Sonuçlarıyla Türkiye'deki eğitim sisteminin çöküşüne işaret eden Lise Giriş Sınavı (LGS) aynı zamanda yeni kuşağın "matematiksiz" yetiştirildiğini de gösterdi. 1999 yılında yapılan sınavda adaylar matematik testinde 6 net ortalaması yakalarken, bu yılki sınavda ortalama 1.1'e kadar gerilediLise Giriş Sınavı'nda (LGS) ortaya dökülen fecaat rakamlarının yankısı sürüyor. Geçtiğimiz yıl 40 bini aşkın öğrencinin sıfır çektiği LGS'de bu sayı bu yıl 65 bine yaklaştı. Geçen yıl her 15 öğrenciden biri sıfır çekerken, bu yıl bu oran 10'da bire geriledi. Bu yıl yaşanan hüsrana ilişkin Milli Eğitim Bakanlığı verilerinden yapılan derleme, sınavın "sıfırcı" sayısının dışında konuşulması gereken ikinci önemli yönünün matematik testindeki net ortalamasında yaşanan düşüşün olacağını ortaya koydu. Test türleri arasında en dikkat çeken düşüş ise matematik testinde görüldü. Diğer test türlerinde 1 veya 1.5'lük net ortalaması düşüşü yaşanırken, zaten diğer testlere göre düşüş ortalaması olan matematik testindeki düşüş 2 net
düzeyinde oldu. 2004-LGS'de adayların matematik testinde yakaladıkları net ortalaması 1.1 olarak gerçekleşirken, bu rakam geçen yıl ve 2002 yılındaki sınavda 3.1, 2001'deki sınavda 4.7, 2000'deki sınavda da 4.4 olarak gerçekleşmişti. Son altı yıl içinde matematik testindeki en yüksek net ortalamasının yakalandığı yıl ise 1999 olurken, bu yıl adaylar 6 net ortalamasına ulaşmıştı.
düzeyinde oldu. 2004-LGS'de adayların matematik testinde yakaladıkları net ortalaması 1.1 olarak gerçekleşirken, bu rakam geçen yıl ve 2002 yılındaki sınavda 3.1, 2001'deki sınavda 4.7, 2000'deki sınavda da 4.4 olarak gerçekleşmişti. Son altı yıl içinde matematik testindeki en yüksek net ortalamasının yakalandığı yıl ise 1999 olurken, bu yıl adaylar 6 net ortalamasına ulaşmıştı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.