logo
08 MAYIS 2024

Krize rağmen devlerin reklam aşkı

16.04.2003 00:00:00
- 2001'de başlayan ekonomik kriz hâlâ sürüyor. Irak hadisesinin bir rolü de bu krizin ömrünü uzatmak oldu.

Koç Topluluğu da bu ve neredeyse Cumhuriyetle yaşıt kuruluşlardan birisi olup, mevcut kriz ortamında istihdam, üretim, pazarlama, yatırım, reklam gibi kalemlerde nasıl bir pozisyon aldığı, ekonomi çarkı içinde bulunan büyük-küçük her kuruluş tarafından bilinmesinde elbette büyük yarar vardır.

* Koç Holding'in reklama bakışı nasıl? Reklamı seven bir holding midir?

Gören- Tabii ki seven bir holdingtir. Çünkü Koç topluluğu Türkiye'deki sanayiin başından beri var. Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan yaklaşık üç sene sonra kurulmuş bir topluluk. Markaları da kendi sektörlerinde önemli markalardır ve o sektörün gelişiminde önemli yer işgal etmektedirler. Bir Tofaş'ı, bir Arçelik'i, bir Aygaz'ı örnek verebiliriz. Bunlar o sektörün gelişmesinde çok çok önemli rol almış, hatta bazıları yönü tespit etmiş kuruluşlardır. Bu kuruluşlar da doğal olarak çok eski reklam verenlerdir. Bundan sonra da reklam veren olacaklardır. Çünkü reklamın olmadığı ticaret düşünmek en azından bizim olduğumuz sektörlerde mümkün değildir.

* Savaş başladıktan sonra reklam stratejinizde bir değişiklik oldu mu? Kriz dönemlerinde reklamla daha öne çıkma gibi bir stratejiniz var mı?

Gören- Yaşadığımız kriz 2001 Şubat ayından beri halen devam eden, Kasım seçimlerinden sonraki olumlu hava ile bir miktar düzeleceğini düşündüğümüz ama savaş nedeniyle daha da yoğun yaşadığımız bir kriz. Açıkçası Türkiye bu krizle birlikte ekonomik anlamda bir yapı değiştirme süreci içerisine girdi. Esasında 2001 yılını bir milat olarak düşünebiliriz. 1994'teki krize benzemeyen bir kriz içindeyiz. Çünkü yapı değişiyor. Para ile para kazanma dönemi bitiyor. Yatırımla, ticaretle para kazanma dönemi başlıyor, diye düşünüyoruz. Ama savaş ortamı bunu bir miktar durdurdu. Ancak bu sürecin tersine döneceğini düşünmüyoruz. Çünkü Türkiye'nin yatırımla, ticaretle para kazanmanın dışında bir çıkış yolu yok.

Ben, size, "6 ay sonra işler düzelecek" diyemem. Dolayısıyla reklam şu anda piyasayı hareketlendiren bir unsur değil. Siz otomobil almayı düşünüyorsanız zaten alıyorsunuz. Ama düşünmüyorsanız bu ortamda size ben reklamla otomobil aldıramam. Reklam şu anda sadece otomobil almak isteyenlerin tercihini belirlemede bir unsurdur.

* Yani şu anda Koç holding piyasayı genişletmekten ziyade oluşan piyasasını genişletmek politikasıyla hareket ediyor diyebilirmiyiz?

Gören- Piyasayı genişletmek, geliştirmekten daha fazla o piyasadaki mevcut talebi karşılama düşüncesindeyiz. Bu, özellikle içinde bulunduğumuz savaş ortamı nedeniyledir. Savaş ortamını atlattıktan sonra o andaki ekonomik verilere göre piyasanın en azından 2000 yılındaki verilere ulaşacak süreci tahmin edebilecek duruma geldiğimizde reklam politikaları tekrar gözden geçirilecektir. Şu anda çok pahalı, alım gücü herkese hitap etmeyen bir ürünün lansımanını yapmak çok akıl kârı bir iş değildir. Çünkü o anda toplumun algılama yeteneği zayıftır. Önceliği bu değildir. Onun için harcamış olduğunuz paranın büyük bir bölümünü sokağa atma durumunuz vardır. Ama bu 2001 krizinin üstüne bir de savaş ortamının eklenmesiyle ortaya çıkan bir durumdur. Bu demek değildir ki Koç Topluluğu reklam bütçesini tamamen kıstı. Şu andaki tavrımızdır bu. Şu anda bir iki sektör dışında reklam bütçesini kısmak da söz konusu değildir. Zaten sene başında tedbirli konmuştur.

* Yani bunları öngörerek bütçenizi planladınız.

Gören- Planlanabilir bir krizdi bu. Hepimizin tahmini 4 sene sürer şeklindeydi. Bu tahminle birtakım marjlar da bırakarak reklam bütçesi öyle tespit edildi. Bir iki sektörde ince ayar olabilir.

* Öyleyse temel planlar değişmedi. Bu kriz bilindiği için krize göre plan yapıldı.

Gören- Krize göre plan yapıldı. Ama savaşı tabii bu derece tahmin etmedik. ABD ifade ediyordu. Biz buna yönelik tedbirler aldık. Ama etkisinin bu derece yüksek olacağını tahmin etmiyorduk. Çünkü bir ara Türkiye'de neredeyse yaşam durdu. Hepimiz oraya kilitlendik. Baştan planladığımız reklam bütçesini tekrar düşünmek gibi bir eğilim içerisinde değiliz.

* Holdingin bünyesinde farklı hedef kitleleri olan markalar, ürünler var. Siz de bütün bu markaları, hedef kitlelerinin satın almasını yönlendiren noktadasınız. Bir birinden çok farklı hedef kitlelere ulaşırken ne tür kriterlerden yararlanıyorsunuz?

Gören- Mesela gazetelerin hedef kitlesini tahlil etmek bizim sıklıkla yaptığımız bir iş. Koç Topluluğu çok geniş bir hedef kitle içerisinde hareket ediyor. Neredeyse Türkiye'nin tamamı bizim hedef kitlemiz içerisinde. Bir gazete veya televizyon bize gelip herhangi bir ürünün reklamını talep ettiği zaman hitap ettiği kitle ve program bazında tahlilini yapmış olarak bize gelmiş olması gerekir. Bizden ne isteyeceklerini kendileri de tespit ederlerse ortak bir noktada çok rahat buluşuruz. Mesela Ford bu yıl ticari araca yönelecekse, bu konuda hangi gazete kendisinin önde olduğunu bilmeli. Ben biliyorum. Ama o da bilmeli. Benden ne istediğini bilmeli. "Ford reklamı istiyorum" diye geldiği zaman biz ortak noktada buluşmuyoruz, demektir.

Olaya reklam anlamında bakarsak, Türkiye'de doğru fiyatlarla, doğru hedef kitleye, doğru kişi başına ulaşım maliyetiyle ulaştığımızı düşünüyoruz. Ana hedefimiz hiç bir zaman Türkiye'deki mecra fiyatlarını anormal şekilde düşürmek ve buna yönelik bir pazarlık politikası geliştirmek değildir. Çünkü karşımızdaki medyanın da bir anonim şirket olduğunun, kâr etmeleri gerektiğinin farkındayız. Ama medyanın reklam fiyatlarının Avrupa'ya göre anormal şekilde düşmesinin ana sebebi de medyadır. Ekonomi de çok önemli sebebtir. Kârlılıkların düşük olması önemli sebeptir. Sermayenin zayıf olması önemli sebeptir. Ama onların bakış açıları da çok daha önemli sebeptir. Sene başında, benim rakibim fiyatları düşürüyor, ben de nasıl düşürebilirim ile hareket ediyorlar. Böyle bir yapının oluşmasında en büyük sebep ekonomi ile birlikte medyanın kendi satış politikalarıdır. Reklamverenden daha çok. Bizim ana hedefimiz optimum değerde olabildiğince bir hedef kitleye ulaşabilmektir.

* reklamsız markalaşmak mümkün mü? Ya da sadece reklam yapmak markalaşmak için yeterli mi?

Gören- Reklamsız markalaşmak çok özel istisnalar dışında mümkün değildir. Markalaşmak için sadece reklam da yeterli değildir. Çünkü marka olmanın çok önemli gerekleri vardır. Doğru ürün olmak, doğru hizmeti sağlıyor olmak birinci şarttır. Doğru ürünü, doğru hizmeti sağlayamıyorsan ne kadar reklam, ne kadar tanıtım, ne kadar halkla ilişkiler faaliyeti yaparsanız yapın bir süre sonra piyasadan kaybolmaya mahkumsunuzdur. Dolayısıyla ilk önce kaliteli ürün, kaliteli hizmet, müşterinin ne istediğini iyi tespit etmek lazımdır.

Bu bazı ürünler için çok kolaydır. Mesela Coca Cola öyledir. Onun için hiç bir arge faaliyeti gerekmemektedir. Hiçbir şeyi ile oynanamamanız gerekmektedir. Ama otomobil dediğinizde çok farklıdır. Otomobil inanılmaz derecede yüksek arge maliyetleri olan, her sene yenilemeniz gereken, know how oluşturmanız gereken bir sektördür. Dolayısıyla bu sektör içerisinde markalaşmak ve marka olarak kalmak ciddi ve zor bir iştir. Koç topluluğunun içinde bulunduğu sektörler de böyle zor sektörlerdir. Dolayısıyla markanın ne demek olduğunu Koç Topluluğundaki her yönetici çok iyi bilir. Çok derinden hisseder. Çünkü bizim sektörlerde Pazar payı kaybetmek çok kolaydır. Markaya çok önem vermeniz lazımdır. Reklam dışında birtakım aktiviteleri de çok iyi yapmanız lazımdır. Türkiye'de reklam dışında bir kurumsal iletişim çok önemli bir noktaya gelmek üzeredir. Dünyada gelmiştir, Türkiye'de de gelmek üzeredir.

* Reyting veya tiraj reklam vermek için sizin için yeterli bir veri tabanı mıdır?

Gören- Tiraj ve reyting bizim için tek başına veri tabanı değildir. Bizim, AGB'de ölçülmeyen kanallara reklam verilmez gibi bir söylemimiz yok. Biz, AGB'de ölçülmeyen kanallara da reklam veriyoruz. Raporda yer almayan gazetelere de reklam veriyoruz. Kendimize ait ölçüm sistemlerimiz var. Ona göre reklam giriyoruz. Çünkü bir gazete 10 bin, 20 bin satıyorsa, bu, benim ulaşmam gereken hedef kitle olduğu anlamına gelir. Ben de bu hedef kitleye ulaşmak durumundayım.

Burada iletişim kanallarını doğru olarak işletmek için elimizden gelen çabayı gösteriyoruz.

* Arçelik, Koç holdingin lokomotifi. Birkaç ay önce Arçelikte bir logo değişikliği oldu. Önceleri toplum yeni logoyu garipsedi.Fakat günler geçtikçe alışmaya başladı, birde Arçeliğe Çelik robot diye maskot yaptınız bu değişiklik riskli değil miydi?

Gören- Arçelik, beğeni oranı açısından Türkiye'deki en büyük marka. Arada kolay kolay kapatılmayacak bir mesafe de var. Dünyada bütün büyük markalarda olduğu gibi Arçelik'te de devamlı bir değişim süreci vardır. Ürünleri, ürünlerinin yüzleri, üretim yöntemleri, sayıları değişir. Bu değişim sürecini insanlar sürekli hissetmez. Markanın hedefi ölmemektir. Bunun için de elinden gelen tüm gayreti gösterir. Ürünlerini, üretim yöntemlerini, pazarlarını yeniler. Arçelik bu süreci devamlı yaşayan bir markadır. Bu süreç bir süre sonra Arçelik'in yüzünü değiştirmeyi de gerektirir. Burada en önemli nokta logodur, amblemdir. Ama bu kolay değil cesaret isteyen bir iştir. Arçelik bunu 1993 yılında düşünmeye başlamıştır. Ama kolay bir karar olmadığı için zaman içerisinde uygulamaya konulmuş, vatandaş bir anda hissetmiştir. Ama Arçelik bünyesinde öyle hissedilmemiştir. Arçelik o şoku yaşamadı. Toplum yaşadı.
Okula silahla girip cinayet işlemişti
Öğretmen katili tutuklandı
Özgür Özel geri adım atmayacak
'Tepkiler maksatlı ve örgütlü'
Cezaevinde intihar ettiği açıklanmıştı
Cem Garipoğlu'nun son görüntüsü
Kamu görevlileri 10 yıl sonra yargı karşısına çıktı
Adalet Soma'ya çok uzak!
'4 aydır dükkana musallat oldular'
Pilavcıya haraç kurşunu!
Dervişoğlu ilk grup toplantısında
Küskünlere çağrı yaptı
İstanbul Valisi, 2024'ün ilk 4 aylık asayiş verilerini açıkladı
"576 operasyonda 1256 şüpheli yakalandı"
Türkiye'de besiciliğin geldiği durumu
Diyanet İşleri Başkanı itiraf etti
Yabancı uyruklu bir öğrenci okul müdürünü öldürmüştü
Eğitimciler cuma günü iş bırakacak
İsrail'in saldırıları Refah'ı mezarlığa çevirebilir
İsrail acilen durdurulmalı
Komşu kavgasında vahşet
Arabaya bağlayıp sürükledi!
İstanbul Havalimanı'nda kaza
Uçak gövde üzeri iniş yaptı
İBB personelinden Özgür Özel'e tepki
Haddinizi bilin lütfen!
İsrail, Refah'ta yıkıma başladı
Belediye binasında yangın çıktı
İlginç diyalog kamerada
Polis ehliyet istedi, alkollü sürücü ayakkabı
Okula silahla girip cinayet işlemişti
Öğretmen katili tutuklandı
Özgür Özel geri adım atmayacak
'Tepkiler maksatlı ve örgütlü'
Cezaevinde intihar ettiği açıklanmıştı
Cem Garipoğlu'nun son görüntüsü
Kamu görevlileri 10 yıl sonra yargı karşısına çıktı
Adalet Soma'ya çok uzak!
'4 aydır dükkana musallat oldular'
Pilavcıya haraç kurşunu!
Dervişoğlu ilk grup toplantısında
Küskünlere çağrı yaptı
İstanbul Valisi, 2024'ün ilk 4 aylık asayiş verilerini açıkladı
"576 operasyonda 1256 şüpheli yakalandı"
Türkiye'de besiciliğin geldiği durumu
Diyanet İşleri Başkanı itiraf etti
Yabancı uyruklu bir öğrenci okul müdürünü öldürmüştü
Eğitimciler cuma günü iş bırakacak
İsrail'in saldırıları Refah'ı mezarlığa çevirebilir
İsrail acilen durdurulmalı
Komşu kavgasında vahşet
Arabaya bağlayıp sürükledi!
İstanbul Havalimanı'nda kaza
Uçak gövde üzeri iniş yaptı
İBB personelinden Özgür Özel'e tepki
Haddinizi bilin lütfen!
İsrail, Refah'ta yıkıma başladı
Belediye binasında yangın çıktı
İlginç diyalog kamerada
Polis ehliyet istedi, alkollü sürücü ayakkabı

Öldürülen okul müdürü İbrahim Oktugan son yolculuğuna uğurlandı

Eyüpsultan'da öğrencisinin silahlı saldırı sonucu hayatını kaybeden okul müdürü İbrahim Oktugan, son yolculuğuna uğurlandı. Cenazede Oktugan'nın eşi ve öğrencileri gözyaşlarına boğuldu.
08.05.2024 18:01:00
İhlas Haber Ajansı
Öldürülen okul müdürü İbrahim Oktugan son yolculuğuna uğurlandı
Öldürülen okul müdürü İbrahim Oktugan son yolculuğuna uğurlandı
Eyüpsultan'da okuldan atılan öğrencisinin silahlı saldırısı sonucu hayatını kaybeden okul müdürü İbrahim Oktugan için cenaze töreni düzenlendi.

Eyüpsultan Camii'nde düzenlenen cenaze törenine Milli Eğitim Bakanı Yardımcısı Nazif Yılmaz, Eyüpsultan Belediye Başkanı Mithat Bülent Özmen, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Murat Mücahit Yentür, İbrahim Oktugan'ın eşi Fatma Oktugan, oğlu Görkem Oktugan, öğretmenler ve öğrencileri katıldı. Cenazede Oktugan'ın eşi Fatma Oktugan ve öğrencileri gözyaşlarına boğuldu. Kılınan namazın ardından helallik alındı.

İbrahim Oktugan, Eyüpsultan Mezarlığı'na defnedildi.

Cem Garipoğlu'nun cezaevindeki son görüntüsü ortaya çıktı

Münevver Karabulut'u canice katleden ve cezaevindeyken intihar eden Cem Garipoğlu'nun cezaevinde intihar etmeden önceki son görüntüleri ortaya çıktı.
08.05.2024 16:05:00
İhlas Haber Ajansı
Cem Garipoğlu'nun cezaevindeki son görüntüsü ortaya çıktı
Cem Garipoğlu'nun cezaevindeki son görüntüsü ortaya çıktı

Münevver Karabulut'u 3 Mart 2009 tarihinde canavarca hisle ve hunharca öldüren Cem Garipoğlu, 2014 yılında Silivri'de kaldığı koğuşta intihar etmişti.

Ölen kişinin Cem Garipoğlu olup olmadığı yönündeki iddialar üzerine Karabulut ailesi avukatları aracılığıyla fethi kabir işlemi yapılmasını talep etmiş ancak bu talep Silivri Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından reddedilmişti.

Silivri Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından, Adli Tıp Kurumu Başkanlığı'ndan Cem Garipoğlu'nun otopsi sırasında yapılan işlemlerine ait fotoğraflar ve video kayıtlarının hazırlanıp gönderilmesi istenerek dosyaya bilirkişi atanmıştı.

İntihar etmeden önceki son görüntüleri

Cezaevindeyken intihar eden Cem Garioğlu'nun intihar etmeden önceki son görüntüleri ortaya çıktı.


Görüntülerde Cem Garipoğlu, 9 Ekim'i 10 Ekim'e bağlayan gece koridorda göründüğü ve birkaç tur attıktan sonra görüntüden kaybolduğu görülüyor.

Görüntünün sonunda ise infaz koruma memurlarının Garipoğlu'nun kaldığı odanın kapısının önünde bekledikleri görülüyor.

Türkiye Kamu-Sen: Okul Müdürü Oktugan için eğitimciler cuma günü iş bırakacak

Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, İstanbul'da özel bir lisenin okul müdürü İbrahim Oktugan'ın, öğrencisinin silahlı saldırısıyla öldürülmesini protesto etmek için Türk Eğitim-Sen öncülüğünde, 10 Mayıs Cuma günü okullarda iş bırakma eylemi yapılacağını bildirdi

08.05.2024 12:32:00 / Güncelleme: 08.05.2024 12:40:07
AA
Türkiye Kamu-Sen: Okul Müdürü Oktugan için eğitimciler cuma günü iş bırakacak
Türkiye Kamu-Sen: Okul Müdürü Oktugan için eğitimciler cuma günü iş bırakacak

Kahveci, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, İstanbul'un Eyüpsultan ilçesinde özel bir lisede okul müdürü olan İbrahim Oktugan'ın, okuldan atılmasından sorumlu tuttuğu yabancı uyruklu bir öğrencinin silahlı saldırısı sonucu hayatını kaybettiğini hatırlatarak, Oktugan'a Allah'tan rahmet, öğrencilerine, eğitim camiasına ve yakınlarına baş sağlığı diledi.

Her türlü şiddetin kabul edilemeyeceğini vurgulayan Kahveci, "Hayatımızı emanet ettiğimiz sağlık çalışanlarımız, geleceğimizi emanet ettiğimiz öğretmenlerimiz, postacılarımız, zabıtalarımız, güvenlik görevlilerimiz sokak ortasında, kurumlarında, iş yerlerinde, görevleri başında darp ediliyor, hayatları ellerinden alınıyor. Böyle bir vandallığa izin veremeyiz." değerlendirmesinde bulundu.

Kurumlarda bu tür hadiselerin önüne geçebilmek için güvenlik sorununun çözülmesi gerektiğine işaret eden Kahveci, bunun için okullarda yetkin güvenlik görevlisi kadrosunun tahsis edilmesi, kamu çalışanlarına yönelik şiddeti önleyici ve faillere yönelik caydırıcı müeyyideleri içeren yasal düzenlemelerin hayata geçirilmesi gerektiğini bildirdi.

Kahveci, şunları kaydetti:

"Türk Eğitim-Sen'in aldığı karar gereğince 9 Mayıs Perşembe günü kamu çalışanlarına yönelik şiddeti protesto etmek amacıyla öğretmenlerimiz ilk derslere girmeyecek, cuma günü ise iş bırakma eylemi yapılacaktır. Sendikamızın aldığı bu kararı destekliyor, imkanı olan tüm kamu çalışanlarımızın da bu haklı protestoya destek vermesini bekliyoruz.

Toplumumuzda kamu görevlilerimizin hak ettiği değeri ve saygıyı görmesi için yetkililerimizi gerekli tedbirleri almaya, eylem ve söylemlerinde daha hassas davranmaya davet ediyoruz."

LGS sınavına 25 gün kaldı

Milyonlarca öğrencinin gireceği LGS 2024 sınavı 2 Haziran'da yapılacak. 8. sınıf öğrencilerin liseye geçişini sağlayan bu sınavın giriş belgesi 24 Mayıs'tan itibaren okul müdürlükleri tarafından teslim edilecek. Az bir süre kalan LGS sınavı için uzmanlardan tavsiye istedik
08.05.2024 11:58:00
Fahri Fatih Özcan
LGS sınavına  25 gün kaldı
LGS sınavına  25 gün kaldı
Liselere Geçiş Sınavı (LGS), Türkiye'de 8. sınıf öğrencilerinin liseye geçişini sağlayan önemli bir sınav.

LGS 2024 sınavı 2 Haziran 2024 Pazar günü saat 09.30'da yapılacak.

LGS 2024 sınavına kaç öğrencinin katılacağına** dair kesin bir sayı vermek zor olsa da, her yıl bu sınava milyonlarca öğrenci katılıyor. 2023 LGS'ye 1 milyon 246 bin 465 öğrenci başvururken, sınava 1 milyon 30 bin 195 öğrenci girdi.

Sınav Kılavuzuna göre fotoğraflı sınav giriş belgesi, 24 Mayıs 2024'ten itibaren elektronik ortamda okul müdürlükleri tarafından mühürlenip onaylandıktan sonra öğrencilere teslim edilecek.


LGS sınavına nasıl çalışılır?


1 aydan az bir süre kalan LGS sınavlarına nasıl çalışılması gerektiğini sorduk. Uzmanlara göre öncelikle sessiz ve düzenli bir çalışma alanı oluşturulmalı. Dağınıklıktan kaçınılmalı ve gereksiz eşyalar kaldırılmalı.

Öğrenciler her dersten belirli günler ayırarak dengeli bir ders programı oluşturmalı. Verimli çalışmak için hedefler belirlenmeli.

Türkçe, matematik ve fen dersleri temel derslerdir. Bu derslerle çalışmaya başlanmalı.

LGS, öğrencilerin bilgi ve yeteneklerini ölçer. Mantık yürütme ve yorum yapma becerilerine odaklanılmalı.

Soru çözerek pratik yapılmalı. Geçmiş yılların sorularını çözmek büyük fayda sağlayacaktır. Ayrıca deneme sınavlarına katılmak gerekiyor.

Uzmanlar öğrencilere, kendinize hedefler koyun ve motivasyonunuzu yüksek tutun. Disiplinli bir çalışma düzeni oluşturun diyorlar.

Zorlandığınız dersleri ihmal etmeyin. Başarı duygusu için bu dersleri çalışın. Konu eksiklerinizi giderin. Soru çözerek pekiştirin. Ve kendinize inanın, hedeflerinize odaklanın.


LGS sonuçları ne zaman açıklanacak?


LGS 2024 sonuçlarının 26 Haziran tarihinde açıklanması bekleniyor. Milli Eğitim Bakanlığı'nın resmi web sitesi olan meb.gov.tr üzerinden sınav sonuçları sorgulama işlemi yapılabilir.

Öğrenciler ve veliler, sınav sonuçlarının açıklanma tarihini ve diğer önemli duyuruları bu resmi kaynak üzerinden takip edebilirler. Ayrıca, sonuçlar açıklandığında öğrencilere SMS yoluyla da bildirilecek. Tercih süreci de sınav sonuçlarının belli olmasından sonra başlayacak.

Öğrencilerin gelecekleri için en doğru kararları verebilmeleri için bu süreci dikkatle takip etmeleri önemli.
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.