptı. Çekti, tekme attı ama King'i düşürümedi.
İlk yarı çok top öldüren Kent, King'in attığı ilk golde King ile birlikte oyun kurdu ve gol oluştu.
Golden bir iki dakika sonra King daha basit bir golü atamadı.
Fenerbahçe'nin ikinci golü güzel bir organizasyondu. Oosterwolde ve Fred iyi paslaşarak golün oluşmasını sağladılar.
Son anlarda Oosterwolde basit bir hata yapınca Fenerbahçe kalesinde golü gördü.
Fenerbahçe, Trnava karşısında biraz zorlansa da maçı kazanmasını bildi.
Maç son anlarda 2-2'ye gelse bile Fenerbahçe'nin maçı kazanması mümkündü.
Fenerbahçe'nin son anlarda iştahı arttı. Rakip kaleye gönderdiği 2 top da ofsayt gerekçesi ile verilmedi.
Böylelikle Fenerbahçe kazanmaya devam etti. Şimdi sırada Kasımpaşa var. Fenerbahçe bu maçın da favorisi.
Akın Göksu / diğer yazıları
- Fenerbahçe Galatasaray'ı örnek almalı / 01.06.2025
- Ali Koç Galatasaray'ın şampiyon olacağını biliyordu / 26.05.2025
- Kolay elde edilecek bir başarı değil / 19.05.2025
- Kupada da hata yok / 14.05.2025
- Galatasaray istediğini aldı / 11.05.2025
- Kafa karışıklığı ve dağılan ümitler / 05.05.2025
- Şampiyonluk şarkıları / 04.05.2025
- Hepsi iki kişilik oynadı / 28.04.2025
- Bir ihtimal daha var / 27.04.2025
- Bir varmış bir yokmuş / 21.04.2025
- Ali Koç Galatasaray'ın şampiyon olacağını biliyordu / 26.05.2025
- Kolay elde edilecek bir başarı değil / 19.05.2025
- Kupada da hata yok / 14.05.2025
- Galatasaray istediğini aldı / 11.05.2025
- Kafa karışıklığı ve dağılan ümitler / 05.05.2025
- Şampiyonluk şarkıları / 04.05.2025
- Hepsi iki kişilik oynadı / 28.04.2025
- Bir ihtimal daha var / 27.04.2025
- Bir varmış bir yokmuş / 21.04.2025


























































