Malatya'nın ihracatı artıyor
TİM Başkanı İsmail Gülle, Malatya özelinde düzenlenen KOBİ İhracat Seferberliği Eğitim Programı'nda yaptığı konuşmada, 2021’in ilk 8 ayında Malatya'nın ihracatının 2020 yılının aynı dönemine göre yüzde 32’lik artışla 235.5 milyon dolar olduğuna işaret ederek, "Şehrimiz, bu yıl 134 ülkeye ihracat yaparken, özellikle Orta Doğu’ya, Avrupa’ya ve ABD’ye, oldukça başarılı bir ihracat performansı sergiledi" dedi.
27.09.2021 23:07:00
YENİ MESAJ / İSTANBUL
Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) düzenlediği 'KOBİ İhracat Seferberliği Eğitim Programları' devam ediyor. Program kapsamında Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ) ihracata özendiriliyor. Eğitimlerin sonuncusu Malatya'ya yönelik online gerçekleştirildi. Katılımcılar, program sayesinde nasıl ihracatçı olunacağı, ihracata ilişkin desteklerden nasıl yararlanılabileceği ve ihracatın finansmanına kadar birçok konuda bilgilendirildi. Fırat Kalkınma Ajansı iş birliği ile düzenlenen ve yoğun ilgi gören programın açılışına Malatya Vali Yardımcısı Mustafa Şahin ile TİM Başkanı İsmail Gülle katıldı. Gülle, programın açılışında yaptığı konuşmada, Malatya'nın bu yıl 134 ülkeye ihracat yapma başarısı gösterdiğini vurguladı.
İhracat tabana yayılıyor
İhracatta yeni hedeflere ancak ihracatı tabana yayarak ulaşabileceklerini belirten Gülle, "Bu amaçla birçok çalışma yürütüyoruz. TİM KOBİ İhracat Seferberliği Malatya Eğitim Programı da bu çalışmalarımızın bir ürünüdür. Bugün ilk eğitim programımız üzerinden yaklaşık iki yıl geçti. Bu süreçte ihracat ailesine 37 bini aşkın firma katıldı. TİM KOBİ İhracat Seferberliği eğitimleriyle Anadolu'nun dört bir köşesinde, ihracat potansiyeli olan her firmaya ulaşmayı hedefliyoruz. Programlarımızı, 3 hedef kitleye yönelik olarak tasarladık. İlki; halihazırda kendi işletmesi olan ve ihracat faaliyetleri yapmak isteyen şirket temsilcileri… İkincisi; sürekli ihracat artışı sağlamak isteyen firmalar… Üçüncüsü ise genç girişimciler" dedi.
Malatya'nın ihracatı arttı
Malatya'nın son yıllarda ihracatta güçlü performansıyla dikkat çeken kentler arasında yer aldığını kaydeden Gülle, şöyle devam etti: "Dünya ticaretinin pandemi etkisiyle ciddi bir daralma yaşadığı 2020 yılında Malatya'nın ihracatı yüzde 4'lük artışla 289 milyon dolara ulaştı. Bu yılın ilk 8 aylık dönemde ise önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 32'lik artışla 235.5 milyon dolar oldu. 134 ülkeye ürün satan kentimizin özellikle Orta Doğu'ya, Avrupa'ya ve ABD'ye başarılı bir ihracat performansı sergilediğini görüyoruz. Malatya, en çok ihracat gerçekleştiren 36. şehir..."
Kayısı ilk sırada
Malatya'nın en çok ihracat yaptığı 5 ürünle ilgili bilgi veren Gülle, "2021'in ilk 8 ayında kayısının başkentine yakışacağı üzere 90 milyon dolarla işlenmemiş kuru kayısı ilk sırada yer alıyor. Tavuk eti, kavrulmuş demir piritleri, örme mensucat ve hububat makineleri en çok ihraç edilen ürünler. En çok ihracat yapan sektörlerimiz; geçtiğimiz yılın ilk 8 ayına göre ihracatını yüzde 41 artırarak 107 milyon doları aşan Kuru Meyve Mamulleri, yüzde 43 artıran Su Ürünleri ve yüzde 100'e yakın bir artışla 20 milyon dolara yaklaşan Tekstil sektörlerimizde yaşandı. Bu üç sektörün ilimiz ihracatındaki payı yüzde 65 düzeyinde gerçekleşti. Kayısı üretimi ve ihracatında küresel bir marka haline gelen kentimiz, dünya kuru kayısı ihtiyacının yüzde 70'ini tek başına karşılıyor" ifadelerini kullandı.