Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE) Gaziantep Bölge Müdürü Ahmet Tan, ekonomik krizlerin, tüketicilerin "misafir ağırlama" dışındaki tutum ve davranışlarında önemli değişikliklere neden olduğunu bildirdi. Tan, Türkiye'nin 2000 yılının Kasım ayında ve sonrasında yaşadığı ekonomik krizlerin, bütün tüketici gruplarını değişik düzeylerde de olsa etkilediğinin bilindiğini belirtti. Kriz dönemlerinde tüketici davranışlarındaki değişime ilişkin Kahramanmaraş'ta bir araştırma yaptıklarını belirten Tan, "Kriz dönemlerinde tüketici davranışlarında önemli değişiklikler olduğunu belirledik. Bunun yanında ekonomik krizlerin tüketicilerin misafir ağırlama gibi bazı tutum ve davranışlarda değişiklik yapmadığını anladık" dedi. Tan, tüketicilerin davranışlarını etkileyen en önemli çevresel faktörlerden birinin de ekonomik çevre olduğunu belirterek, ekonomik çevrede meydana gelen değişmelerin sadece işletmelerin faaliyetlerini değil aynı zamanda tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını ve tercihlerini olumlu ya da olumsuz etkileyebildiğini ifade etti. Tüketici olumsuz etkilendi 485 kişiyle anket yaparak gerçekleştirdikleri araştırmayla, ekonomik krizlerin tüketici davranışlarında hangi değişikliklere neden olduğunu belirlemeyi amaçladıklarını ifade eden Tan, "Ekonomik krizler farklı oranlarda da olsa tüm tüketicileri etkilemiştir. Ekonomik krizlerin özellikle dar ve sabit gelirli tüketiciler üzerindeki olumsuz etkileri ekonomik boyutu aşarak toplumsal boyuta ulaşmış, bu kesimin bunalım yaşamasına neden olmuştur. Tüketici ekonomik krizlerden olabildiğince az etkilenmek için tutum ve davranışlarını değiştirme yoluna başvuruyor.