Meltem Kolejli öğrenciler ÖSS'de yine üstün başarı sağladılar. Meltem Kolejleri'nin ÖSS başarısı yüzde yüz
HABER MERKEZİ - "Rehber ve psikolojik danışmanların gözetiminde etkin ve verimli ders çalışma tekniklerini öğrenen, derslerini test uzmanı öğretmenlerden alan öğrencilerimizden üniversite sınavında büyük başarı bekliyorduk zaten." diyor Meltem Aile Birliği ve Okul Yöneticileri adına Ali Gedik Bey.
Meltem Kolejleri'nin ÖSS başarı durumu Meltem Aile Birliği'nden Ayşe Özdoğan, Okan Egesel, Necdet Erkul, Meryem Mısır, Ahmet Turan Yiğit, Okul Yöneticileri'den Ahmet Celal Kasap, Fikret İnan, Mehmet Gençcan, Haydar Bektaş ve Ali Rıza Bayzan tarafından bir toplantıda analiz edildi. Ortak kanıya göre öğrencilerin başarısında hem okulun verdiği nitelikli eğitimin hem de öğrencilerin üstün gayretlerinin etkili olduğu belirtildi.
Meltem Kolejleri Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Kurulu Başkanı Ali Rıza Bayzan başarılarında etkili olan faktörleri şöyle sıraladı:
- Öğrenci velileri ile öğretmenler ve yöneticiler arasındaki sıkı bir işbirliği kurduk.
- Öğrencilerimizi üstün yeteneklerini harekete geçirdik.
- Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi olarak öğrencilerimizi sürekli olarak motive ettik.
- Ezbere dayalı klasik eğitim sistemi yerine test uzmanlığı olan öğretmenlerce verilen test tekniğine yönelik dersler verdirdik.
- Üniversite sınavına hazırlanan her öğrencimizi tüm dersler için yirmi bin civarında test sorusu ile takviye ettik. Bunun anlamı şu idi: bir ÖSS sorusuna karşılık biz öğrencimize yüzü aşkın test sorusu vermişiz demektir. Çünkü bol test deneyimi olan öğrenciler ÖSS'de yeterince başarılı olamamaktadır.
üPeriyodik deneme sınavları yaptık ve her öğrencimiz için bireysel karneler çıkarıp velilerine gönderdik. Böylece her öğrencimizin durumunu birebir izleme şansımız oldu.
- Öğrencilerimizin yalnızca bilgi birikimini artırmadık, kavrayış güçlerini geliştirmek için de yatırımlar yaptık. Çünkü ÖSS, bilgi birikiminden çok kavrayışı ölçmeyi amaçlar.
Sayısal puan türünde 215 puanı aşan Merve Demir, Selma İlk, Ömür Dilek Saral başarının aşırı çalışmaktan değil etkin ve verimli çalışmaktan geçtiğini belirttiler. Bu nedenle ÖSS'ye hazırlanan öğrencilerin öncelikle Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisleri'nden etkin ve verimli çalışma tekniklerini öğrenmeleri gerektiğinin altını çizdiler.
Elif Uzunsoy, Gülistan Şengül ve Elif Mine İnci, ÖSS'de heyecan ve paniği yenmenin büyük önem taşıdığını belirttiler. Bunun için kendilerine diyafram nefesi başta olmak üzere heyecan kontrol tekniklerini öğreten danışmanlarına minnettar olduklarını belirttiler.
Ali Rıza Bayzan, puanlar kadar tercihlerin de önemli olduğunu ve öğrencilerin mutlaka Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi'nin gözetiminde tercihlerini belirlemeleri gerektiğinin altını çizdi.
HABER MERKEZİ - "Rehber ve psikolojik danışmanların gözetiminde etkin ve verimli ders çalışma tekniklerini öğrenen, derslerini test uzmanı öğretmenlerden alan öğrencilerimizden üniversite sınavında büyük başarı bekliyorduk zaten." diyor Meltem Aile Birliği ve Okul Yöneticileri adına Ali Gedik Bey.
Meltem Kolejleri'nin ÖSS başarı durumu Meltem Aile Birliği'nden Ayşe Özdoğan, Okan Egesel, Necdet Erkul, Meryem Mısır, Ahmet Turan Yiğit, Okul Yöneticileri'den Ahmet Celal Kasap, Fikret İnan, Mehmet Gençcan, Haydar Bektaş ve Ali Rıza Bayzan tarafından bir toplantıda analiz edildi. Ortak kanıya göre öğrencilerin başarısında hem okulun verdiği nitelikli eğitimin hem de öğrencilerin üstün gayretlerinin etkili olduğu belirtildi.
Meltem Kolejleri Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Kurulu Başkanı Ali Rıza Bayzan başarılarında etkili olan faktörleri şöyle sıraladı:
- Öğrenci velileri ile öğretmenler ve yöneticiler arasındaki sıkı bir işbirliği kurduk.
- Öğrencilerimizi üstün yeteneklerini harekete geçirdik.
- Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi olarak öğrencilerimizi sürekli olarak motive ettik.
- Ezbere dayalı klasik eğitim sistemi yerine test uzmanlığı olan öğretmenlerce verilen test tekniğine yönelik dersler verdirdik.
- Üniversite sınavına hazırlanan her öğrencimizi tüm dersler için yirmi bin civarında test sorusu ile takviye ettik. Bunun anlamı şu idi: bir ÖSS sorusuna karşılık biz öğrencimize yüzü aşkın test sorusu vermişiz demektir. Çünkü bol test deneyimi olan öğrenciler ÖSS'de yeterince başarılı olamamaktadır.
üPeriyodik deneme sınavları yaptık ve her öğrencimiz için bireysel karneler çıkarıp velilerine gönderdik. Böylece her öğrencimizin durumunu birebir izleme şansımız oldu.
- Öğrencilerimizin yalnızca bilgi birikimini artırmadık, kavrayış güçlerini geliştirmek için de yatırımlar yaptık. Çünkü ÖSS, bilgi birikiminden çok kavrayışı ölçmeyi amaçlar.
Sayısal puan türünde 215 puanı aşan Merve Demir, Selma İlk, Ömür Dilek Saral başarının aşırı çalışmaktan değil etkin ve verimli çalışmaktan geçtiğini belirttiler. Bu nedenle ÖSS'ye hazırlanan öğrencilerin öncelikle Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisleri'nden etkin ve verimli çalışma tekniklerini öğrenmeleri gerektiğinin altını çizdiler.
Elif Uzunsoy, Gülistan Şengül ve Elif Mine İnci, ÖSS'de heyecan ve paniği yenmenin büyük önem taşıdığını belirttiler. Bunun için kendilerine diyafram nefesi başta olmak üzere heyecan kontrol tekniklerini öğreten danışmanlarına minnettar olduklarını belirttiler.
Ali Rıza Bayzan, puanlar kadar tercihlerin de önemli olduğunu ve öğrencilerin mutlaka Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi'nin gözetiminde tercihlerini belirlemeleri gerektiğinin altını çizdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.