Mecburen tasarruf
Türkiye çapında 6 bin 970 kişinin katılımıyla DORinsight tarafından yapılan araştırmaya göre Türkiye'de vatandaşlar, hayat pahalılığı yüzünden başta teknoloji olmak üzere lüks harcamalarında kısıtlamaya giderken, mutfakta et yerine bakliyat ve sebzeye yöneldi
16.11.2018 00:00:00





Türkiye'nin en büyük izinli veri tabanına sahip online araştırma şirketi DORinsight, tüketicilerin değişen alışveriş alışkanlıklarına yönelik olarak 'Satın Alma Davranış Değişiklikleri' araştırması yaptı. Sonuçlar, tüketicilerin gelecekten umutlu olduğunu ve şimdilik bazı kalemlerden tasarruf etmeye başladığını ortaya koydu.
30 Ekim - 6 Kasım tarihleri arasında online olarak tamamlanan araştırmaya Türkiye temsili, ABC1C2DE sosyo - ekonomik segmente mensup çalışan 6 bin 970 kişi katıldı. Araştırma kapsamında katılımcılara satın alma davranışlarıyla ilgili yöneltilen sorulardan ilgi çekici sonuçlar ortaya çıktı.
Buna göre araştırmada katılımcıların yüzde 45'i önümüzdeki dönemde maddi durumlarının daha iyi olacağını düşünürken yüzde 30'u aynı kalacağını, yüzde 25'i ise daha kötü olacağını belirtti. Katılımcıların yüzde 42'si Türkiye'nin en büyük sorununun enflasyon, yüzde 25'i işsizlik, yüzde 23'ü döviz kuru olduğunu dile getirdi.
Araştırmaya katılan vatandaşların yüzde 39'u doların düşeceğini düşünürken, yüzde 33'ü bu seviyelerde kalacağını, 28'i de yükseleceği şeklinde görüş bildirdi.
Devir tasarruf devri
Katılımcılara, "Döviz ve enflasyondan kaynaklı gelir kaybınızı nasıl telafi ediyorsunuz?" sorusu yöneltildiğinde yüzde 74'ü daha az harcama yaptığını, yüzde 22'si kredi kartına borçlandığını, yüzde 19'u geçmiş birikimlerinden yararlandığını, yüzde 12'si ailesinden destek aldığını, yüzde 9'u banka kredisi kullandığını belirtti.
Bu durum Türkiye'de her 10 kişiden 7'sinin tasarruf yapmak zoruında kaldığını ortaya koyuyor. Fiyatlarda yaşanan yüksek artışlardan sonra katılımcıların yüzde 70'i teknolojik ürün harcamasından, yüzde 69'u giyim harcamasından, yüzde 68'i yeme-içme eğlence harcamasından, yüzde 32'si araç/yakıt harcamasından, yüzde 26'si ise mutfak harcamasından kıstığını söyledi.
Katılımcıların son dönemde mutfak harcamalarında bakliyat (yüzde 63) ve sebzeye (yüzde 67) yöneldiği ortaya çıktı. Beyaz ete yönelenlerin oranı yüzde 38 oldu.
Katılımcıların yüzde 72'sinin sinema, tiyatro, konser gibi eğlence alışkanlıklarının son 2 ayda azaldığı ortaya çıktı.
A. SAFA TERZİ/İSTANBUL
30 Ekim - 6 Kasım tarihleri arasında online olarak tamamlanan araştırmaya Türkiye temsili, ABC1C2DE sosyo - ekonomik segmente mensup çalışan 6 bin 970 kişi katıldı. Araştırma kapsamında katılımcılara satın alma davranışlarıyla ilgili yöneltilen sorulardan ilgi çekici sonuçlar ortaya çıktı.
Buna göre araştırmada katılımcıların yüzde 45'i önümüzdeki dönemde maddi durumlarının daha iyi olacağını düşünürken yüzde 30'u aynı kalacağını, yüzde 25'i ise daha kötü olacağını belirtti. Katılımcıların yüzde 42'si Türkiye'nin en büyük sorununun enflasyon, yüzde 25'i işsizlik, yüzde 23'ü döviz kuru olduğunu dile getirdi.
Araştırmaya katılan vatandaşların yüzde 39'u doların düşeceğini düşünürken, yüzde 33'ü bu seviyelerde kalacağını, 28'i de yükseleceği şeklinde görüş bildirdi.
Devir tasarruf devri
Katılımcılara, "Döviz ve enflasyondan kaynaklı gelir kaybınızı nasıl telafi ediyorsunuz?" sorusu yöneltildiğinde yüzde 74'ü daha az harcama yaptığını, yüzde 22'si kredi kartına borçlandığını, yüzde 19'u geçmiş birikimlerinden yararlandığını, yüzde 12'si ailesinden destek aldığını, yüzde 9'u banka kredisi kullandığını belirtti.
Bu durum Türkiye'de her 10 kişiden 7'sinin tasarruf yapmak zoruında kaldığını ortaya koyuyor. Fiyatlarda yaşanan yüksek artışlardan sonra katılımcıların yüzde 70'i teknolojik ürün harcamasından, yüzde 69'u giyim harcamasından, yüzde 68'i yeme-içme eğlence harcamasından, yüzde 32'si araç/yakıt harcamasından, yüzde 26'si ise mutfak harcamasından kıstığını söyledi.
Katılımcıların son dönemde mutfak harcamalarında bakliyat (yüzde 63) ve sebzeye (yüzde 67) yöneldiği ortaya çıktı. Beyaz ete yönelenlerin oranı yüzde 38 oldu.
Katılımcıların yüzde 72'sinin sinema, tiyatro, konser gibi eğlence alışkanlıklarının son 2 ayda azaldığı ortaya çıktı.
A. SAFA TERZİ/İSTANBUL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.