logo
12 TEMMUZ 2025

Markalar Z kuşağını anlamaya çalışıyor

İnternet ve teknoloji her şeyin kolaylaşmasını sağlarken, 2000’lerde doğan ve büyüyen Z kuşağını derinden etkiledi. Şirketler bu yeni nesli anlamak için mücadele veriyor. Araştırmalara göre Z kuşağı denemeden ürün almıyor, marka saplantısı yok. Sanılanın aksine ihtiyacı yoksa almıyor ve para biriktiriyor

12.02.2020 11:40:00
Markalar Z kuşağını anlamaya çalışıyor
Markalar Z kuşağını anlamaya çalışıyor
Teknoloji ve internetin hayatımıza daha fazla girmesine bağlı olarak, 2000 yılından sonra doğan ve büyüyen nesil evrim geçirdi. Markaları, Z kuşağı olarak tanımlanan bu nesli müşteri olarak kazanmak konusunda zor günler bekliyor. Yeni nesil araştırma ve perakende teknolojileri şirketi REM People'a göre Z kuşağı, beklentisi büyük olmasına rağmen markalara sadık değil. Yapılan araştırmalara göre henüz büyük kısmı iş gücüne katılmamış olan Z kuşağı gelecek beş yıl içerisinde tüm dünyada 300 milyar dolarlık satın alma gücüne sahip olacak. Bu rakamın büyük kısmı ise 16 yaş ve üzeri gruptan gelecek. Peki bu kuşak alışverişlerini şu an nereden yapıyor, hangi markaları tercih ediyor ve marka sadakatleri var mı? REM People Kurucu Ortağı ve CEO'su Bülent Peker, Z kuşağının satın alma alışkanlıklarına ilişkin şu önemli bilgileri verdi: 

En çok kişisel bakıma harcıyorlar

Tekstil markalarının yanı sıra kişisel bakım ürünleri ve eğlence harcamaları bu kuşağın olmazsa olmazları. Yapılan araştırmalara göre son 6 ay içerisinde gerçekleşen harcamaların çok büyük bir kısmını güzellik, kişisel bakım ve sağlık konuları oluşturuyor.

Elektroniğe ilgi duymuyorlar

Z kuşağı sanılanın aksine elektronik aletlere ilgi duymuyor. Bunun sebebi hem henüz pahalı ürünlere bütçelerinin yetmemesi hem de bu cihazların merkezinde bir dünyaya doğmaları.

Denemeden almıyorlar

Uluslararası araştırmalara göre yüzde 57'si online alışverişten çok mağazadan satın alma yapıyor. Bu bilgiler gösteriyor ki Z kuşağı için mağaza içi deneyimi online'dan daha önemli.

Marka sadakati düşük

Henüz yaşlarının küçük olması markalardan ve perakendecilerden neler beklediklerini bilmiyor oldukları anlamına gelmiyor. Hatta diğer jenerasyonlara göre çok daha yüksek. Beklentileri karşılanmayan Z kuşağının bir önceki kuşaklara göre marka sadakati düşük.

Sevmediği ürünü terk ediyor

Bir ürün veya hizmetten aldıkları deneyim olumsuz olduğunda o hizmet veya ürünü terk etme oranı bir önceki kuşaklara göre çok daha fazla.

İhtiyacı yoksa almıyor, para biriktiriyor

Kuşağın yüksek beklentileri hizmet veya ürünün temel işlevselliğinin ötesine uzanıyor. Ellerine para geçtiğinde hızlıca alışverişe koşturmuyorlar, öncelikle bu parayı maksimum faydada nasıl kullanabileceklerini düşünüyor, ihtiyaç duymazlarsa bu parayı biriktirmeyi tercih ediyorlar.

Fenomenleri dinliyorlar

Onları etkileyen en önemli faktörlerden biri de hayranı oldukları fenomenlerin önerileri. Sosyal medyanın etkin bir şekilde kullanılması da onlara ulaşma yolunda önemli bir araç olabiliyor.

Çevre duyarlılıkları yüksek

Şaşırtıcı bir şekilde Z kuşağı markaların sürdürülebilirlik ve sosyal yardım alanlarında çalışmalar yürüttüklerini görmek istiyor. Araştırmalarda, katılımcıların yüzde 60'ı markaların çevre dostu olmasının çok önemli olduğunu düşünürken, yüzde 49'u da sosyal etki konusunda da aynısını söylüyor.

Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Gazze'ye bomba yağıyor
Son 48 saatte 250 noktaya hava saldırısı
'AK Parti, MHP ve DEM olarak bu süreci birlikte pişireceğiz'
Erdoğan beklenen konuşmasını yaptı
Arktik’te sessiz rekabet
Buz ülkesinde gerilim yükseliyor
Rusya-Ukrayna cephesinde yeni dönem
Elektronik savaşın yükselişi
Çiftçiye şimdi de kuraklık darbesi
'Yüzde 85'lere varan verim düşüklüğü var'
Çalışma hayatında işler karışık
'Sessiz istifa' yaygınlaştı!
"SDG, YPG'dir. YPG, PKK'nın bir türevidir"
ABD'nin Ankara Büyükelçisi Barrack lafı dolandırmadı
Güçlü alternatif aranıyor
Küresel sistemde doların ipi çekiliyor
Oysa sınav hiç de kolay değildi
LGS'de rekor sayıda birinci şaşırttı
"Böylesini hiç görmedim!"
Texas'taki sel felaketi iklim değişikliğine inanmayan Trump'ı şaşırttı
Bolu Belediye Başkan Yardımcısı savunma yaptı
Kartalkaya davası devam ediyor
ABD Dışişleri Bakanlığı 1300'ü aşkın personelini işten çıkardı
"Yeniden yapılanmanın bir parçası"
İBB'ye yönelik soruşturmada gelişme
8 kişi daha tutuklandı
Kredi kartı ve ihtiyaç kredisi yapılandırmalarında değişiklik
Azami faiz yüzde 3.11
Gazze'ye bomba yağıyor
Son 48 saatte 250 noktaya hava saldırısı
'AK Parti, MHP ve DEM olarak bu süreci birlikte pişireceğiz'
Erdoğan beklenen konuşmasını yaptı
Arktik’te sessiz rekabet
Buz ülkesinde gerilim yükseliyor
Rusya-Ukrayna cephesinde yeni dönem
Elektronik savaşın yükselişi
Çiftçiye şimdi de kuraklık darbesi
'Yüzde 85'lere varan verim düşüklüğü var'
Çalışma hayatında işler karışık
'Sessiz istifa' yaygınlaştı!
"SDG, YPG'dir. YPG, PKK'nın bir türevidir"
ABD'nin Ankara Büyükelçisi Barrack lafı dolandırmadı
Güçlü alternatif aranıyor
Küresel sistemde doların ipi çekiliyor
Oysa sınav hiç de kolay değildi
LGS'de rekor sayıda birinci şaşırttı
"Böylesini hiç görmedim!"
Texas'taki sel felaketi iklim değişikliğine inanmayan Trump'ı şaşırttı
Bolu Belediye Başkan Yardımcısı savunma yaptı
Kartalkaya davası devam ediyor
ABD Dışişleri Bakanlığı 1300'ü aşkın personelini işten çıkardı
"Yeniden yapılanmanın bir parçası"
İBB'ye yönelik soruşturmada gelişme
8 kişi daha tutuklandı
Kredi kartı ve ihtiyaç kredisi yapılandırmalarında değişiklik
Azami faiz yüzde 3.11
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.