‘Kullan-atma’ bardaklara 4.5 milyon dolarlık yatırım
Türkiye'de yeniden doldurulabilir (refill) ambalaj dönemi, SEM Plastik'in 4.5 milyon dolarlık yatırımla ürettiği kahve bardakları ile başladı.
28.10.2025 00:27:00
ÖNDER YILMAZ
ÖNDER YILMAZ





Türkiye'de yeniden doldurulabilir (refill) ambalaj dönemi, SEM Plastik'in 4.5 milyon dolarlık yatırımla ürettiği kahve bardakları ile başladı. SEM Plastik, 'kullan-at' tüketim kültürüne çevreci bir alternatif sunan ve 'kullan-atma' olarak yükselişe geçen bu dönüşümü çevre ülkelere ve ardından dünyaya taşımayı hedefliyor.
Türkiye'de refill modelinin ilk uygulayıcısının kendileri olduğunu belirten SEM Plastik Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Eroğlu, "Bu pazar önümüzdeki 10 yılın en hızlı büyüyen alanlarından biri olacak. Refill sadece çevresel bir tercih değil, artık zorunluluk haline geliyor" dedi.
Eroğlu, dünya devlerinin de refill sistemine yöneldiğini hatırlatarak, şunları söyledi: "Kullan-at' kavramı yerini 'kullan-atma'ya bırakıyor. Örneğin global bir kahve zinciri bu bardakları teşvik etmek için kampanya başlattı. Belirledikleri üründen alan tüketicilere bu bardak ücretsiz verilmeye başlandı. Ayrıca bardakla geri gelen müşterinin indirimli kahve alacağı sistem ise devreye alınıyor. Türkiye'de refill modelinin ilk uygulayıcısı biz olduk. Bu pazar önümüzdeki 10 yılın en hızlı büyüyen alanlarından biri olacak. Refill sadece çevresel bir tercih değil, artık zorunluluk haline geliyor." SEM Plastik'in yatırım yaptığı yeniden kullanılabilir bardak segmenti, küresel ölçekte hızla büyüyor. Araştırma kuruluşu Research Nester'a göre küresel refill pazarı 2024 yılında 17.2 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. 2037 yılına kadar 35.8 milyar doları aşması, yıllık bileşik büyüme oranının ise yüzde 5.8 olması bekleniyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.















































































