Boğaz köprülerinden 2000 yılında 72 trilyon lira geçiş ücreti toplandı. Bayındırlık ve İskan Bakanı Abdülkadir Akcan, bir soru önergesini cevaplarken, Türkiye'de köprü ve otoyol geçiş ücretlerine belirli dönemlerde değişiklik yapıldığını, maliyeti yüksek olan yatırımların vergilere dayalı normal bütçe imkanlarıyla karşılanmasının mümkün olmadığı için finansman kaynakları oluşturulmasının kaçınılmaz olduğunu kaydetti. Batı ülkelerinin çoğunda otoyol, köprü ve tünellerden geçiş ücreti alındığını, ödenen bu ücretlerde amortisman, bakım, işletme ve idame masraflarının karşılandığını ve benzeri tesisler için finansman sağlandığını kaydeden Akcan, Türkiye'de de bu yönteme başvurulduğunu hatırlattı.
Vatandaşın geliri dolarla mı?
"Köprü geçişlerinin ücretsiz olması düşünülmemektedir" diyen Akcan, 2000 yılı içinde boğaz köprülerinden 72 trilyon lira geçiş ücreti toplandığını bildirdi. İstanbul'daki boğaz köprülerinden alınan geçiş ücretinin çevre yolları da kapsadığını belirten Akcan, diğer ülkelerden düşük olan otoyol geçiş ücretlerine yüzde 200, köprülere yüzde 40 zam yapıldığını, ekonomik krizlerden önce 2.2 dolar olan köprü geçiş ücretinin zamdan önce 1.25 dolara düştüğünü, yapılan zamla 1.66 dolar mertebesine getirildiğini kaydetti.
Vatandaşın geliri dolarla mı?
"Köprü geçişlerinin ücretsiz olması düşünülmemektedir" diyen Akcan, 2000 yılı içinde boğaz köprülerinden 72 trilyon lira geçiş ücreti toplandığını bildirdi. İstanbul'daki boğaz köprülerinden alınan geçiş ücretinin çevre yolları da kapsadığını belirten Akcan, diğer ülkelerden düşük olan otoyol geçiş ücretlerine yüzde 200, köprülere yüzde 40 zam yapıldığını, ekonomik krizlerden önce 2.2 dolar olan köprü geçiş ücretinin zamdan önce 1.25 dolara düştüğünü, yapılan zamla 1.66 dolar mertebesine getirildiğini kaydetti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.