Koronavirüs 40 yaş altını vurdu
KPMG’nin ABD’de bin tüketiciyle yaptığı ‘Covid 19 Tüketicinin Nabzı’ anketine göre salgından geliri en fazla etkilenenler Y kuşağı (1981 ile 1996 yılları ve bu yıllar arasında doğanlar) oldu.
25.06.2020 11:13:00





Danışmanlık şirketi KPMG'nin ABD'de bin tüketiciyle yaptığı 'Covid 19 Tüketicinin Nabzı' anketine göre salgından geliri en fazla etkilenenler Y kuşağı (1981 ile 1996 yılları ve bu yıllar arasında doğanlar) oldu. Araştırmaya katılan Y kuşağından tüketicilerin gelirleri yüzde 47.7 oranında azaldı. Katılımcıların neredeyse yarısı (yüzde 44) pandemi nedeniyle gelirlerinin düştüğünü söylüyor. Katılımcıların yüzde 11'i salgın nedeniyle artık çalışmadıklarını kaydetti. Karantina boyunca tüketicilerin büyük çoğunluğunun zorunlu olmayan harcamalardan uzaklaştığı görülüyor.
Y kuşağının sektörlere göre harcamalarına bakıldığında ise ana ürün ve hizmetlerde harcama yapanların sayısının yüzde 62 arttığı gözleniyor. Salgın sonrası toparlanma sürecinin nasıl ve ne zaman olacağı ile ilgili çok farklı görüşler var. Ekonominin düzelmesi ve harcama alışkanlıklarının normale dönmesiyle ilgili tahminler birbirinden hayli uzak. Ankete katılanların çoğunluğu hızlı ekonomik toparlanmanın olacağı konusunda umutlu değil. Çoğunluk toparlanmanın 6-24 ay arasında gerçekleşeceğini öngörüyor. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.