Limanlar da virüse karşı denetleniyor
Koronavirüs nedeniyle alınan tedbirler kapsamında limanlarda da denetimler titizlikle sürdürülüyor. Gizemli virüsten vatandaşları korumak için birçok alanda önlemler alındı. Bu kapsamda Sağlık Bakanlığı limanlarda da gerçekleştirdiği denetimlerini özenle sürdürüyor





Gemilere yönelik yapılan denetimlerin koronavirüse karşı titizlikle sürdürüldüğünü ifade eden Ambarlı Sahil Sağlık Denetleme Merkezi Sorumlu Doktoru Murat Serdar Karadeniz, "Türkiye çapında 33 sahil sağlık denetleme merkezimiz zaten halk sağlığını tehdit eden bütün durumlarda belli bir prosedürümüz var. Bize gelen gemilerin çoğu konteyner ve kuru yük gemileridir. Bu gemiler yaklaşmadan önce bize mutlaka sağlık bildirimlerinde bulunurlar. Bu bildirimleri çerisinde son on limanı ve tayfa listesi de vardır. Halk sağlığını tehdit edecek herhangi bir durum var ise biz bunlara yük boşaltma izni ya da yanaşma izni vermeyiz. Eğer hasta ya da enfektif şüpheli bir durum var ise biz gemiyi açıkta muayene ederiz. Gerekli incelemeleri yaparız. Bildirimlerde bir sağlık sorunu var ise bu gemiyi zaten demirli alanda karantiya alırız" ifadelerini kullandı.
Olası bir virüs tespit edilmesi durumunda 112 ekipleri ile koordineli şekilde çalıştıklarını söyleyen Karadeniz, "Bulaşıcı hastalıklarda kullandığımız negatif basınçlı sedyelerle gelinir, gemideki hastalar bu şeklide tahliye edilir. Daha sonra sağlık bakanlığımızın belirlediği referans hastanelere transfer sağlarız" şeklinde konuştu. Sadece koronavirüs değil kimyasal, biyolojik ve radyolojik tüm tehlikelere karşısında gerekli önlemleri aldıklarını vurgulayan Karadeniz, şu ana kadar korona virüs şüphesiyle herhangi bir tespit olmadığının altını çizdi. İHA
















































































